Koeajossa 9-3 2.0t
Kiitos Peinulle asiallisesta vastauksesta. Hyvä oli puolustuspuhe!
No sitten lisäkysymys tähän mahdolliseen Saabin hankinta asiaan.
Jos nyt alan tosissani etsimään itselle 9-3:ta 2,0t:a, vm.1999-2001 ja reilut 100000km ajettua, niin onko jotain tiettyjä asioita huoltokirjan oikeiden leimauksien (+öljynvaihtojen) ja normaalin auton kunnon tarkastelun lisäksi, johon tulisi erityisesti kiinnittää huomiota.
Ilmeisesti kuitenkin se, että onko se DI-kassu vaihdettu vai ei?
Tässä myös yks OT, tähän väliin.
Öljynvaihdoista sen verran yleistä, että itse en ole koskaan uskaltanut luottaa minkään auton kohdalla huolto-ohjekirjan antamiin, usein yltiöpositiivisiin, öljynvaihtoväleihin. Vaan olen yleensä vaihtanut öljyt AINA 10000km:n välein, ellen jopa lyhemmin välein. Itselläni tulee noin 40000km vuodessa, eli öljyt vaihtuu neljästi kalenterivuoden aikana.
No sitten lisäkysymys tähän mahdolliseen Saabin hankinta asiaan.
Jos nyt alan tosissani etsimään itselle 9-3:ta 2,0t:a, vm.1999-2001 ja reilut 100000km ajettua, niin onko jotain tiettyjä asioita huoltokirjan oikeiden leimauksien (+öljynvaihtojen) ja normaalin auton kunnon tarkastelun lisäksi, johon tulisi erityisesti kiinnittää huomiota.
Ilmeisesti kuitenkin se, että onko se DI-kassu vaihdettu vai ei?
Tässä myös yks OT, tähän väliin.
Öljynvaihdoista sen verran yleistä, että itse en ole koskaan uskaltanut luottaa minkään auton kohdalla huolto-ohjekirjan antamiin, usein yltiöpositiivisiin, öljynvaihtoväleihin. Vaan olen yleensä vaihtanut öljyt AINA 10000km:n välein, ellen jopa lyhemmin välein. Itselläni tulee noin 40000km vuodessa, eli öljyt vaihtuu neljästi kalenterivuoden aikana.
Viimeksi muokannut Ville79, Ma Maalis 20, 2006 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
V.G.
Se DI-kasetti saattaa kestää 200tkm tai vain pari viikkoa, kuten meikäläisen yksi kasetti. Värillä ei väliä, hajoaa tasaiseen tahtiin punaiset ja mustat.Ville79 kirjoitti: No sitten lisäkysymys tähän mahdolliseen Saabin hankinta asiaan.
Jos nyt alan tosissani etsimään itselle 9-3:ta 2,0t:a, vm.1999-2001 ja n.100000km ajettua, niin onko jotain tiettyjä asioita huoltokirjan oikeiden leimauksien (+öljynvaihtojen) ja normaalin auton kunnon tarkastelun lisäksi, johon tulisi erityisesti kiinnittää huomiota.
Ilmeisesti kuitenkin se, että onko se DI-kassu vaihdettu vai ei?
Omassa 9-3:ssa oli 106tkm kohdalla takaiskarit finaalissa, kuten tapana noissa. Lisäksi vasemmalla puolella vuosi vetarin stefa. Pikkuvikoja nuo. Riippuu, mitä autolta haluaa, mutta 9-3:n mielestäni pakollinen "lisävaruste" on parempi alusta (pl. aero) ja clamppi. Ja en katsoisi muita kuin SE tai Aeroja.
Ihan mielelläni ajelisin tuolla entisellä kolkillani...jos se ei olisi.....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Eikös tuolla DI-kassulla ollut kolmen vuoden takuu? Muistin jostain lukeneeni sellaista, tai sitten kertoivat siitä aikanaan Konalan Laakkosella...peinu kirjoitti:DI-kasetilla on kahden vuoden takuu ja hintaa sille tulee n. 200e/kpl, joten kovin suuirista uhrauksista ei puhuta.

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Kannattaa katsoa että 110k huolto on tehty jos on juuri siinä rajoilla auto. Käytin tänään 2001 aeron nimittäin 110 huollossa ja ei maksanu ku 700e !
Yks sytkäkassu tosiaan kerkes kärähtää mutta minä ainakin sain uuden ilmaiseksi tilalle, tosin onhan tuota takuutakin vielä voimassa.
Myös 110 huollossa huomasivat että "jakopää ääntelee" koska huoltohistoria oli kunnossa niin tämän korjaaminen menee moottoritakuuseen.
Ostaessa oli autossa 96k kilometria lasissa ja nyt on tullut tuo reilu kymppitonni kolmessa kuukaudessa, erittäin tyytyväinen olen autoon ollut kokonaisuudessa.
-Janne
Yks sytkäkassu tosiaan kerkes kärähtää mutta minä ainakin sain uuden ilmaiseksi tilalle, tosin onhan tuota takuutakin vielä voimassa.
Myös 110 huollossa huomasivat että "jakopää ääntelee" koska huoltohistoria oli kunnossa niin tämän korjaaminen menee moottoritakuuseen.
Ostaessa oli autossa 96k kilometria lasissa ja nyt on tullut tuo reilu kymppitonni kolmessa kuukaudessa, erittäin tyytyväinen olen autoon ollut kokonaisuudessa.
-Janne
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Ja mitä noihin kauhuskenaarioiden syntyyn tulee, niin tässä olen itsekin vaihtamassa tod.näk. NGsatkuun (yhtä halpaa 9-3:sta kävin kokeilemassa, mutta sellasiin ei rahat vielä riitä) niin kyllähän välillä oikein miettii kaikkia tarinoita lueskellessa, että miksi helvetissä vaihtaa toimiva satku mahdollisesti ei toimivaan. Mutta aina pitää ajatella tämän nettipalstan syvintä toimintaa, nimittäin sitä, että ei tänne joka päivä kirjoitella: "Autoni toimi tänään hyvin, eikä siinä mitään vikoja ollut" (koska se kuuluu etelä-eurooppalaisten merkkejen palstoille
)
Kun auto toimii, niin silloin mennään suu messingillä (paitsi huoltsikalla
) ja ollaan tyytyväisiä. Kun ongelmia ilmenee, niistä voidaan täälä keskustella. Eihän lääkäriinkään terveenä mennä
P.S: Ja jos jollain on kaupan NG900 vm95-> Max 7000€ niin kertokaa

Kun auto toimii, niin silloin mennään suu messingillä (paitsi huoltsikalla


P.S: Ja jos jollain on kaupan NG900 vm95-> Max 7000€ niin kertokaa

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Täytyy sanoo että mulla henk.koht suurimmat "viat" olen yleensä aiheuttanut itse 
Ja onhan näitä tehty 2003 malleja yhtäaikaa SS:n kanssa. Ei ole mennyt DI:tä vielä ja lähentelee 200tkm.
Ja tuon nokkaketjun voi vaihtaa samalla kun vaihtaa koneen
Ihme ettei automaattikaan ole vielä hajonnut.
Osta SE tai parempi malli, ei tarvii tuskailla kesäkuumilla jne...
Alusta kannattaa vaihdettaesssa päivittää niinkuin tevisu kertoi.
Ei sit muuta.

Ja onhan näitä tehty 2003 malleja yhtäaikaa SS:n kanssa. Ei ole mennyt DI:tä vielä ja lähentelee 200tkm.
Ja tuon nokkaketjun voi vaihtaa samalla kun vaihtaa koneen

Ihme ettei automaattikaan ole vielä hajonnut.
Osta SE tai parempi malli, ei tarvii tuskailla kesäkuumilla jne...
Alusta kannattaa vaihdettaesssa päivittää niinkuin tevisu kertoi.
Ei sit muuta.
9-3.1972
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Sytkäkassun hinnasta
Ite ostin sytkäkassun Espoon Länsiautosta ja pulitin siitä karvan alle 300€! Eli nostaneet hintoja ku huomasivat et kassujahan menee kaupax. 

Mitäs tämä sytkäkasettiporina nyt on? Eikös täällä juuri vähänaikaa sitten kiertänyt varma tieto siitä että GM on myöntänyt että kaseteissa on joku suunnittelu/valmistusvika ja ne vaihdetaan kaikki jollain takaisinkutsukampanjalla tänä keväänä/kesänä uusiin?
Jarmolle tiedoksi että niin vain on käynyt allekirjoittaneellekin että alun kulttuurishokin jälkeen bemarista saappaaseen siirtyneenä nykyinen menokas (2.0t SE Business -02) tuntuu jo ihan kelpo peliltä. Todelliset murheet on vuoden ja 20tkm ajon jälkeen rajoittuneet vuotavaan lämmityslaitteen kennoon jonka myyjäliike vaihtoi veloituksetta takuuseen.
Jarmolle tiedoksi että niin vain on käynyt allekirjoittaneellekin että alun kulttuurishokin jälkeen bemarista saappaaseen siirtyneenä nykyinen menokas (2.0t SE Business -02) tuntuu jo ihan kelpo peliltä. Todelliset murheet on vuoden ja 20tkm ajon jälkeen rajoittuneet vuotavaan lämmityslaitteen kennoon jonka myyjäliike vaihtoi veloituksetta takuuseen.
Oliko vuodon kohde itse kenno vai liitokset, o-renkaat tms? Pari kiinnostavaa 9-3:sta löytyi jälleen, harmi vaan, että ovat kaukana Kyrsälästä eli Kirkkonummelta:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=603504
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=265401
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=603504
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=265401
Mielenkiintoinen tuttavuus tämä http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=603504
"vetotapa: takaveto"
"vetotapa: takaveto"
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Taitaa jäädä vaihtohaaveet toistaiseksiJarmo900 kirjoitti:Oliko vuodon kohde itse kenno vai liitokset, o-renkaat tms? Pari kiinnostavaa 9-3:sta löytyi jälleen, harmi vaan, että ovat kaukana Kyrsälästä eli Kirkkonummelta:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=603504
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=265401

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=36480
Tosi siistin näkönen peli tuo jälkimmäinen. Hinta menee tosin vähä yli sen hintaluokan millasta oon etsiskelly. Sais olla vähän vanhempi(-00/-01) ja vähän enemmän ajettu ja hinta sopiva n.15000€.Jarmo900 kirjoitti:Oliko vuodon kohde itse kenno vai liitokset, o-renkaat tms? Pari kiinnostavaa 9-3:sta löytyi jälleen, harmi vaan, että ovat kaukana Kyrsälästä eli Kirkkonummelta:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=603504
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=265401
Vanhasta japaninraudasta (Accord 2,0is 16v -95) saan kyselyjeni perusteella tällä hetkellä noin 5500-6500€ vaihdossa, riippuen hiukan mihin vaihtaa ja missä päin Suomea.
Tarjooko joku 7000€ ?!?!
V.G.