stege 3 maptunilta vai ei?
stege 3 maptunilta vai ei?
Kysymys niille joilla on kokemusta. Itse vasta ostin ekan tbo:n. Kannattaako ostaa suoraan maptunin 3softalla oleva boxi ja laitella sitten kaikessa rauhassa tota pakopuolta ja muita putkia, vai mennä aste kerrallaan eli stege 1,2. Sain tossa yhdestä jutusta sen käsityksen, että 1:ssä ja 2:ssa on sama softa. Ei viitsisi ostaa niitä pienempiä jos 3:kin toimii. Tulisi ainakin hivenen halvemmaksi kuin mennä aste kerrallaan.
9-3.1972
stege 3
muuten hyvä idea mutta
Maptunilta tuli tämä:
Stege 1 ja stege 3 suurin ero on siinä, että Stege 3:ssa ahdot ovat aavistuksen korkeammat ja ohjelmisto
on tehty ottaamaan huomioon vapaammin virtaamman pakoputkiston.
Stege 1 663€ + toimitus tai asennus kulut
Stege 3 744€ + toimitus (pelkkä ohjainlaite) vaatii putkiston turbolta vähintään sport katilla.
Vakio ohjainlaite vaihdossa, jos haluat pitää itselläsi +270€
Ajattelin ostaa boxin ja lähettää sen maptunille tulee halvemmaksi kuin toi 250-270€. Ja putken rakennan tallilla itse kesän kuluessa. Vaihdan samalla alustan ja muutenkin huoltoo. Kun toi softan hintaero on noin pieni,niin ei varmaan kannata tuhlata latiakaan ykköseen.
Maptunilta tuli tämä:
Stege 1 ja stege 3 suurin ero on siinä, että Stege 3:ssa ahdot ovat aavistuksen korkeammat ja ohjelmisto
on tehty ottaamaan huomioon vapaammin virtaamman pakoputkiston.
Stege 1 663€ + toimitus tai asennus kulut
Stege 3 744€ + toimitus (pelkkä ohjainlaite) vaatii putkiston turbolta vähintään sport katilla.
Vakio ohjainlaite vaihdossa, jos haluat pitää itselläsi +270€
Ajattelin ostaa boxin ja lähettää sen maptunille tulee halvemmaksi kuin toi 250-270€. Ja putken rakennan tallilla itse kesän kuluessa. Vaihdan samalla alustan ja muutenkin huoltoo. Kun toi softan hintaero on noin pieni,niin ei varmaan kannata tuhlata latiakaan ykköseen.
9-3.1972
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Taitaa olla läpi 2,5" putkea.Max kirjoitti:Toi ois muuten hyvä tieto. Ja onko downpipe myös samankokoinen kuin loppuputki?saabracing kirjoitti:.
Paljos on 9-3 vakioputken halkaisija ???
En oo mitannu mutta siltä se näyttää.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Kukin tekee omat ratkaisunsa, mutta itse en välttämättä lähtisi ko. softaa pistämään yhteen orkkisputken kanssa. Se kun ei kuitenkaan toimi oikein.
Tämä ei ole minun oma päähänpinttymä, vaan kannattaa käydä lukemassa STCS:n foorumista mitä mieltä esim Uhr:in pojat ja Freetu
on stage III softan käytöstä orkkisröörillä.
Tämä ei ole minun oma päähänpinttymä, vaan kannattaa käydä lukemassa STCS:n foorumista mitä mieltä esim Uhr:in pojat ja Freetu
on stage III softan käytöstä orkkisröörillä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Olin itse alussa tilaamassa ainoastaan Downpipeä ja Race-katalysaattoria ja ajattelin käyttää vakio loppuputkea. Loppupeleissä hintaero koko putken ja pelkän etuosan välilä oli ainoastaan 110e joten tottakai ostin koko putken. Freetu sanoi ettei loppuputkella niin pitäsi olla väliä muttei ole ikinä asiaa käytännössä kokeillut.
Ajattelin keväämmällä soveltaa vakio takaäänenvaimenninta tuohon JT:n putken päähän. Jos sillä saisi äänen tasoa ratkaisevasti laskettua suorituskevyn suuremmin kärsimättä.
Ajattelin keväämmällä soveltaa vakio takaäänenvaimenninta tuohon JT:n putken päähän. Jos sillä saisi äänen tasoa ratkaisevasti laskettua suorituskevyn suuremmin kärsimättä.
steg3
Toi sama mullakin pyörii päässä koko ajan että oikein mitoitettu se putki pitäisi kyllä olla että toimii oikein. Siksi en pidäkkään mitään kiirettä.Olen joskus viritelly muita kuin turbo saabia, mutta toi turbo puoli on vielä vähän hakusessa. Vaparissa se putken oikea koko on tarkkaa (myös imupuoli), niin miksei sitten myös turbossa toi pakopuoli. Ehkä vielä tarkempaakin? Tarkoituksena onkin viettää kesäloma rakennellessa kun toi emäntäkin on silloin töissä. Saa rauhassa laitella päivisin.
9-3.1972
Mulle on tulossa jo SP Steg 3
Mulle tulee kaikkien vaikeuksien kautta Steg 1:sen tilalle steg 3:nen. Itselläni on tarkoitus ottaa katti pois siksi aikaa, kun saan lopullisen putkiston valmiiksi. Teen itse hapokkaasta ja pistän sinne race tai sportti katin alkuperäiselle paikalle. Auto tosin on 9000:nen, mutta en usko niissä olevan kauheasti eroja.
Suurin ongelmahan tulee olemaan sylintereiden lämpö, koska kaasut ei pääse riittävän nopeasti pois.
SP:ltä Peter kirjoitteli, että ei kannata ainakaan mitään rata-ajo suunnitelmia harkita kyseisillä virityksillä.
Ajetaanhan sitä vakio männilläkin turbovehkeissä, mutta pitää vain muistaa olla polkematta pitkiä pätkiä.
Suurin ongelmahan tulee olemaan sylintereiden lämpö, koska kaasut ei pääse riittävän nopeasti pois.
SP:ltä Peter kirjoitteli, että ei kannata ainakaan mitään rata-ajo suunnitelmia harkita kyseisillä virityksillä.
Ajetaanhan sitä vakio männilläkin turbovehkeissä, mutta pitää vain muistaa olla polkematta pitkiä pätkiä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Ainakaan NG900 turbossa ei oo alkup ihan 2.5" vaan hieman ohuempi, varmaan about 2.25", iivarissa taitaa olla kakkosta.93t sport kirjoitti:Taitaa olla läpi 2,5" putkea.Max kirjoitti:Toi ois muuten hyvä tieto. Ja onko downpipe myös samankokoinen kuin loppuputki?saabracing kirjoitti:.
Paljos on 9-3 vakioputken halkaisija ???
En oo mitannu mutta siltä se näyttää.
nimim. 2.5" simons puolisarjan joskus vaihtanut...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: stege 3
Siis sisältyikö tuohon 663 euroon alvit +Magn.venttiili ja letkut?se93tbo kirjoitti:
Stege 1 663€ + toimitus tai asennus kulut
Vakio ohjainlaite vaihdossa, jos haluat pitää itselläsi +270€
Jos näin on, niin sinun tarjous on halvempi minkä minä sain sieltä.
#1747