Tehtaan virisarja
Tehtaan virisarja
Kyselin tosta Metro-Autosta että mitä maksaa tehtaan hyväksymä alkuperäinen virisarja 9-3 T5 lpt kärryyn (154hv->185hv). Sanoivat hinnaksi asennettuna 1100 EUR. Onko paha hinta (haluan siis tehtaan hyväksymiä osia)?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Tavallaan tehtaan hyväksymä virityssarja on myös Hirschin 222 hv:n virityssarja. Maksoi muistaakseni suurin piirtein saman verran kuin tuo Saabin alkuperäinen virityssarja.
Tuota em. virityssettiä ei enää valitettavasti löytynyt Hirschin sivuilta, mutta varmaan se on vielä saatavissa. Sitä täytyisi kuitenkin kysellä Hirschiltä.
Täältä löytyy Hirschin viralliset jälleenmyyjät Suomessa:
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... DealerList
Tuota em. virityssettiä ei enää valitettavasti löytynyt Hirschin sivuilta, mutta varmaan se on vielä saatavissa. Sitä täytyisi kuitenkin kysellä Hirschiltä.
Täältä löytyy Hirschin viralliset jälleenmyyjät Suomessa:
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... DealerList
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tuohon "virityssarjaan" kuuluu siis Trionicin boksi ja magneettiventtiili letkuineen. Itselläni oli tuollainen viritys 9-3t:ssa ja hommasin sen ProcarServicestä huomattavasti halvemmalla. Tuotakaan virityssarjaa ei tosin saa muutoskatsastettua, kysyin asiaa aikanaan Saabilta ja vain Trionic7:n löytyy virallisia virityssarjoja, joihin löytyy myös tarvittavat tekniset dokumentit, jotka tarvitaan muutoskatsastukseen...
Eski
Eski
Eikös tuon Hirschin sarjan mukana seuraa kaikki TÜV-paperit sun muut ?!Limmo kirjoitti:Jep jep, osat on kyllä hyväksyttyjä, mut muutoskatsastus sitten tuottaakin ongelmia jos haluat papereihinkin sen virisarjan.Turbo Sensonic kirjoitti:Tavallaan tehtaan hyväksymä virityssarja on myös Hirschin 222 hv:n virityssarja.
EDIT: Ja näitä saa myös Metro Auton kautta.
Ainakin ne mainostavat sivuillaan TÜV-hyväksyntää. Olisikin mielenkiintoista saada tuommoinen paperi ja se kourassa mennä katsastuskonttorille kyselemään suhtautumista muutoskatsastukseen ennen kuin ostaa satsinpade kirjoitti: Eikös tuon Hirschin sarjan mukana seuraa kaikki TÜV-paperit sun muut ?!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Viime viikolla just kyselin omaan autoon virisarjaa kun hain sen "korjaussarjan" bagin ja ratin väliin. Tohon meikäläisen 9-3 t7 lpt:hen saa sitä saabin omaa (170 hv) papereilla ja sitten myös Metro Auton kautta saa tilattua sitä Hirchsin lastua. Tätä myydään "tarvikkeena" ja "tietämättä mihin autoon se asennetaan" eikä virisarjana koska katsastus kuulemma tuottaa ongelmia.
Olenkohan ihan hakoteillä, jos väitän, että ahdetun moottorin tehoja saa suomessa nostaa 20%, tämän jälkeen katsotaan koko moottori vaihdetuksi vaikka tehot nostaisi pelkästään lastuttamalla. Tästä nämä hankaluudet johtuu, huolimatta siitä, keneltä se virisarja tulee.
Olenkohan ihan hakoteillä, jos väitän, että ahdetun moottorin tehoja saa suomessa nostaa 20%, tämän jälkeen katsotaan koko moottori vaihdetuksi vaikka tehot nostaisi pelkästään lastuttamalla. Tästä nämä hankaluudet johtuu, huolimatta siitä, keneltä se virisarja tulee.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Kävin äsken katsatamassa 9-3:n ja kysäsin siinä mielenkiinnosta tätä asiaa ja katsastusmies väitti, että tämä 20 % pätee ainoastaan mallisarjan suuritehoisimpaan malliin eli Viggeniin...Tähän saisi tämän tehonlisäyksen tehdä.Limmo kirjoitti:Viime viikolla just kyselin omaan autoon virisarjaa kun hain sen "korjaussarjan" bagin ja ratin väliin. Tohon meikäläisen 9-3 t7 lpt:hen saa sitä saabin omaa (170 hv) papereilla ja sitten myös Metro Auton kautta saa tilattua sitä Hirchsin lastua. Tätä myydään "tarvikkeena" ja "tietämättä mihin autoon se asennetaan" eikä virisarjana koska katsastus kuulemma tuottaa ongelmia.
Olenkohan ihan hakoteillä, jos väitän, että ahdetun moottorin tehoja saa suomessa nostaa 20%, tämän jälkeen katsotaan koko moottori vaihdetuksi vaikka tehot nostaisi pelkästään lastuttamalla. Tästä nämä hankaluudet johtuu, huolimatta siitä, keneltä se virisarja tulee.
Muista virisarjoista kertoi sellasta, että lakipykälien varjolla pakokaasupäästöt ovat keskeisin ongelma. Eli boksien valmistajien pitäisi kuulemma hyväksyttää jossain (esim. VTT) heidän tekeleensä. Käytännössä katsastusmies ei kuitenkaan laitteillaan viristystä huomaa eikä tämä OBD-mittaus josta joku on joskus maininnut kuulemma paljasta viristyssarjan olemassa oloa. Voihan olla niinkin, että katsastusmies ei paljastanut minulle kaikkea...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ainakin NG900 Turbo pitäisi periaatteessa pystyä muutoskatsastamaan tuolla Hirschin setillä. Setin antama teho on 222 hv, eli juuri 20% enemmän, kuin orkkis NG900 Turbon 185 hv. Eikös se 20% ollut tosiaan se maksimi, jonka tehoja sai nostaa malliston tehokkaimpaan malliin verrattuna? NG900:n tehokkain malli oli tuo Turbo, joten tarvitsiskohan noita jarrujakaan päivittää lainkaan?koistha kirjoitti:Ainakin ne mainostavat sivuillaan TÜV-hyväksyntää. Olisikin mielenkiintoista saada tuommoinen paperi ja se kourassa mennä katsastuskonttorille kyselemään suhtautumista muutoskatsastukseen ennen kuin ostaa satsinpade kirjoitti: Eikös tuon Hirschin sarjan mukana seuraa kaikki TÜV-paperit sun muut ?!
OK, jokuhan voi silloin tietysti verrata NG900:sta ja OG9-3:sta toisiinsa, koska OG9-3:sta löytyy Aero- ja Viggen -malleja, mutta mielestäni tuo NG900:sta pitäisi käsitellä aivan omana mallinaan, koska mallimerkintä (NG900
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jep, totta taitaa olla molemmat edelliset vastaukset. Olen myös kuullut mainittavan tästä 20% tehonlisäyksestä nimen omaan tehokkaimpaan mallisarjan autoon. Unohdinpa sitten tämänkin..
Ja todella nämä TÜV hyväksynnät nykyään taidetaan vaatia kaikkiin uudempiin autoihin asennettavilta palikoilta (mm. tuossa Konin Sport Kitissä tuli mukana kyseiset paperit) eli kaikki osat täytyy olla hyväksyttyjä juuri siihen autoon mihin ne asennetaan. En nyt muista vuosilukua mistä uudempiin autoihin nämä hyväksynnät vaaditaan, joku viisaampi täydennelköön puutteet tästä
. Mutta käytännössä tarkoittanee sitä, että boksillakin pitäisi olla nuo hyväksynnät olemassa, en sitten tiedä, onko näitä mikään valmistaja hakenut.
Ja tosiaan, hyvä pointti on tuo 8v:n moottoritakuukin. Ei taida takuu säilyä muuta kuin Saabin omalla sarjalla. Eivät varmaan hyväksy tässä tapauksessa edes sitä "virallista" Hirschin virisarjaa.. Tämä on kyllä MuTua mutta onhan se kolmannen osapuolen valmistama.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ja todella nämä TÜV hyväksynnät nykyään taidetaan vaatia kaikkiin uudempiin autoihin asennettavilta palikoilta (mm. tuossa Konin Sport Kitissä tuli mukana kyseiset paperit) eli kaikki osat täytyy olla hyväksyttyjä juuri siihen autoon mihin ne asennetaan. En nyt muista vuosilukua mistä uudempiin autoihin nämä hyväksynnät vaaditaan, joku viisaampi täydennelköön puutteet tästä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja tosiaan, hyvä pointti on tuo 8v:n moottoritakuukin. Ei taida takuu säilyä muuta kuin Saabin omalla sarjalla. Eivät varmaan hyväksy tässä tapauksessa edes sitä "virallista" Hirschin virisarjaa.. Tämä on kyllä MuTua mutta onhan se kolmannen osapuolen valmistama.
9-3SC 2.0t Aut. -08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ymmärtääkseni nuo vertailuautot katsotaan mallivuosittain. Eli 900:n tehokkain malli on 185hp turbo ja siitä saa tehoja nostaa 20% muuttamatta alustaa ja jarruja. Tüv todistuksen pitäisi riittää muutoskatsastukseen, kunhan todistuksessa on selvitetty että melu- ja päästöarvot eivät muutu liikaa.Turbo Sensonic kirjoitti:Ainakin NG900 Turbo pitäisi periaatteessa pystyä muutoskatsastamaan tuolla Hirschin setillä. Setin antama teho on 222 hv, eli juuri 20% enemmän, kuin orkkis NG900 Turbon 185 hv. Eikös se 20% ollut tosiaan se maksimi, jonka tehoja sai nostaa malliston tehokkaimpaan malliin verrattuna? NG900:n tehokkain malli oli tuo Turbo, joten tarvitsiskohan noita jarrujakaan päivittää lainkaan?koistha kirjoitti:Ainakin ne mainostavat sivuillaan TÜV-hyväksyntää. Olisikin mielenkiintoista saada tuommoinen paperi ja se kourassa mennä katsastuskonttorille kyselemään suhtautumista muutoskatsastukseen ennen kuin ostaa satsinpade kirjoitti: Eikös tuon Hirschin sarjan mukana seuraa kaikki TÜV-paperit sun muut ?!
OK, jokuhan voi silloin tietysti verrata NG900:sta ja OG9-3:sta toisiinsa, koska OG9-3:sta löytyy Aero- ja Viggen -malleja, mutta mielestäni tuo NG900:sta pitäisi käsitellä aivan omana mallinaan, koska mallimerkintä (NG900OG9-3) on muuttunut vuonna 1998.
Kyselin Hirchiltä virisarjaa vm 97 2.0t tonnariin ja vastaus oli seuraava:Turbo Sensonic kirjoitti:Tavallaan tehtaan hyväksymä virityssarja on myös Hirschin 222 hv:n virityssarja. Maksoi muistaakseni suurin piirtein saman verran kuin tuo Saabin alkuperäinen virityssarja.
Tuota em. virityssettiä ei enää valitettavasti löytynyt Hirschin sivuilta, mutta varmaan se on vielä saatavissa. Sitä täytyisi kuitenkin kysellä Hirschiltä.
Täältä löytyy Hirschin viralliset jälleenmyyjät Suomessa:
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... DealerList
"yes we have a power upgrade for your car, but we do not recommend it by cars with more then 100000km.
We would need your ECU here in Switzerland for upgrading, please check if you already have the solenoid valve installed in your car? "
Hinnasta ei mitään maininnut vaan en kyllä erikseen kysynytkään. Tonnarin mittarissa on 140000 joten eipä siihen sveitsin poikien mielestä enää kannata viriä laittaa... eivät sentään paalausta vielä ehdottaneet
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Aika ihme juttu. Ruotsalaiset virivalmistajat eivät aseta viritykselle mitään "takarajaa", joten ihme, että Hirschillä tekevät noin. Tästä saa vähän sellaisen käsityksen, että "viritä autosi meidän firman palikoilla, mutta myy se, ennen kuin 100000 km tulee täyteen"Mileo kirjoitti:Kyselin Hirchiltä virisarjaa vm 97 2.0t tonnariin ja vastaus oli seuraava:
"yes we have a power upgrade for your car, but we do not recommend it by cars with more then 100000km.
We would need your ECU here in Switzerland for upgrading, please check if you already have the solenoid valve installed in your car? "
Hinnasta ei mitään maininnut vaan en kyllä erikseen kysynytkään. Tonnarin mittarissa on 140000 joten eipä siihen sveitsin poikien mielestä enää kannata viriä laittaa... eivät sentään paalausta vielä ehdottaneet
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Omassa NG900:ssa tulee kohta 215000 km täyteen ja pelittää Maptunin steg 4:n kanssa todella hyvin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007