Clamppi ,kokemuksia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

No, jokos palikoita laitettu paikoilleen?

Pyytäisin kertomaan, millä muutoksilla asennuksesta tulisi helpompaa tai muita mieleen tulevia asioita. Eli kaikki ne kommentit tyyliin: "Eikö se nyt olisi tätä voinut tehdä tosella tavalla! (verta rystysistä pyyhkien)".

Ja jos jossain osassa on jotain vikaa, ota yhteyttä.
vihtori
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 11:29
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vihtori »

Moi!

Eilen tuli asenneltua clamppi autoon ja osat menivät paikoilleen mainiosti.

Ennen asennusta maalasin clampin ulkopinnat mustalla spraymaalilla, jotta naamioituu paremmin autoon pois katsastusinssin silmistä.
Bensaletkujen kiinnikelenkin, joka oli kiinni alemmassa pultissa, jätin puristuksiin clämpin ja rintapellin väliin. Siitä ei liene siellä pahemmin haittaa ja pitää ainakin letkut paikallaan. (oli letkuissa sen verran löysää, ettei kärsinyt jättää niitä kokonaan kiinnittämättä)

Perusteellisempi koeajo jäänee huomiselle, mutta ensivaikutelma palikasta on vahvasti positiivinen. :D

Kiittäen!
Ville
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ei ne katsastussedät noita älyä katsella. Omassani ei aiheuttanut ainakaan mitään kommentteja enkä ole kuullut muiltakaan.

Tuon bensaletkujen kiinnikelenkin neuvoisin kuitenkin ottamaan pois sieltä välistä; kiinnitys ei mene välttämättä muuten suoraan ja saattaa olla tukevuuden kanssa ongelmia. Voipi toki olla, että ei haittaa siellä välissä ollenkaan.

Eli seuraavaan satsiin kiinnike bensaletkuille tuohon alumiinipalikkaan?
vihtori
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 11:29
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vihtori »

tevisu kirjoitti: Tuon bensaletkujen kiinnikelenkin neuvoisin kuitenkin ottamaan pois sieltä välistä;
Eli seuraavaan satsiin kiinnike bensaletkuille tuohon alumiinipalikkaan?
Nappasin kiinnikkeen kokonaan pois, on ainakin clamppi mahdollisimman tukeva nyt.
Ei välttämättä kannata hyvää tuotetta tuon takia muuttaa, eihän se kuitenkaan ole kuin yksi reikä peltiruuville johonkin, niin saa kiinnikkeen haluamaansa paikkaan.
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Itselläkin clamppi löysi tiensä tänään paikalleen ja täytyy sanoa, että eron huomaa. :)
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Clamppi asennettu TiDiin. Eli kyllä se siihenkin ongelmitta menee. Ainut mikä siinä voi ottaa vastaan on eberin pakoputki jonka kylkeen tukitanko jää lepäämään ja eberin vesiletkut vaikeuttavat joltain osin asennusta.

Edittiä koeajon jälkeen: Kyllä täytyy sanoa että on suu messingillä kun muistelee millainen oli ennen clampin asennusta.:D:D:D Auto täysin kuin eri auto! Ja tuskin se positiivinen vaikutus ainakaan siitään yhtään laantuu kun lyö 225 leveät kesätassut alle. :) :D Kiitokset Tevisulle.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kyllä se klämppi menee vanhempiin 94..95 autoihinkin pienellä (?) askartelulla ja hankinnoilla.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=295872

Normi ajossa 15" kulahtaneilla talvirenkailla aamu 8 aikaan 20h valvoneena (josta 10h auton alla) tuota eroa ilman&kanssa en kovinkaan selkeästi pystynyt havaitsemaan, kun vielä vaihtui tehostin ja hieman renkaitten kulmat, mutta kun saan noi kesäiset uratutkat alle ja sitä Torque steeringin vaatimaa "TORQUETA" tiehen, niin eiköhän nuo erot rupea löytymään 8)
(Viimeistään kun on se ämpärillinen uretaanipuslia vaihdettu..)


Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Clamppi nyt alla ja on hyvä! Kiitoksia vaan tekijälle.

Asennus ei ollutkaan niin kiva juttu kuin ajattelin mutta maksoi vaivan.
Saab 9-3 2.0t sport business -00
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Sammy 9-3 kirjoitti:Clamppi nyt alla ja on hyvä! Kiitoksia vaan tekijälle.

Asennus ei ollutkaan niin kiva juttu kuin ajattelin mutta maksoi vaivan.
Pääsit silti vähällä vaivalla minuun verrattuna! :?

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Määtz
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 10:10
Paikkakunta: Pohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Määtz »

Lauantaina tuli laitettua clamppia paikoilleen. Ei mikään turha kapistus!!! Selkeä ero!!!
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

No nyt se on "lämppi" paikallaan(Hookille kiitoksia avusta ja paikasta!)ja pikaisen kokeilun jälkeen vetely tuntui loppuvan :D :D . Huomenna töihin mennessä pääsee vielä kokeilemaan oikein kunnon uria ja pääsiäisenä pitkää matkaa ohituksineen :P . Jotain määrittelemätöntä parannusta tuli myös tuohon pikku pyöritykseen taajama nopeuksilla. Vaikea kuvailla ..vielä. No nyt vaan tuntuu tuo auton persaus vielä vetelämmältä sivusuunnassa 8O

Edit: No nyt on testattu tuota urissa ajelua ja kyllä parannus on huomattava. Voisi tilausta hakitseville sanoa että jos alusta sarja paransi ajoa niin tämä tietyissä tilanteissa toisen mokoman lisää. Tai sitten se poistettu kuminpalanen oli meikäläisen kärryssä ihan finaalissa. Tuo aiemmin määrittelemätön parannus pikkupyörityksessa; siihen lienee oikea sana jämäkkyys :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Mitähän se katsastus mies mahdollisesti voisi clämpistä sanoa?? Pitänee kai itsekkin hankkia kun niin kovasti kehutaan.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Olli Kinaret kirjoitti:Mitähän se katsastus mies mahdollisesti voisi clämpistä sanoa?? Pitänee kai itsekkin hankkia kun niin kovasti kehutaan.
Noinkohan tuntee saabin tekniikkaa niin hyvin että edes huomaa koko härveliä?? Omakohtaisia kokemuksia odotettavissa vasta vuodenvaihteessa :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Psychocowboy kirjoitti:
Olli Kinaret kirjoitti:Mitähän se katsastus mies mahdollisesti voisi clämpistä sanoa?? Pitänee kai itsekkin hankkia kun niin kovasti kehutaan.
Noinkohan tuntee saabin tekniikkaa niin hyvin että edes huomaa koko härveliä?? Omakohtaisia kokemuksia odotettavissa vasta vuodenvaihteessa :wink:
Ei ongelmia katsastuksessa. Merkkihuollossa sen sijaan saa aikaan vilskettä auton ympärillä ja ylimääräisiä kysymyksiä autoa hakiessa :wink:
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

No niin, tuli nyt viimein laitettua clamppi paikoilleen.
Semmoinen parisen tuntia siinä kaiketi meni ihmetellessä ja työkaluja etsiessä ja fixatessa.

Polttoaineletkujen raksia en laittanut pultille enää ollenkaan, vedin nippusiteellä clampinvierestä kiinni sen. Eipä ota polttoaineletkut eeberin pakoputkeen. Itsellä ei tuo pakoputki tuntunut olevan clampin tiellä.
Ohjaustehostinta ja muitakin putkia väänneltiin isolla kalulla ja ronskilla kädellä pois eestä kun alkukankeus laantui. Reiän poraamiseen jatkettiin poranterä niin oli helppo nakki, sormituntumalla puolinukuksissa just kohilleen :D

Ajelin testiä tuossa tuommoisella oikein loskaisella soratiellä, ei ainakaan huonompi ole, keveempi hallita kaasuttaessa. Taajamassa tuntuu mielestäni suurin ero. Auto menee enemmän sinne, mihin "ratilla osoittaa". Auto tuntuu vetävän ohjattuun suuntaan huomattavasti paremmin ja viiveettä.
Tuossa kämpän lähellä on tuttu liikenneympyrä, josta sompaan usein. Auton ostosta asti tuntunu, että mite tämä voi olla nii saakelin vatkulin tuntonen tuossa, kun toinen rengas hyppää kaivonrenkaan yli käännyttäessä pois ympyrästä. No, eipä vatkaa enää siinä. Auto tuntuu pienemmältä, ei semmoinen laivamainen löllyjä ohjattaessa enää.
Alla siis vakiokoon kitkanastat, mielestäni on selvä kohennus parempaan!

Kuviakin napsin, voin laitella tuoreemmilla silmillä nettiin.
Vastaa Viestiin