Jousi edestä poikki, huomaako katsastusmies
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13
Jousi edestä poikki, huomaako katsastusmies
Kuinkas varmasti kyyläinssi sen huomaa? <-hymiö
Ja onkos kokemuksia pääkaupunkiseudulla jousen vaihtokustannuksesta (ng900 2.0i)?
Ei varmaan ole Länsi-Auto halvimmasta päästä. Tattis tiedoista.
Ja onkos kokemuksia pääkaupunkiseudulla jousen vaihtokustannuksesta (ng900 2.0i)?
Ei varmaan ole Länsi-Auto halvimmasta päästä. Tattis tiedoista.
Kuuluu katsastuksen kohteisiin. veikkaan 10% mahis jäädä huomaamatta.
Tuo jousen poikki meneminen on kuitenkin aika yleistä. B-vectrasta perittyä. Menee niitä muistakin toki.
Tuo jousen poikki meneminen on kuitenkin aika yleistä. B-vectrasta perittyä. Menee niitä muistakin toki.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jousi edestä poikki, huomaako katsastusmies
Tässä muutamia:Saab-Poika kirjoitti:Ja onkos kokemuksia pääkaupunkiseudulla jousen vaihtokustannuksesta (ng900 2.0i)?
Ei varmaan ole Länsi-Auto halvimmasta päästä. Tattis tiedoista.
T. Värjölä, Tikkurilan Neste. Entinen Länsiauton asentaja.
Torek, Espoo. Entinen merkkihuoltamo.
Vähämaan Autopalvelu, Hyvinkää.
Kaikissa em. tuntiveloitushinta alhaisempi kuin Länsiautossa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Itellä onnistunut jo kaksi kertaa poikkinaisella jousella. Ekalla kerralla oli 3 viikkoa töissä ollu inssi joka ei huomannu. Tokalla kerralla oli harjottelija ja esimies katsastamassa. Esimies kokeili takajouset ja ehjän etujousen. Harjoittelija katto just sopivasti poikkinaisen jousen eikä huomannu mitään.
Saab 900SE 2.0 Turbo -95
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
paremminkin vectra on perinyt saabilta: oman ng900 on -94, ja b vectra tuli -96.900i kirjoitti:Kuuluu katsastuksen kohteisiin. veikkaan 10% mahis jäädä huomaamatta.
Tuo jousen poikki meneminen on kuitenkin aika yleistä. B-vectrasta perittyä. Menee niitä muistakin toki.
Ja oikea etujousi meni vuosi sitten poikki- madallussarja tilalle.
Ja jos katastushenkilö ei huomaa, niin se on mokannut.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Saab ei ymmärtääkseni tuolloin mitää kehitellyt. Gm ne on kehitelly. Keskustelua on kuitenkaan turha lähteä viemään Gm mollaamiseksi.
Jousia meni kyllä kiitettävästi poikki a-vectroistakin,ainakin itse niitä vaihtelin paljonkin.
Jokainen meistä niitä virheitä tekee. Ei ole olemassa täydellistä Katsari insinööriä tahi teknikkoa.
Vielä lisäisin sen verran että Vag laitteiden monimutkaisen pyöräntuennan kolinoita tullaan valittamaan vaikka on juuri leimattu auto. Tukivarsia väljänä kun herrat konttorilla ei tiedä mitenkä niitä väljiä kokeillaan niistä.
Jousia meni kyllä kiitettävästi poikki a-vectroistakin,ainakin itse niitä vaihtelin paljonkin.
Jokainen meistä niitä virheitä tekee. Ei ole olemassa täydellistä Katsari insinööriä tahi teknikkoa.
Vielä lisäisin sen verran että Vag laitteiden monimutkaisen pyöräntuennan kolinoita tullaan valittamaan vaikka on juuri leimattu auto. Tukivarsia väljänä kun herrat konttorilla ei tiedä mitenkä niitä väljiä kokeillaan niistä.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Niin miten ne muuten kokeillaan? Itse sain omasta väljyyden selville vasta siinä vaiheessa, kun oli alatukivarsi kädessä ja niveltä pääsi pyörittelemään kunnolla. Ovat sen verta pänningillään, että purku hommiksi menee. KLONKSWAGEN!900i kirjoitti: Vielä lisäisin sen verran että Vag laitteiden monimutkaisen pyöräntuennan kolinoita tullaan valittamaan vaikka on juuri leimattu auto. Tukivarsia väljänä kun herrat konttorilla ei tiedä mitenkä niitä väljiä kokeillaan niistä.
Ei ole tähän mennessä tarvinnut ottaa pöydälle.
Niitä "kikotetaan" eri kohdista erilaisilla työkaluilla. Että ei tosiaankaan ole yhtähelppoa kuin 80luvulla. Ylimmät tukivarret pystyy näkemään pyörästä heiluttamalla,ja raidepään. Ylimpiä varsia heilutettaessa ei pidä heiluttaa siltä puolelta missä raidepää on vaan juuri toiselta puolelta.
Siihen hommaan harjaantuu.Kuten moneen muuhunkin.
Alimmat tukivarret tarvii sitten sitä tietoa. Esim nariseva passat ääntelee koska alaetummaiset varret on palloistaan kuivat.
Niitä "kikotetaan" eri kohdista erilaisilla työkaluilla. Että ei tosiaankaan ole yhtähelppoa kuin 80luvulla. Ylimmät tukivarret pystyy näkemään pyörästä heiluttamalla,ja raidepään. Ylimpiä varsia heilutettaessa ei pidä heiluttaa siltä puolelta missä raidepää on vaan juuri toiselta puolelta.
Siihen hommaan harjaantuu.Kuten moneen muuhunkin.
Alimmat tukivarret tarvii sitten sitä tietoa. Esim nariseva passat ääntelee koska alaetummaiset varret on palloistaan kuivat.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Valistakaas joku minua, että miksi auto pitää saada rikkinäisenä katsastuksesta läpi vaikka väen vängällä ?
Eikös katsastuksen tarkoitus ole se, että tiellä liikkuu (periaatteessa) ehjiä autoja ?
Eikös katsastuksen tarkoitus ole se, että tiellä liikkuu (periaatteessa) ehjiä autoja ?
Tai jos haluaa hienostella, niin voi sanoa, että osat ovat Calibrasta9-5T kirjoitti: A vectra on luovuttaja ng900: kohdalla.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13