Koeajossa 9-3 2.0t

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Ville79
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 18:20
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Ville79 »

Kiitos Peinulle asiallisesta vastauksesta. Hyvä oli puolustuspuhe!

No sitten lisäkysymys tähän mahdolliseen Saabin hankinta asiaan.
Jos nyt alan tosissani etsimään itselle 9-3:ta 2,0t:a, vm.1999-2001 ja reilut 100000km ajettua, niin onko jotain tiettyjä asioita huoltokirjan oikeiden leimauksien (+öljynvaihtojen) ja normaalin auton kunnon tarkastelun lisäksi, johon tulisi erityisesti kiinnittää huomiota.
Ilmeisesti kuitenkin se, että onko se DI-kassu vaihdettu vai ei?

Tässä myös yks OT, tähän väliin.
Öljynvaihdoista sen verran yleistä, että itse en ole koskaan uskaltanut luottaa minkään auton kohdalla huolto-ohjekirjan antamiin, usein yltiöpositiivisiin, öljynvaihtoväleihin. Vaan olen yleensä vaihtanut öljyt AINA 10000km:n välein, ellen jopa lyhemmin välein. Itselläni tulee noin 40000km vuodessa, eli öljyt vaihtuu neljästi kalenterivuoden aikana.
Viimeksi muokannut Ville79, Ma Maalis 20, 2006 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
V.G.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ville79 kirjoitti: No sitten lisäkysymys tähän mahdolliseen Saabin hankinta asiaan.
Jos nyt alan tosissani etsimään itselle 9-3:ta 2,0t:a, vm.1999-2001 ja n.100000km ajettua, niin onko jotain tiettyjä asioita huoltokirjan oikeiden leimauksien (+öljynvaihtojen) ja normaalin auton kunnon tarkastelun lisäksi, johon tulisi erityisesti kiinnittää huomiota.
Ilmeisesti kuitenkin se, että onko se DI-kassu vaihdettu vai ei?
Se DI-kasetti saattaa kestää 200tkm tai vain pari viikkoa, kuten meikäläisen yksi kasetti. Värillä ei väliä, hajoaa tasaiseen tahtiin punaiset ja mustat.

Omassa 9-3:ssa oli 106tkm kohdalla takaiskarit finaalissa, kuten tapana noissa. Lisäksi vasemmalla puolella vuosi vetarin stefa. Pikkuvikoja nuo. Riippuu, mitä autolta haluaa, mutta 9-3:n mielestäni pakollinen "lisävaruste" on parempi alusta (pl. aero) ja clamppi. Ja en katsoisi muita kuin SE tai Aeroja.

Ihan mielelläni ajelisin tuolla entisellä kolkillani...jos se ei olisi.....
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

peinu kirjoitti:DI-kasetilla on kahden vuoden takuu ja hintaa sille tulee n. 200e/kpl, joten kovin suuirista uhrauksista ei puhuta.
Eikös tuolla DI-kassulla ollut kolmen vuoden takuu? Muistin jostain lukeneeni sellaista, tai sitten kertoivat siitä aikanaan Konalan Laakkosella... :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkotka »

Kannattaa katsoa että 110k huolto on tehty jos on juuri siinä rajoilla auto. Käytin tänään 2001 aeron nimittäin 110 huollossa ja ei maksanu ku 700e !

Yks sytkäkassu tosiaan kerkes kärähtää mutta minä ainakin sain uuden ilmaiseksi tilalle, tosin onhan tuota takuutakin vielä voimassa.

Myös 110 huollossa huomasivat että "jakopää ääntelee" koska huoltohistoria oli kunnossa niin tämän korjaaminen menee moottoritakuuseen.

Ostaessa oli autossa 96k kilometria lasissa ja nyt on tullut tuo reilu kymppitonni kolmessa kuukaudessa, erittäin tyytyväinen olen autoon ollut kokonaisuudessa.

-Janne
-
Janne #2769 stcf #40
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Ja mitä noihin kauhuskenaarioiden syntyyn tulee, niin tässä olen itsekin vaihtamassa tod.näk. NGsatkuun (yhtä halpaa 9-3:sta kävin kokeilemassa, mutta sellasiin ei rahat vielä riitä) niin kyllähän välillä oikein miettii kaikkia tarinoita lueskellessa, että miksi helvetissä vaihtaa toimiva satku mahdollisesti ei toimivaan. Mutta aina pitää ajatella tämän nettipalstan syvintä toimintaa, nimittäin sitä, että ei tänne joka päivä kirjoitella: "Autoni toimi tänään hyvin, eikä siinä mitään vikoja ollut" (koska se kuuluu etelä-eurooppalaisten merkkejen palstoille :lol: )
Kun auto toimii, niin silloin mennään suu messingillä (paitsi huoltsikalla :roll: ) ja ollaan tyytyväisiä. Kun ongelmia ilmenee, niistä voidaan täälä keskustella. Eihän lääkäriinkään terveenä mennä :wink:

P.S: Ja jos jollain on kaupan NG900 vm95-> Max 7000€ niin kertokaa :wink:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Täytyy sanoo että mulla henk.koht suurimmat "viat" olen yleensä aiheuttanut itse :wink:
Ja onhan näitä tehty 2003 malleja yhtäaikaa SS:n kanssa. Ei ole mennyt DI:tä vielä ja lähentelee 200tkm.
Ja tuon nokkaketjun voi vaihtaa samalla kun vaihtaa koneen :lol:
Ihme ettei automaattikaan ole vielä hajonnut.
Osta SE tai parempi malli, ei tarvii tuskailla kesäkuumilla jne...
Alusta kannattaa vaihdettaesssa päivittää niinkuin tevisu kertoi.
Ei sit muuta.
9-3.1972
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Sytkäkassun hinnasta

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Ite ostin sytkäkassun Espoon Länsiautosta ja pulitin siitä karvan alle 300€! Eli nostaneet hintoja ku huomasivat et kassujahan menee kaupax. :evil:
lumikki
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 12:16

Viesti Kirjoittaja lumikki »

Mitäs tämä sytkäkasettiporina nyt on? Eikös täällä juuri vähänaikaa sitten kiertänyt varma tieto siitä että GM on myöntänyt että kaseteissa on joku suunnittelu/valmistusvika ja ne vaihdetaan kaikki jollain takaisinkutsukampanjalla tänä keväänä/kesänä uusiin?

Jarmolle tiedoksi että niin vain on käynyt allekirjoittaneellekin että alun kulttuurishokin jälkeen bemarista saappaaseen siirtyneenä nykyinen menokas (2.0t SE Business -02) tuntuu jo ihan kelpo peliltä. Todelliset murheet on vuoden ja 20tkm ajon jälkeen rajoittuneet vuotavaan lämmityslaitteen kennoon jonka myyjäliike vaihtoi veloituksetta takuuseen.
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Oliko vuodon kohde itse kenno vai liitokset, o-renkaat tms? Pari kiinnostavaa 9-3:sta löytyi jälleen, harmi vaan, että ovat kaukana Kyrsälästä eli Kirkkonummelta:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=603504

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=265401
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Mielenkiintoinen tuttavuus tämä http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=603504

"vetotapa: takaveto"
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

nätisti sopii tuo grafiitin harmaa väri kolkkiin.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Jarmo900 kirjoitti:Oliko vuodon kohde itse kenno vai liitokset, o-renkaat tms? Pari kiinnostavaa 9-3:sta löytyi jälleen, harmi vaan, että ovat kaukana Kyrsälästä eli Kirkkonummelta:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=603504

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=265401
Taitaa jäädä vaihtohaaveet toistaiseksi :(

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=36480
Ville79
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 18:20
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Ville79 »

Jarmo900 kirjoitti:Oliko vuodon kohde itse kenno vai liitokset, o-renkaat tms? Pari kiinnostavaa 9-3:sta löytyi jälleen, harmi vaan, että ovat kaukana Kyrsälästä eli Kirkkonummelta:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=603504

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=265401
Tosi siistin näkönen peli tuo jälkimmäinen. Hinta menee tosin vähä yli sen hintaluokan millasta oon etsiskelly. Sais olla vähän vanhempi(-00/-01) ja vähän enemmän ajettu ja hinta sopiva n.15000€.
Vanhasta japaninraudasta (Accord 2,0is 16v -95) saan kyselyjeni perusteella tällä hetkellä noin 5500-6500€ vaihdossa, riippuen hiukan mihin vaihtaa ja missä päin Suomea.
Tarjooko joku 7000€ ?!?!
V.G.
Vastaa Viestiin