stege 3 maptunilta vai ei?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

stege 3 maptunilta vai ei?

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kysymys niille joilla on kokemusta. Itse vasta ostin ekan tbo:n. Kannattaako ostaa suoraan maptunin 3softalla oleva boxi ja laitella sitten kaikessa rauhassa tota pakopuolta ja muita putkia, vai mennä aste kerrallaan eli stege 1,2. Sain tossa yhdestä jutusta sen käsityksen, että 1:ssä ja 2:ssa on sama softa. Ei viitsisi ostaa niitä pienempiä jos 3:kin toimii. Tulisi ainakin hivenen halvemmaksi kuin mennä aste kerrallaan.
9-3.1972
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

Sama mietintä täällä, mut Vigge sano tuolla chätissä et ei kannata laittaa steg3:sta jos ei vaihda putkee. Voipi tulla kalliiksi muuten. Mut hei, tehdään kimppatilaus, tilataan molemmat se steg3 ja pyydetään ryhmä alennus :lol:
#1747
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

stege 3

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

muuten hyvä idea mutta

Maptunilta tuli tämä:
Stege 1 ja stege 3 suurin ero on siinä, että Stege 3:ssa ahdot ovat aavistuksen korkeammat ja ohjelmisto
on tehty ottaamaan huomioon vapaammin virtaamman pakoputkiston.

Stege 1 663€ + toimitus tai asennus kulut
Stege 3 744€ + toimitus (pelkkä ohjainlaite) vaatii putkiston turbolta vähintään sport katilla.
Vakio ohjainlaite vaihdossa, jos haluat pitää itselläsi +270€

Ajattelin ostaa boxin ja lähettää sen maptunille tulee halvemmaksi kuin toi 250-270€. Ja putken rakennan tallilla itse kesän kuluessa. Vaihdan samalla alustan ja muutenkin huoltoo. Kun toi softan hintaero on noin pieni,niin ei varmaan kannata tuhlata latiakaan ykköseen.
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

maptun 3

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Eli ei kannata alkaa ahnehtiin boxin vaidossa 3versioon jos pakopuoli ei ole kunnossa. Saattaa tulla "pieniä" vaurioita vai? Ainakin mun järki sanoo niin , ei ne ahtaasta reiästä ulos tule mitä pitäis.
9-3.1972
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Eihän se muuta ku ahista...

Ei nuo OG900 vakioputkilla oo mihinkään hajonnu vaikka ahtoja on ollu 1.5 kiloo...

Ei vaan tuu samaa hyötyy ku isolla putkella.

Paljos on 9-3 vakioputken halkaisija ???

OG900 on 2.4" suurinpiirtein... Läpiasti...
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

saabracing kirjoitti:.

Paljos on 9-3 vakioputken halkaisija ???
Toi ois muuten hyvä tieto. Ja onko downpipe myös samankokoinen kuin loppuputki?
#1747
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

stage3

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

no niin nyt on sitten sekin asia selvä kiitos niille jotka ovat perillä asiasta
9-3.1972
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Max kirjoitti:
saabracing kirjoitti:.

Paljos on 9-3 vakioputken halkaisija ???
Toi ois muuten hyvä tieto. Ja onko downpipe myös samankokoinen kuin loppuputki?
Taitaa olla läpi 2,5" putkea.
En oo mitannu mutta siltä se näyttää.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

stege3

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

niin ja saa rakennella rauhassa kesälomilla mieleistä putkea tallilla. nam!
9-3.1972
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kukin tekee omat ratkaisunsa, mutta itse en välttämättä lähtisi ko. softaa pistämään yhteen orkkisputken kanssa. Se kun ei kuitenkaan toimi oikein.
Tämä ei ole minun oma päähänpinttymä, vaan kannattaa käydä lukemassa STCS:n foorumista mitä mieltä esim Uhr:in pojat ja Freetu
on stage III softan käytöstä orkkisröörillä. :idea:
#1730
500whp.net member
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Olin itse alussa tilaamassa ainoastaan Downpipeä ja Race-katalysaattoria ja ajattelin käyttää vakio loppuputkea. Loppupeleissä hintaero koko putken ja pelkän etuosan välilä oli ainoastaan 110e joten tottakai ostin koko putken. Freetu sanoi ettei loppuputkella niin pitäsi olla väliä muttei ole ikinä asiaa käytännössä kokeillut.

Ajattelin keväämmällä soveltaa vakio takaäänenvaimenninta tuohon JT:n putken päähän. Jos sillä saisi äänen tasoa ratkaisevasti laskettua suorituskevyn suuremmin kärsimättä.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

steg3

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Toi sama mullakin pyörii päässä koko ajan että oikein mitoitettu se putki pitäisi kyllä olla että toimii oikein. Siksi en pidäkkään mitään kiirettä.Olen joskus viritelly muita kuin turbo saabia, mutta toi turbo puoli on vielä vähän hakusessa. Vaparissa se putken oikea koko on tarkkaa (myös imupuoli), niin miksei sitten myös turbossa toi pakopuoli. Ehkä vielä tarkempaakin? Tarkoituksena onkin viettää kesäloma rakennellessa kun toi emäntäkin on silloin töissä. Saa rauhassa laitella päivisin.
9-3.1972
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Mulle on tulossa jo SP Steg 3

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Mulle tulee kaikkien vaikeuksien kautta Steg 1:sen tilalle steg 3:nen. Itselläni on tarkoitus ottaa katti pois siksi aikaa, kun saan lopullisen putkiston valmiiksi. Teen itse hapokkaasta ja pistän sinne race tai sportti katin alkuperäiselle paikalle. Auto tosin on 9000:nen, mutta en usko niissä olevan kauheasti eroja.

Suurin ongelmahan tulee olemaan sylintereiden lämpö, koska kaasut ei pääse riittävän nopeasti pois.

SP:ltä Peter kirjoitteli, että ei kannata ainakaan mitään rata-ajo suunnitelmia harkita kyseisillä virityksillä.

Ajetaanhan sitä vakio männilläkin turbovehkeissä, mutta pitää vain muistaa olla polkematta pitkiä pätkiä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti:
Max kirjoitti:
saabracing kirjoitti:.

Paljos on 9-3 vakioputken halkaisija ???
Toi ois muuten hyvä tieto. Ja onko downpipe myös samankokoinen kuin loppuputki?
Taitaa olla läpi 2,5" putkea.
En oo mitannu mutta siltä se näyttää.
Ainakaan NG900 turbossa ei oo alkup ihan 2.5" vaan hieman ohuempi, varmaan about 2.25", iivarissa taitaa olla kakkosta.

nimim. 2.5" simons puolisarjan joskus vaihtanut...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Re: stege 3

Viesti Kirjoittaja Max »

se93tbo kirjoitti:
Stege 1 663€ + toimitus tai asennus kulut
Vakio ohjainlaite vaihdossa, jos haluat pitää itselläsi +270€
Siis sisältyikö tuohon 663 euroon alvit +Magn.venttiili ja letkut?
Jos näin on, niin sinun tarjous on halvempi minkä minä sain sieltä.
#1747
Vastaa Viestiin