Eberi pois päältä?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kmik
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Eberi pois päältä?

Viesti Kirjoittaja kmik »

Ostinpa '01 93sen 2,2 TiD:llä. Siihen liittyen, pystyykö kytkentöihin kajoamatta estämään Eberin käynnistymisen ajossa? Autossa on SID 2. Lähinnä ajatus häiritsee, että lämmitin hääräilee jotakin omiin nimiinsä.

Entä saako mistään laitetta, jolla voisi pa-lämmittimen kauko-ohjata päälle kännykällä?
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Eberi pois päältä?

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

kmik kirjoitti:Ostinpa '01 93sen 2,2 TiD:llä. Siihen liittyen, pystyykö kytkentöihin kajoamatta estämään Eberin käynnistymisen ajossa? ?
Vaatinee ohjelmoinnin tech:llä...ei liene kannattavaa?
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Re: Eberi pois päältä?

Viesti Kirjoittaja TD04 »

kmik kirjoitti:

Entä saako mistään laitetta, jolla voisi pa-lämmittimen kauko-ohjata päälle kännykällä?
Täältä ainakin löytyy
http://www.ralli.net/awi/Yleisesite%202003.pdf

Ja saa varmasti eberin jälleenmyyjiltä myös asennettuna.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

No itsellä ainakin SIDistä voi kuitata Eeberin pois päältä painamalla niitä kahta isompaa valikonselausnappia yhtäaikaa pohjaan. SID sanoo *plip*.
Sen jälkeen ei eeberi hurruttele ennen uutta starttia :)

Mainittakoon, että minulla on se ajastin tuossa SIDissä. En tiedä, vaikuttaako asiaan.
kmik
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Joo

Viesti Kirjoittaja kmik »

Kokeilin pari päivää sitten sammuttaa sen erikseen niillä SIDn nappuloilla kun löysin asian ohjekirjasta. Kuitenkin jonkun ajan päästä kun pysäytin auton, mielestäni laite pöhisi taas. Pakkasta saattoi olla -15 ja kevyttä ajoa eli josko SID katsoi että on saatava lisälämpöä kaikesta huolimatta.

Mullon perusasennus, eli SIDissä kolme esiajastusta ja manuaalinen käynnistys.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Joo

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

kmik kirjoitti:Kokeilin pari päivää sitten sammuttaa sen erikseen niillä SIDn nappuloilla kun löysin asian ohjekirjasta. Kuitenkin jonkun ajan päästä kun pysäytin auton, mielestäni laite pöhisi taas.
Mullon perusasennus, eli SIDissä kolme esiajastusta ja manuaalinen käynnistys.
Siis sulla on lisävarusteena asennettu SID ohjaus auton omaan eberiin. Edellinen viestini taisi olla Mustanaamion näkymättömällä musteella laadittu. Eli jos haluat ettei eberi käynnisty automaattisesti ( ohjaus lämpötilojen mukaan ) niin se vaatii Tech:llä ohjelmoinnin. Siinä oli muistaakseni valittavana muutamia moodeja miten sen haluaa toimivan.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Joo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Lainaan tätä topiccia kun en jaksa uutta tehdä..
Eli omassani on nyt joskus sellainen ongelma, että kun ajastaa tai käynnistää eberin manuaalisesti niin aina ei puhallin lähde päälle eli ilmastoinnin näyttö ei syty. **tuttaa kun aamullakin tulin töistä kaverin kyydillä ja auto odotteli huoltoaseman pihassa ja eberi on huutanut puoli tuntia mutta lasit on silti jäässä ja kabiini kylmä kun ei eberi ole muistanut käynnistää puhallinta/näyttöä! Ja tätä se ei tee joka kerta, silloin tällöin.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

No itellä ei muistaakseni ala tohottelemaan kabiiniin jos laittaa autosta lähtiessään automaatti-ilmastoinnin OFF -asentoon. Et varmaan itse näin tee mutta minä laitan monesti, lämpeää kovilla pakkasilla se motti paremmin. Koppiin jos puhalluttaa niin eroa ei juuri huomaa ja konekkin kylmä :)
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

snuggles kirjoitti:No itellä ei muistaakseni ala tohottelemaan kabiiniin jos laittaa autosta lähtiessään automaatti-ilmastoinnin OFF -asentoon. Et varmaan itse näin tee mutta minä laitan monesti, lämpeää kovilla pakkasilla se motti paremmin. Koppiin jos puhalluttaa niin eroa ei juuri huomaa ja konekkin kylmä :)
Joo ei ole tästä minulla kyse. En ole sitä koskaan laittanut asentoon OFF autosta lähtiessä. Muita ideoita?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
jamppa74
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: To Elo 24, 2006 16:02
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja jamppa74 »

hz81 kirjoitti:
snuggles kirjoitti:No itellä ei muistaakseni ala tohottelemaan kabiiniin jos laittaa autosta lähtiessään automaatti-ilmastoinnin OFF -asentoon. Et varmaan itse näin tee mutta minä laitan monesti, lämpeää kovilla pakkasilla se motti paremmin. Koppiin jos puhalluttaa niin eroa ei juuri huomaa ja konekkin kylmä :)
Joo ei ole tästä minulla kyse. En ole sitä koskaan laittanut asentoon OFF autosta lähtiessä. Muita ideoita?
Itselläkin satunnaisesti samanlaista ongelmaa vaikka ilmastointi on aina siinä AUTO-asennossa. Erityisesti ongelma ilmenee jos laittaa Eberin heti käynnistymään manuaalisesti SIDistä. Yleensä ajastettuna lähtee kyllä 90% puhallin käyntiin.
Marko
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 18:08
Paikkakunta: Karkkila

Eberi pois päältä?

Viesti Kirjoittaja Marko »

Samaa vikaa täälläkin. Koko viime talven lähti AUTO-asennossa päälle, tänä syksynä tökännyt jo parilla kerralla viidestä. Kaikki nuo viisi käyttökertaa manuaali startilla. Täytynee huomenna kokeilla ajastettuna, jos vaikka lähtisi puhaltamaan hyttiin.
niitä.varmoja.kotimaisia. ja tids. ja ttid.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Itse olen enimmäkseen käyttänyt niin,että vain moottorinlämmitys käytössä. Ei vie niin paljon akkua ja hytti sulaa äkkiä lämpimällä koneella.

Olen kyllä itsekin huomannut, ettei aina lähde automaatilla hyttiin puhaltamaan.
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Eberi pois päältä?

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

9-3Tid kirjoitti:
kmik kirjoitti:Ostinpa '01 93sen 2,2 TiD:llä. Siihen liittyen, pystyykö kytkentöihin kajoamatta estämään Eberin käynnistymisen ajossa? ?
Vaatinee ohjelmoinnin tech:llä...ei liene kannattavaa?
Jaa millai niin? Ei tuo ainakaan kallista liene tuo ohjelmointimuutos. Ja toisekseen, kylä meikäläistä ainakin ottaa kupoliin joka hiivatin kerta kuitata eberi pois päältä jos sitä vaikka ei ihan aina tarvikaan? Muistaaksen lähtee päälle jos ulkolämpötila on jossain pikkusen pakkasella ja moottorinlämpö on alle 72 astetta. Muistelen näin kun ei jaksa tarkistaa, saa korjata.

Ja kyllä, aion ohjelmoittaa uusiksi ettei automatiikka jyrää joka vaiheessa.

-Janne-
Saab 9-3 TiD '99
Vastaa Viestiin