frendillä on saab 9-3 jonka alku vin-numerossa on: ys3dc55j9y-xxxxxxx. Kaikkihan oli tähän asti selvää. Eli autossa vaparikone, vuosimalli 2000, 5ov, jne. Valmistuslinja trollhättanissa.
Mutta outous alkaa tämän jälkeen. Malli on s ( businessmallina myyty ). MUTTA! Miten vuoden 2000 mallissa voi olla vaijerilla toimiva cruising control , jos länkkäristä kysyttäessä vuoden 97 mallit olivat viimeiset joihin tuli vaijerilla varustetut cruiserit?? Mielestäni vuodesta 98 saab 9-3 oli jo elektronisella vakionopeussäätimellä. Onko kyseessä suuri kusetus vai olisko auto ollut jättimällissä, jolloin koko etupää olisi vaihdettu uusiksi? Vai onko ruåtsissa tai täällä vaihdettu tunnistekilvet ja vin-koodit toisiin. Vai oliko saapilla varastossa vanhoja 900s-malleja joista olisi tehty hybridejä. 900 vaihdettu 9-3ksi. Käyttöönottovuosi tammik 2000. Mutta auton käyttö-ohjekirjassa merkitty x:nä eli vuoden 1999 mallina. Koska olen yrittänyt etsiä kaikkialta mikä voisi olla syynä moiseen, enkä ole löytänyt, niin pyydänkin apua teiltä viisaammilta, jos voisitte antaa tyhmälle enemmän tietoa.
"Ei tyhmiä kysyvä netissä eksy".
outoa tietoa saabista jota meikäläinen ei ymmärrä
Veikkaan että puhuivat länsiautossa 9-5:sta, vaikka totuus on toinen 9-3 kohdalla
Turboissa Trionic 7:lla (2x5x) olevat ovat sähköisellä kaasuläpällä, joissa on cruise electroninen. Trionic 5 (2x4x) on vaijerilla.
og9-3:
9-3 98-99(..00) on siis T5 turbolla tai 204i vaparilla, jossa myös vaijeri cruise.
Saabi siirtyi 00..01 sähköisellä kaasuläpällä varustettuun Trionic 7 järjestelmään 9-3:ssa, jolloin jäi pois myös 4cyl vapari. (eli vuonna 2001-2002 tehtiin pelkästään T7 turboja, eikä sähköisellä kaasuläpällä olevaa vaparikonetta käsitykseni mukaan ole)
edit: ng900 94-98 2.0 turbo ja 204i vapari ovat samoja koneita kuin mitä löytyy 9-3 vm98-99..00 asti.
9-5:
Kaikki 4cyl 9-5:set ovat T7 turboja (joko 2.0 tai 2.3l), joissa on sähköinen kaasuläppä ja mahdollisesti myös cruise (tarvitsee vain viiksen, poljinkytkimen ja techillä ohjelmoinnin)
Eli siis T7 järjestelmä tuli markkinoille 9-5:sen myötä.
9000:
94-98 ovat kaikki Trionic 5 tai motonic järjestelmällä, jossa vaijeri cruise (tonnarimiehet korjatkoon, jos tarkennettavaa)
Eli tonnareita ei ole tehty Trionic 7 järjestelmällä.
Hook

Turboissa Trionic 7:lla (2x5x) olevat ovat sähköisellä kaasuläpällä, joissa on cruise electroninen. Trionic 5 (2x4x) on vaijerilla.
og9-3:
9-3 98-99(..00) on siis T5 turbolla tai 204i vaparilla, jossa myös vaijeri cruise.
Saabi siirtyi 00..01 sähköisellä kaasuläpällä varustettuun Trionic 7 järjestelmään 9-3:ssa, jolloin jäi pois myös 4cyl vapari. (eli vuonna 2001-2002 tehtiin pelkästään T7 turboja, eikä sähköisellä kaasuläpällä olevaa vaparikonetta käsitykseni mukaan ole)
edit: ng900 94-98 2.0 turbo ja 204i vapari ovat samoja koneita kuin mitä löytyy 9-3 vm98-99..00 asti.
9-5:
Kaikki 4cyl 9-5:set ovat T7 turboja (joko 2.0 tai 2.3l), joissa on sähköinen kaasuläppä ja mahdollisesti myös cruise (tarvitsee vain viiksen, poljinkytkimen ja techillä ohjelmoinnin)
Eli siis T7 järjestelmä tuli markkinoille 9-5:sen myötä.
9000:
94-98 ovat kaikki Trionic 5 tai motonic järjestelmällä, jossa vaijeri cruise (tonnarimiehet korjatkoon, jos tarkennettavaa)
Eli tonnareita ei ole tehty Trionic 7 järjestelmällä.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
outoa tietoa saabista jota meikäläinen ei ymmärrä
kiitos hookille tiedoista!!! Terv. Jykke900i
Re: outoa tietoa saabista jota meikäläinen ei ymmärrä
Tuo on niin totta9-5T kirjoitti:Saab huolloissa sanotaan mieleen mieleen tulee ensimmäiseksi.jykke900i kirjoitti:länkkäristä kysyttäessä

Kuten esim. että -99 9-5 Aeron boksi ei sovi-00 2.3t koska Aeron boksissa on ESP ja jarrujärjestelmä on erillainen

Tietääkseni ESP ei ole edes saanut vm-99

Saab 9-3 TTID Vector 2008