Eibach Pro-Kit + Monroe Sensa-Trac
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
Eibach Pro-Kit + Monroe Sensa-Trac
Terve.
Nyt tarvittaisiin rehellistä mielipidettä. Voiko em. madallusjousten kanssa käyttää standardi-iskareita? Olen saanut mielipiteitä molempiin suuntiin, mutta täältä uskoin saavani oikean vastauksen. Lisäksi tarvitsisin etuiskareiden vaihto-ohjeet, joita en hakutoiminnollakaan foorumeilta löytänyt. (Ehkä en vaan osaa)
Uusien renkaiden myötä tajusin miten huonossa kunnossa -99 9-3 Cabrion iskarit on. Noin 120 km/h motarin kurviin tullessa renkaat lähti kääntymään, mutta koppa jatkoi kallistellen tangentin suuntaan. Ei muuten mitään, mutta jos samaan kohtaan sattuu vielä pomppu, lähtee vessa lapasista.
Hetken mietin Konin säädettävää settiä, mutta madallus (jopa 45mm) kuulostaa pahalta arkiautoon, jolla pitäisi vielä joskus ajella mökkitielläkin. Lisäksi tuli mieleen, että onko Cabrion valmiiksi kovakattoista löysempään koriin järkeä laittaa Euroopan (tai tässä tapauksessa Pohjois-Amerikan) kireimpiä iskareita?
Tavoitteena on saada hyväkäytöksinen arkiauto. Eibach laskee autoa 30mm, minkä kanssa ajattelin pystyä elämään. Jos jollain on ehdottaa otsikon mukaista yhdistelmää parempi vaihtoehto, otan sen kiitollisena vastaan.
Nyt tarvittaisiin rehellistä mielipidettä. Voiko em. madallusjousten kanssa käyttää standardi-iskareita? Olen saanut mielipiteitä molempiin suuntiin, mutta täältä uskoin saavani oikean vastauksen. Lisäksi tarvitsisin etuiskareiden vaihto-ohjeet, joita en hakutoiminnollakaan foorumeilta löytänyt. (Ehkä en vaan osaa)
Uusien renkaiden myötä tajusin miten huonossa kunnossa -99 9-3 Cabrion iskarit on. Noin 120 km/h motarin kurviin tullessa renkaat lähti kääntymään, mutta koppa jatkoi kallistellen tangentin suuntaan. Ei muuten mitään, mutta jos samaan kohtaan sattuu vielä pomppu, lähtee vessa lapasista.
Hetken mietin Konin säädettävää settiä, mutta madallus (jopa 45mm) kuulostaa pahalta arkiautoon, jolla pitäisi vielä joskus ajella mökkitielläkin. Lisäksi tuli mieleen, että onko Cabrion valmiiksi kovakattoista löysempään koriin järkeä laittaa Euroopan (tai tässä tapauksessa Pohjois-Amerikan) kireimpiä iskareita?
Tavoitteena on saada hyväkäytöksinen arkiauto. Eibach laskee autoa 30mm, minkä kanssa ajattelin pystyä elämään. Jos jollain on ehdottaa otsikon mukaista yhdistelmää parempi vaihtoehto, otan sen kiitollisena vastaan.
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Madallusjousine kanssa pitää käyttää siihen tarkoitettuja iskareita. Vakiot sanoo itsensä irti aika nopeasti. Täällähän me ollaan suosittu Bilstein, Koni ja Sachs Performance merkkisiä jotka on suunniteltu madallusjousien kanssa toimiviksi.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
Eli ilmeisesti kannattaa ostaa suoraan se Konin Sport Suspension Kit ja vaan elää sen faktan kanssa, että auto on vaan perkeleen matala.
Kaikenlaisia myönnytyksiä sitä pitää miehen tehdä elämässä.
Tollainen paketti ois tarjolla:
http://www.ajusa.com/cgi-bin/koni/detai ... 7b07d0127f
Alkuperäisestä lähtee vielä viis prosenttia pois eli loppuhinnaks jää 670 taalaa (560e). Paljonko tosta paketista Suomessa köyhtyy?
Kaikenlaisia myönnytyksiä sitä pitää miehen tehdä elämässä.
Tollainen paketti ois tarjolla:
http://www.ajusa.com/cgi-bin/koni/detai ... 7b07d0127f
Alkuperäisestä lähtee vielä viis prosenttia pois eli loppuhinnaks jää 670 taalaa (560e). Paljonko tosta paketista Suomessa köyhtyy?
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
Älä vaan mene suotta tekemään kauppaa tuo ajusan kanssa. Koitettu on, enkä ainoa kellä ollut ongelmia. Palvelu on erittäin syvältä. Ei vastata meileihin, eikä saada kamaa liikenteeseen. Ei sitten millään.
Eri asia on tietenkin jos satut olemaan jenkeissä.
Jos kaipaat jäykempää alustaa, niin pumput sen tekee. Aeron jousetkin niiden kanssa niin ei tartte madaltaa. Oisko aerossa vain sentin normialustaa matalampi. Kyllähän noi esim. H&R jouset laskee, mutta eivät juuri jäykistä. Toisaalta jos on jäykät jouset ja löysät iskarit niin menosta tulee pienissäkin pompuissa nypytystä, joten: iskarit sen kunnon alustan tekee.
Jäykemmät jouset muuten kuluttaa vakioiskarit nopeasti loppuun mopeammalla palautuksellaan.
Eri asia on tietenkin jos satut olemaan jenkeissä.
Jos kaipaat jäykempää alustaa, niin pumput sen tekee. Aeron jousetkin niiden kanssa niin ei tartte madaltaa. Oisko aerossa vain sentin normialustaa matalampi. Kyllähän noi esim. H&R jouset laskee, mutta eivät juuri jäykistä. Toisaalta jos on jäykät jouset ja löysät iskarit niin menosta tulee pienissäkin pompuissa nypytystä, joten: iskarit sen kunnon alustan tekee.
Jäykemmät jouset muuten kuluttaa vakioiskarit nopeasti loppuun mopeammalla palautuksellaan.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
No täällähän minä. Mutta tosin eri rannikolla, et jos homma ei toimi, tulee _pikkuisen_ matkaa lähteä lyömään nyrkkiä pöytään.peinu kirjoitti: Eri asia on tietenkin jos satut olemaan jenkeissä.
Mua kiinnostais jäykempi alusta ja pieni madallus, mutta ei välttämättä mitään 45mm.peinu kirjoitti:Jos kaipaat jäykempää alustaa, niin pumput sen tekee. Aeron jousetkin niiden kanssa niin ei tartte madaltaa.
Nyt joko jatkan vanhoilla jousilla ja uusilla iskareilla tai sitten ostan molemmat uutena. Ensimmäisessä vaihtoehdossa on vaan, että Bilsteinin iskareiden hinta on niin korkea, että erotus siihen että ostain Konin koko setin jää tosi pieneksi.
Muuten ostaisin Konit suoraan, mut ainoa mitä pelkään on se, että autosta tulee jumalattoman kova. Varsinkin kun tiedän että en varmaan koskaan tulis säätämään niitä iskareita.
Mutta kun köyhän ei oo varaa ostaa huonoa...
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
Re: Eibach Pro-Kit + Monroe Sensa-Trac
Sanokoot proffat mitä vaan, mutta itse voin suositella Eibach + std iskariyhdistelmää. Itsellä rullattu 220tkm Eibach ( -30mm ) ja Sachsin std "vihreillä" ei vuotoja havaittavissa ja vaimennuskyky edelleen hyvä ja napakka. Auto on hyvää ja vakaa ajettava mutkateilläkin. Nimismiehen kiharoissa toivoisi hieman pehmeämpää käytöstä ( pintakova ) muutoin ok. Ohessa kuva paljon vieterit madaltaa...Condalator kirjoitti: Nyt tarvittaisiin rehellistä mielipidettä. Voiko em. madallusjousten kanssa käyttää standardi-iskareita? .
http://personal.inet.fi/koti/spa/TiD.jpg
ps. Takajousi meni muutama viikko sitten poikki...takuuseen meni.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: Eibach Pro-Kit + Monroe Sensa-Trac
Sama täällä eli alla eibach pro kit ja monroe reflex ja ainakin minun makuun hyvä kompromissi. Vielä pääsee mökkitiellä eteenpäin, matka-ja mutka-ajoon tuli vakautta ja onhan se pikkaisen paremman näköinen. Välillä tuntuu että oikein töyssyisessä kohdassa haluisi vanhan orkkis alustan takaisin (koska kaasusta ei hellitetä) ja taas välillä mutkissa voisi olla jäykempääkin ainakin nyt kun on tottunut nykyiseen settiin.9-3Tid kirjoitti:Sanokoot proffat mitä vaan, mutta itse voin suositella Eibach + std iskariyhdistelmää. Itsellä rullattu 220tkm Eibach ( -30mm ) ja Sachsin std "vihreillä" ei vuotoja havaittavissa ja vaimennuskyky edelleen hyvä ja napakka. Auto on hyvää ja vakaa ajettava mutkateilläkin. Nimismiehen kiharoissa toivoisi hieman pehmeämpää käytöstä ( pintakova ) muutoin ok. Ohessa kuva paljon vieterit madaltaa...Condalator kirjoitti: Nyt tarvittaisiin rehellistä mielipidettä. Voiko em. madallusjousten kanssa käyttää standardi-iskareita? .
http://personal.inet.fi/koti/spa/TiD.jpg
ps. Takajousi meni muutama viikko sitten poikki...takuuseen meni.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Ruisku"
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
- Paikkakunta: Itä-Suomi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
En tiedä mutta ajattelen ääneen: miten iskari kestää noin päin jos on tarkoitettu matalemmalle jouselle jos normi iskari rikkoontuu madallusjousilla. Ainakin mulle neuvottiin että voi olla jäykemmät iskarit vakiojousilla mutta ei toisinpäin. Ja tietysti tein juuri toisinpäinTOPPAHOUSU kirjoitti:Mitäs tuumitte jos hommaa konin sportkitin ja laittaa konin iskarit vakiojousille? TOIMIIKO
Mietin sellaista vaihtoehtoa, kun ei oikein haluais madaltaa hirveästi...
Edit: Kuten Peinu kirjoitti; aeron jousilla ei juuri madallu!
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Itsellä on H&R:n jouset ja Bilstein Sprint iskarit. Renkaina 225/40 R18. Huonolla tiellä lähtee paikat hampaista, mutta hyvällä on todella nautinto ajaa. Madallusta oli noin 30mm ja jossain isommissa pompuissa etupää voi ottaa koriin kiinni. Ulkonäkö ja ajettavuus ovat kuitenkin kohdallaan.
Saabin avosta ei saa tekemälläkään niin vakaata kulkijaa kuin kovakattoisesta. Sen verran löysä kori siinä on.
Renkaiden profiililla on myös suuri merkitys. Todellisuudessa Suomessa ei alle 55-profiililla kannattaisi ajaa jos puhutaan mukavuudesta.
Saabin avosta ei saa tekemälläkään niin vakaata kulkijaa kuin kovakattoisesta. Sen verran löysä kori siinä on.
Renkaiden profiililla on myös suuri merkitys. Todellisuudessa Suomessa ei alle 55-profiililla kannattaisi ajaa jos puhutaan mukavuudesta.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Noi Monroen Reflexit, mitkä sulla on, pitäis Seijarin mukaan passata madalletullekin. Onhan ne "kunnolliset kaasuiskarit".Psychocowboy kirjoitti:En tiedä mutta ajattelen ääneen: miten iskari kestää noin päin jos on tarkoitettu matalemmalle jouselle jos normi iskari rikkoontuu madallusjousilla. Ainakin mulle neuvottiin että voi olla jäykemmät iskarit vakiojousilla mutta ei toisinpäin. Ja tietysti tein juuri toisinpäinTOPPAHOUSU kirjoitti:Mitäs tuumitte jos hommaa konin sportkitin ja laittaa konin iskarit vakiojousille? TOIMIIKO
Mietin sellaista vaihtoehtoa, kun ei oikein haluais madaltaa hirveästi...
Edit: Kuten Peinu kirjoitti; aeron jousilla ei juuri madallu!
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
Eivät toimi, nimim. testattu on.Condalator kirjoitti:Onko noi Monroen Sensa-Tracit sellaiset, jotka toimii madallusjousten kanssa, vai pitäiskö pistää parempaa alle?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
Kiitos, uskon kerrasta ettei tartte kokeilla itse.koistha kirjoitti:Eivät toimi, nimim. testattu on.Condalator kirjoitti:Onko noi Monroen Sensa-Tracit sellaiset, jotka toimii madallusjousten kanssa, vai pitäiskö pistää parempaa alle?
Nyt pitää kattoa, paljonko noi Reflexit maksaa. Sitten päätän hankinko Monroet vai purasenko luotia ja ostan Konin koko setin. Kai ne on löysimmillään arkiajoon ihan sopivat.
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Ma ostin omani (Eibach / Bilstein) http://www.shox.com. Palvelu ok, nopea toimitus (CO:hon), amerikan halvin hinta (kyselin ainakin kymmenesta paikasta). Suosittelen.Condalator kirjoitti:No täällähän minä. Mutta tosin eri rannikolla, et jos homma ei toimi, tulee _pikkuisen_ matkaa lähteä lyömään nyrkkiä pöytään.peinu kirjoitti: Eri asia on tietenkin jos satut olemaan jenkeissä.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint