apua saab 900

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tuntematon
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2006 17:54

apua saab 900

Viesti Kirjoittaja tuntematon »

en tiä autoista mitään ja tarvitsen apua.
saabistani jäi ajon jälkeen seisontavaot päälle eivätkä sammuneet enkä tiennyt mitä tehdä ja jonkun tunnin jälkeen koitin lähteä ajamaan, niin auto ei startannut.... missä vika ja miten korjaan autoni?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

koelaudassa on valokatkaisija...... lataa akku ja aja!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tuntematon
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2006 17:54

Viesti Kirjoittaja tuntematon »

:D valokatkaisijasta kun väänsin valot pois, niin ei mennyt.
en ole vielä kokoeillut ladata akkua, mutta kokeillaan tässä. toivottavasti
ei sitten ole muuta vikaa kuin,että akku tyhjä...
mutta luulisi, että jotain muuta vikaakin on kun valot jää päälle
eikä lähde pois vaikka kuinka katkaisijaa vääntää....
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tuntematon kirjoitti::D valokatkaisijasta kun väänsin valot pois, niin ei mennyt.
en ole vielä kokoeillut ladata akkua, mutta kokeillaan tässä. toivottavasti
ei sitten ole muuta vikaa kuin,että akku tyhjä...
mutta luulisi, että jotain muuta vikaakin on kun valot jää päälle
eikä lähde pois vaikka kuinka katkaisijaa vääntää....
Ne valot ei välttämättä lähde kokonaan pois, vaikka vääntäisit valokatkaisijasta. Ainoa varma keino saada valot pois päältä on laittaa katkaisija ns. "väliasentoon", jolloin se ei ole missään valokytkimen kolmessa vaihtoehdossa. Voi kestää vähän aikaa, että löytää sopivan kohdan, että valokatkaisija pysyy väliasennossa, mutta sen jälkeen valot ovat tosiaan pois päältä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Turbo Sensonic kirjoitti:Ne valot ei välttämättä lähde kokonaan pois, vaikka vääntäisit valokatkaisijasta.
Tosiaanko, ajon jälkeenkin kun kuski ja avaimet on talossa sisällä? Mikään saattovalo ei pitäisi olla niin pitkä, että imee akun tyhjäksi. Ei pitäisi olla tarvetta asetella valonappia väliasentoihin?

Toisaalta muutama tunti parkit päällä ei pitäisi vielä syödä sähköjä niin ettei ajo onnistuisi.

Olisiko joku virtalukko-ongelma:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 316#272316
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

jus kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:Ne valot ei välttämättä lähde kokonaan pois, vaikka vääntäisit valokatkaisijasta.
Tosiaanko, ajon jälkeenkin kun kuski ja avaimet on talossa sisällä? Mikään saattovalo ei pitäisi olla niin pitkä, että imee akun tyhjäksi. Ei pitäisi olla tarvetta asetella valonappia väliasentoihin?

Toisaalta muutama tunti parkit päällä ei pitäisi vielä syödä sähköjä niin ettei ajo onnistuisi.
Niin, tarkoitin tuossa, että jos auto (NG900) on käynnistetty, niin valoja ei saa pois muuta kuin tekemällä edellä mainitun tempun. Jos sammuttaa autosta virrat ja ottaa avaimen pois virtalukosta, niin sitten on aika outo juttu, jos valot jää päälle.

Edit: jos tässä topicissa tosiaan oli kyse siitä, että virtojen sammuttamisen jälkeenkin valot jää päälle, niin sitten olin kiireessä lukenut viestin väärin. Mutta sellaista se on, kun kiire pukkaa päälle :oops:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Turbo Sensonic kirjoitti:Niin, tarkoitin tuossa, että jos auto (NG900) on käynnistetty, niin valoja ei saa pois muuta kuin tekemällä edellä mainitun tempun.
Hieman ohi aiheesta:
Eikö NG:ssä ole samanlaista systeemiä kuin OG:ssa, eli sulakkeen poistamalla autosta saa ns. "muun maailman mallin", eli O-asennossa valot on oikeesti pois päältä...
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

9-5 viitosessa on ollut samaa vikaa eli kovilla pakkasilla jäänyt valot päälle ja vika on virtalukossa eli se jää ns. ala-asentoon. Avaimen uudelleen laittamalla ja kääntämällä on saanut valot sammumaan.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Hieman ohi aiheesta:
Eikö NG:ssä ole samanlaista systeemiä kuin OG:ssa, eli sulakkeen poistamalla autosta saa ns. "muun maailman mallin", eli O-asennossa valot on oikeesti pois päältä...
kyllä näin ainakin minun satkussa
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Vastaa Viestiin