Clamppi ,kokemuksia
No, jokos palikoita laitettu paikoilleen?
Pyytäisin kertomaan, millä muutoksilla asennuksesta tulisi helpompaa tai muita mieleen tulevia asioita. Eli kaikki ne kommentit tyyliin: "Eikö se nyt olisi tätä voinut tehdä tosella tavalla! (verta rystysistä pyyhkien)".
Ja jos jossain osassa on jotain vikaa, ota yhteyttä.
Pyytäisin kertomaan, millä muutoksilla asennuksesta tulisi helpompaa tai muita mieleen tulevia asioita. Eli kaikki ne kommentit tyyliin: "Eikö se nyt olisi tätä voinut tehdä tosella tavalla! (verta rystysistä pyyhkien)".
Ja jos jossain osassa on jotain vikaa, ota yhteyttä.
Moi!
Eilen tuli asenneltua clamppi autoon ja osat menivät paikoilleen mainiosti.
Ennen asennusta maalasin clampin ulkopinnat mustalla spraymaalilla, jotta naamioituu paremmin autoon pois katsastusinssin silmistä.
Bensaletkujen kiinnikelenkin, joka oli kiinni alemmassa pultissa, jätin puristuksiin clämpin ja rintapellin väliin. Siitä ei liene siellä pahemmin haittaa ja pitää ainakin letkut paikallaan. (oli letkuissa sen verran löysää, ettei kärsinyt jättää niitä kokonaan kiinnittämättä)
Perusteellisempi koeajo jäänee huomiselle, mutta ensivaikutelma palikasta on vahvasti positiivinen.
Kiittäen!
Ville
Eilen tuli asenneltua clamppi autoon ja osat menivät paikoilleen mainiosti.
Ennen asennusta maalasin clampin ulkopinnat mustalla spraymaalilla, jotta naamioituu paremmin autoon pois katsastusinssin silmistä.
Bensaletkujen kiinnikelenkin, joka oli kiinni alemmassa pultissa, jätin puristuksiin clämpin ja rintapellin väliin. Siitä ei liene siellä pahemmin haittaa ja pitää ainakin letkut paikallaan. (oli letkuissa sen verran löysää, ettei kärsinyt jättää niitä kokonaan kiinnittämättä)
Perusteellisempi koeajo jäänee huomiselle, mutta ensivaikutelma palikasta on vahvasti positiivinen.
Kiittäen!
Ville
Ei ne katsastussedät noita älyä katsella. Omassani ei aiheuttanut ainakaan mitään kommentteja enkä ole kuullut muiltakaan.
Tuon bensaletkujen kiinnikelenkin neuvoisin kuitenkin ottamaan pois sieltä välistä; kiinnitys ei mene välttämättä muuten suoraan ja saattaa olla tukevuuden kanssa ongelmia. Voipi toki olla, että ei haittaa siellä välissä ollenkaan.
Eli seuraavaan satsiin kiinnike bensaletkuille tuohon alumiinipalikkaan?
Tuon bensaletkujen kiinnikelenkin neuvoisin kuitenkin ottamaan pois sieltä välistä; kiinnitys ei mene välttämättä muuten suoraan ja saattaa olla tukevuuden kanssa ongelmia. Voipi toki olla, että ei haittaa siellä välissä ollenkaan.
Eli seuraavaan satsiin kiinnike bensaletkuille tuohon alumiinipalikkaan?
Nappasin kiinnikkeen kokonaan pois, on ainakin clamppi mahdollisimman tukeva nyt.tevisu kirjoitti: Tuon bensaletkujen kiinnikelenkin neuvoisin kuitenkin ottamaan pois sieltä välistä;
Eli seuraavaan satsiin kiinnike bensaletkuille tuohon alumiinipalikkaan?
Ei välttämättä kannata hyvää tuotetta tuon takia muuttaa, eihän se kuitenkaan ole kuin yksi reikä peltiruuville johonkin, niin saa kiinnikkeen haluamaansa paikkaan.
Clamppi asennettu TiDiin. Eli kyllä se siihenkin ongelmitta menee. Ainut mikä siinä voi ottaa vastaan on eberin pakoputki jonka kylkeen tukitanko jää lepäämään ja eberin vesiletkut vaikeuttavat joltain osin asennusta.
Edittiä koeajon jälkeen: Kyllä täytyy sanoa että on suu messingillä kun muistelee millainen oli ennen clampin asennusta.:D:D Auto täysin kuin eri auto! Ja tuskin se positiivinen vaikutus ainakaan siitään yhtään laantuu kun lyö 225 leveät kesätassut alle. Kiitokset Tevisulle.
Edittiä koeajon jälkeen: Kyllä täytyy sanoa että on suu messingillä kun muistelee millainen oli ennen clampin asennusta.:D:D Auto täysin kuin eri auto! Ja tuskin se positiivinen vaikutus ainakaan siitään yhtään laantuu kun lyö 225 leveät kesätassut alle. Kiitokset Tevisulle.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Kyllä se klämppi menee vanhempiin 94..95 autoihinkin pienellä (?) askartelulla ja hankinnoilla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=295872
Normi ajossa 15" kulahtaneilla talvirenkailla aamu 8 aikaan 20h valvoneena (josta 10h auton alla) tuota eroa ilman&kanssa en kovinkaan selkeästi pystynyt havaitsemaan, kun vielä vaihtui tehostin ja hieman renkaitten kulmat, mutta kun saan noi kesäiset uratutkat alle ja sitä Torque steeringin vaatimaa "TORQUETA" tiehen, niin eiköhän nuo erot rupea löytymään
(Viimeistään kun on se ämpärillinen uretaanipuslia vaihdettu..)
Hook
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=295872
Normi ajossa 15" kulahtaneilla talvirenkailla aamu 8 aikaan 20h valvoneena (josta 10h auton alla) tuota eroa ilman&kanssa en kovinkaan selkeästi pystynyt havaitsemaan, kun vielä vaihtui tehostin ja hieman renkaitten kulmat, mutta kun saan noi kesäiset uratutkat alle ja sitä Torque steeringin vaatimaa "TORQUETA" tiehen, niin eiköhän nuo erot rupea löytymään
(Viimeistään kun on se ämpärillinen uretaanipuslia vaihdettu..)
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Pääsit silti vähällä vaivalla minuun verrattuna!Sammy 9-3 kirjoitti:Clamppi nyt alla ja on hyvä! Kiitoksia vaan tekijälle.
Asennus ei ollutkaan niin kiva juttu kuin ajattelin mutta maksoi vaivan.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Lauantaina tuli laitettua clamppia paikoilleen. Ei mikään turha kapistus!!! Selkeä ero!!!
Saab 9-3 Aero 2001
http://www.garaget.org/?car=20219&image=181208
http://www.garaget.org/?car=20219&image=181208
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
No nyt se on "lämppi" paikallaan(Hookille kiitoksia avusta ja paikasta!)ja pikaisen kokeilun jälkeen vetely tuntui loppuvan . Huomenna töihin mennessä pääsee vielä kokeilemaan oikein kunnon uria ja pääsiäisenä pitkää matkaa ohituksineen . Jotain määrittelemätöntä parannusta tuli myös tuohon pikku pyöritykseen taajama nopeuksilla. Vaikea kuvailla ..vielä. No nyt vaan tuntuu tuo auton persaus vielä vetelämmältä sivusuunnassa
Edit: No nyt on testattu tuota urissa ajelua ja kyllä parannus on huomattava. Voisi tilausta hakitseville sanoa että jos alusta sarja paransi ajoa niin tämä tietyissä tilanteissa toisen mokoman lisää. Tai sitten se poistettu kuminpalanen oli meikäläisen kärryssä ihan finaalissa. Tuo aiemmin määrittelemätön parannus pikkupyörityksessa; siihen lienee oikea sana jämäkkyys
Edit: No nyt on testattu tuota urissa ajelua ja kyllä parannus on huomattava. Voisi tilausta hakitseville sanoa että jos alusta sarja paransi ajoa niin tämä tietyissä tilanteissa toisen mokoman lisää. Tai sitten se poistettu kuminpalanen oli meikäläisen kärryssä ihan finaalissa. Tuo aiemmin määrittelemätön parannus pikkupyörityksessa; siihen lienee oikea sana jämäkkyys
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Noinkohan tuntee saabin tekniikkaa niin hyvin että edes huomaa koko härveliä?? Omakohtaisia kokemuksia odotettavissa vasta vuodenvaihteessaOlli Kinaret kirjoitti:Mitähän se katsastus mies mahdollisesti voisi clämpistä sanoa?? Pitänee kai itsekkin hankkia kun niin kovasti kehutaan.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Ei ongelmia katsastuksessa. Merkkihuollossa sen sijaan saa aikaan vilskettä auton ympärillä ja ylimääräisiä kysymyksiä autoa hakiessaPsychocowboy kirjoitti:Noinkohan tuntee saabin tekniikkaa niin hyvin että edes huomaa koko härveliä?? Omakohtaisia kokemuksia odotettavissa vasta vuodenvaihteessaOlli Kinaret kirjoitti:Mitähän se katsastus mies mahdollisesti voisi clämpistä sanoa?? Pitänee kai itsekkin hankkia kun niin kovasti kehutaan.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
No niin, tuli nyt viimein laitettua clamppi paikoilleen.
Semmoinen parisen tuntia siinä kaiketi meni ihmetellessä ja työkaluja etsiessä ja fixatessa.
Polttoaineletkujen raksia en laittanut pultille enää ollenkaan, vedin nippusiteellä clampinvierestä kiinni sen. Eipä ota polttoaineletkut eeberin pakoputkeen. Itsellä ei tuo pakoputki tuntunut olevan clampin tiellä.
Ohjaustehostinta ja muitakin putkia väänneltiin isolla kalulla ja ronskilla kädellä pois eestä kun alkukankeus laantui. Reiän poraamiseen jatkettiin poranterä niin oli helppo nakki, sormituntumalla puolinukuksissa just kohilleen
Ajelin testiä tuossa tuommoisella oikein loskaisella soratiellä, ei ainakaan huonompi ole, keveempi hallita kaasuttaessa. Taajamassa tuntuu mielestäni suurin ero. Auto menee enemmän sinne, mihin "ratilla osoittaa". Auto tuntuu vetävän ohjattuun suuntaan huomattavasti paremmin ja viiveettä.
Tuossa kämpän lähellä on tuttu liikenneympyrä, josta sompaan usein. Auton ostosta asti tuntunu, että mite tämä voi olla nii saakelin vatkulin tuntonen tuossa, kun toinen rengas hyppää kaivonrenkaan yli käännyttäessä pois ympyrästä. No, eipä vatkaa enää siinä. Auto tuntuu pienemmältä, ei semmoinen laivamainen löllyjä ohjattaessa enää.
Alla siis vakiokoon kitkanastat, mielestäni on selvä kohennus parempaan!
Kuviakin napsin, voin laitella tuoreemmilla silmillä nettiin.
Semmoinen parisen tuntia siinä kaiketi meni ihmetellessä ja työkaluja etsiessä ja fixatessa.
Polttoaineletkujen raksia en laittanut pultille enää ollenkaan, vedin nippusiteellä clampinvierestä kiinni sen. Eipä ota polttoaineletkut eeberin pakoputkeen. Itsellä ei tuo pakoputki tuntunut olevan clampin tiellä.
Ohjaustehostinta ja muitakin putkia väänneltiin isolla kalulla ja ronskilla kädellä pois eestä kun alkukankeus laantui. Reiän poraamiseen jatkettiin poranterä niin oli helppo nakki, sormituntumalla puolinukuksissa just kohilleen
Ajelin testiä tuossa tuommoisella oikein loskaisella soratiellä, ei ainakaan huonompi ole, keveempi hallita kaasuttaessa. Taajamassa tuntuu mielestäni suurin ero. Auto menee enemmän sinne, mihin "ratilla osoittaa". Auto tuntuu vetävän ohjattuun suuntaan huomattavasti paremmin ja viiveettä.
Tuossa kämpän lähellä on tuttu liikenneympyrä, josta sompaan usein. Auton ostosta asti tuntunu, että mite tämä voi olla nii saakelin vatkulin tuntonen tuossa, kun toinen rengas hyppää kaivonrenkaan yli käännyttäessä pois ympyrästä. No, eipä vatkaa enää siinä. Auto tuntuu pienemmältä, ei semmoinen laivamainen löllyjä ohjattaessa enää.
Alla siis vakiokoon kitkanastat, mielestäni on selvä kohennus parempaan!
Kuviakin napsin, voin laitella tuoreemmilla silmillä nettiin.