...löytyy täältä:
http://www.abbottracing.com/2003/tuning ... _story.htm
Ja lisää Viggen -tietoutta:
http://www.viggenfactfile.de/index.html
Parin Viggenin omistajan nettisivut:
http://www.trolltuner.com/viggen/index.htm
http://www.viggenonline.nl/
Abbottin 9-3 Viggen historiikki...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Abbottin 9-3 Viggen historiikki...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Onkohan toi viggenin 2.3T kone samankokonen ulkomitoiltaan (lähinnä korkeus), kuin 9-5:sen vastaava mylly?
Tässä ollut hautumassa yx projekti mielessä missä NG900 (2.3i) näyttelisi tärkeää osaa, elikkä vaihtaisi 2.3:sen turbo tekniikan esim. jostakin kolaroidusta 9-5:sta tai jostain tuonti-varaosa-verot-maksamatta kärrystä.
Kävis muutoskatastaan sen ja laitelis vähän viriä pellin alle... tee-se-itse-viggeni?
Onkohan mitään järkevää syytä miksi ei voisi onnistua?
Onhan toi sellaista Saabin palikoilla leikkimistä ja kasaamista, eli toiseksi parasta mitä ihminen voi tehdä...

Tässä ollut hautumassa yx projekti mielessä missä NG900 (2.3i) näyttelisi tärkeää osaa, elikkä vaihtaisi 2.3:sen turbo tekniikan esim. jostakin kolaroidusta 9-5:sta tai jostain tuonti-varaosa-verot-maksamatta kärrystä.
Kävis muutoskatastaan sen ja laitelis vähän viriä pellin alle... tee-se-itse-viggeni?

Onkohan mitään järkevää syytä miksi ei voisi onnistua?
Onhan toi sellaista Saabin palikoilla leikkimistä ja kasaamista, eli toiseksi parasta mitä ihminen voi tehdä...

Viggen ja 9-5 aero ovat 235R koneella, eli lohkot ovat samoja TRIONIC 7 koneita..
Jos aikoo lähteä rakentamaan Trionic 5 pohjaista ng900 2.0T:stä 2.3T:tä, niin sopivan 9000:sen aeron männät ja kampiakseli olisi varmasti poikaa.
Jos olisi tarkoitus muutta 2.3i turboksi, niin tuossa onkin jo hommaa, kun joutuu lähemmäksi 40 % osia vaihtaa keulilta.
Tarvitset 2 "varaosa autoa", ng900 turbon, josta tarvittavat keulan osat (imusarjaa, pakosarjaa, johtosarjaa.. yms) sekä 9000 2.3T aeron, josta vähintäänkin männät&kampiakseli, jotta saa 2.3 koneen.
ng900/og93 turbottamisesta löytyy juttua "haku" toiminnolla.
Tuossa olisi valmis muunnoskitti 2.0T -> 2.3T . Kylläkin hieman tyyris.
http://www.abbottracing.com/2003/tuning ... ersion.htm
Hook
Jos aikoo lähteä rakentamaan Trionic 5 pohjaista ng900 2.0T:stä 2.3T:tä, niin sopivan 9000:sen aeron männät ja kampiakseli olisi varmasti poikaa.
Jos olisi tarkoitus muutta 2.3i turboksi, niin tuossa onkin jo hommaa, kun joutuu lähemmäksi 40 % osia vaihtaa keulilta.
Tarvitset 2 "varaosa autoa", ng900 turbon, josta tarvittavat keulan osat (imusarjaa, pakosarjaa, johtosarjaa.. yms) sekä 9000 2.3T aeron, josta vähintäänkin männät&kampiakseli, jotta saa 2.3 koneen.
ng900/og93 turbottamisesta löytyy juttua "haku" toiminnolla.
Tuossa olisi valmis muunnoskitti 2.0T -> 2.3T . Kylläkin hieman tyyris.
http://www.abbottracing.com/2003/tuning ... ersion.htm
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Jep. Työläs olis ilmeisesti ton koti-viggenin "sorvaus".
Kaikista helpoin homma olis varmaankin vaihtaa 2.0T tekniikka jostakin tuonti 900:sta tai 9-3:sta.
Eipähän tarvis noita paskoja veroja maksaa.
Ostas niillä verirahoilla hyvät viripalikat... eiköhän toi 2litranenkin liikahda oikeilla "mausteilla" ihan kiitettävästi.
Kaikenlisäksi ton ysisatkun kori on todella hyvässä kunnossa, vaikka onkin vm. -94 jonka "pitäisi" ruostua helposti.
Kaikista helpoin homma olis varmaankin vaihtaa 2.0T tekniikka jostakin tuonti 900:sta tai 9-3:sta.

Eipähän tarvis noita paskoja veroja maksaa.
Ostas niillä verirahoilla hyvät viripalikat... eiköhän toi 2litranenkin liikahda oikeilla "mausteilla" ihan kiitettävästi.

Kaikenlisäksi ton ysisatkun kori on todella hyvässä kunnossa, vaikka onkin vm. -94 jonka "pitäisi" ruostua helposti.