Clamppi ,kokemuksia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Aikataulutietoa:

Alumiinipalikat valmistuneet, haen ne huomenna perjantaina.

Viikonlopun aikana yksi clamppi+tukitanko asennetaan "koe-autoon", jotta voidaan varmistaa tämän erän 100% sopivuus. Jos kaikki sopii paikoilleen, hitsaan ja maalaan loput tukitangot ensiviikon aikana. Ilmoittelen heti kun tavaraa on valmiina.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

No niin...
Ensimmäinen clamppi asennettiin juuri äsken.
Koeasennus oli tarpeellinen, yhtä osaa pitää nimittäin vielä hiukan viilata, jotta asennus sujuu jokaiselta ilman ylimääräisiä työstöjä. Nyt näyttää valoiselta... :wink:
MAKE62
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Marras 12, 2005 14:02
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja MAKE62 »

Koeajon jälkeen voi todeta että: muuttuihan auto kiihdytyksissä ihan uskomattomasti...mahtava juttu!!!! Tätä hommaa suosittelen lämpimästi!!!!!!!
#2675
96 vm.75
RacerX
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 11:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Clampeista

Viesti Kirjoittaja RacerX »

Vieläkö on mahdollista ostaa?
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Kaikki palikat löytäneet uuden kodin. Mukavaa, että työ ei mennyt hukkaan - iso kiitos!

Pahoittelut myös siitä, että kaikki eivät saaneet tällä kertaa omaansa. Kysyntä yllätti totaalisesti.
Saattaapi olla, että ehkä noita vielä joskus syksymmällä väsään kunhan on hiukan hengähtänyt.

EDIT: Mainittakoon, että palikat menivät nopeasti perjantai iltana ja tänään lauantaina iltaan mennessä kaikki.

EDIT: Poistin myös myynti-ilmon

EDIT: Muutin tämän topicin otsikon, jotta keskustelua voi jatkaa samassa ketjussa asennuksesta, ominaisuuksista tai muista havainnoista. Palautetta vaan rohkeasti.
Viimeksi muokannut tevisu, Su Maalis 19, 2006 16:29. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

aaarghhhh. En edes huomannut myynti-ilmoitusta Lisää vain kehiin. Meitä rannalle jääneitä on taas varmasti useita. :cry:
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
nfs91
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 19:01
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja nfs91 »

HMK kirjoitti:aaarghhhh. En edes huomannut myynti-ilmoitusta Lisää vain kehiin. Meitä rannalle jääneitä on taas varmasti useita. :cry:
Kuin myös :(
#2610
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
citizen
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja citizen »

Mulle kans kun seuraava satsi valmistuu.
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Myöhässä myös.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Jokos on ihmisillä kiinni? Mites, kävikö se muokkaamatta dieseliin?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

hz81 kirjoitti:Jokos on ihmisillä kiinni? Mites, kävikö se muokkaamatta dieseliin?
voipi tulla tiisselimiehille ahtaampoo?
http://personal.inet.fi/koti/spa/pelli.jpg
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Hyvä, että kuvaa saadaan kehiin. Clanpin tukitanko kiinnittyy tuon raidetangon alapuolelle eli saattaapi mennä kuitenkin ongelmitta. Kuvakulmasta ei oikein näe noiden letkujen sijaintia pystysuunnassa. Katsellaan nyt kuinka käy.
Tuon kuvan perusteella olen melko optimistinen asennusksen suhteen, isoja ongelmia ei pitäisi tulla... :roll:

Kiitos vaan kuvasta "9-3 Tid".

Tässä kuva clampista+tukitangosta asennettuna bensakoneiseen 9:3:een:

Kuva
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuo klämpin kohdalla oleva tehostimen ohuen alumiiniputken mutka ei ole kaikissa autoissa ihan samassa kohtaa. Toisissa se on pikkasen enemmän klämpin tiellä. Silloin voi pikkasen varovasti taivuttaa putkea, mutta ei mutakan kohdalta, etti katkea.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkotka »

jos jonkun kiisseliin ei näytä clamppi sopivan niin voin ostaa sen pois kuljeksimasta.

yt:kehiin vaan
-
Janne #2769 stcf #40
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

peinu kirjoitti:Tuo klämpin kohdalla oleva tehostimen ohuen alumiiniputken mutka ei ole kaikissa autoissa ihan samassa kohtaa. Toisissa se on pikkasen enemmän klämpin tiellä. Silloin voi pikkasen varovasti taivuttaa putkea, mutta ei mutakan kohdalta, etti katkea.
Tuo on ihan totta, ei kannata liikaa taivutella noita putkia. Oleellista on, että clampin "kaariosa" pujotetaaan YLÄKAUTTA paikoilleen. Näin menetellen onnistuu lähes aina ilman minkäänlaista vääntelyn tarvetta. Ainakaan minulle ei ole tullut yhtään 9-3:sta vastaan, jossa putket olisivat olleet esteenä asennukselle.

Tuon palikan voisi tietysti tehdä hiukan pienemmäksi, mutta ylimääräinen materiali tuossa paikassa ei varmaan ole kestävyyden kannalta haitaksi.
Vastaa Viestiin