Clamppi ,kokemuksia
Aikataulutietoa:
Alumiinipalikat valmistuneet, haen ne huomenna perjantaina.
Viikonlopun aikana yksi clamppi+tukitanko asennetaan "koe-autoon", jotta voidaan varmistaa tämän erän 100% sopivuus. Jos kaikki sopii paikoilleen, hitsaan ja maalaan loput tukitangot ensiviikon aikana. Ilmoittelen heti kun tavaraa on valmiina.
Alumiinipalikat valmistuneet, haen ne huomenna perjantaina.
Viikonlopun aikana yksi clamppi+tukitanko asennetaan "koe-autoon", jotta voidaan varmistaa tämän erän 100% sopivuus. Jos kaikki sopii paikoilleen, hitsaan ja maalaan loput tukitangot ensiviikon aikana. Ilmoittelen heti kun tavaraa on valmiina.
Clampeista
Vieläkö on mahdollista ostaa?
Kaikki palikat löytäneet uuden kodin. Mukavaa, että työ ei mennyt hukkaan - iso kiitos!
Pahoittelut myös siitä, että kaikki eivät saaneet tällä kertaa omaansa. Kysyntä yllätti totaalisesti.
Saattaapi olla, että ehkä noita vielä joskus syksymmällä väsään kunhan on hiukan hengähtänyt.
EDIT: Mainittakoon, että palikat menivät nopeasti perjantai iltana ja tänään lauantaina iltaan mennessä kaikki.
EDIT: Poistin myös myynti-ilmon
EDIT: Muutin tämän topicin otsikon, jotta keskustelua voi jatkaa samassa ketjussa asennuksesta, ominaisuuksista tai muista havainnoista. Palautetta vaan rohkeasti.
Pahoittelut myös siitä, että kaikki eivät saaneet tällä kertaa omaansa. Kysyntä yllätti totaalisesti.
Saattaapi olla, että ehkä noita vielä joskus syksymmällä väsään kunhan on hiukan hengähtänyt.
EDIT: Mainittakoon, että palikat menivät nopeasti perjantai iltana ja tänään lauantaina iltaan mennessä kaikki.
EDIT: Poistin myös myynti-ilmon
EDIT: Muutin tämän topicin otsikon, jotta keskustelua voi jatkaa samassa ketjussa asennuksesta, ominaisuuksista tai muista havainnoista. Palautetta vaan rohkeasti.
Viimeksi muokannut tevisu, Su Maalis 19, 2006 16:29. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Jokos on ihmisillä kiinni? Mites, kävikö se muokkaamatta dieseliin?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
voipi tulla tiisselimiehille ahtaampoo?hz81 kirjoitti:Jokos on ihmisillä kiinni? Mites, kävikö se muokkaamatta dieseliin?
http://personal.inet.fi/koti/spa/pelli.jpg
Hyvä, että kuvaa saadaan kehiin. Clanpin tukitanko kiinnittyy tuon raidetangon alapuolelle eli saattaapi mennä kuitenkin ongelmitta. Kuvakulmasta ei oikein näe noiden letkujen sijaintia pystysuunnassa. Katsellaan nyt kuinka käy.
Tuon kuvan perusteella olen melko optimistinen asennusksen suhteen, isoja ongelmia ei pitäisi tulla...
Kiitos vaan kuvasta "9-3 Tid".
Tässä kuva clampista+tukitangosta asennettuna bensakoneiseen 9:3:een:
![Kuva](http://www.lintuvaara.com/home/smabe/Autot/saappi/clamp/ds_DSC01092.jpg)
Tuon kuvan perusteella olen melko optimistinen asennusksen suhteen, isoja ongelmia ei pitäisi tulla...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Kiitos vaan kuvasta "9-3 Tid".
Tässä kuva clampista+tukitangosta asennettuna bensakoneiseen 9:3:een:
![Kuva](http://www.lintuvaara.com/home/smabe/Autot/saappi/clamp/ds_DSC01092.jpg)
Tuo klämpin kohdalla oleva tehostimen ohuen alumiiniputken mutka ei ole kaikissa autoissa ihan samassa kohtaa. Toisissa se on pikkasen enemmän klämpin tiellä. Silloin voi pikkasen varovasti taivuttaa putkea, mutta ei mutakan kohdalta, etti katkea.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tuo on ihan totta, ei kannata liikaa taivutella noita putkia. Oleellista on, että clampin "kaariosa" pujotetaaan YLÄKAUTTA paikoilleen. Näin menetellen onnistuu lähes aina ilman minkäänlaista vääntelyn tarvetta. Ainakaan minulle ei ole tullut yhtään 9-3:sta vastaan, jossa putket olisivat olleet esteenä asennukselle.peinu kirjoitti:Tuo klämpin kohdalla oleva tehostimen ohuen alumiiniputken mutka ei ole kaikissa autoissa ihan samassa kohtaa. Toisissa se on pikkasen enemmän klämpin tiellä. Silloin voi pikkasen varovasti taivuttaa putkea, mutta ei mutakan kohdalta, etti katkea.
Tuon palikan voisi tietysti tehdä hiukan pienemmäksi, mutta ylimääräinen materiali tuossa paikassa ei varmaan ole kestävyyden kannalta haitaksi.