9-3:n pyöränkulmista?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

9-3:n pyöränkulmista?

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Eli auto kävi suuntauksessa samalla pajalla nyt kolmannen kerran samaan hintaan alustan laitoin jälkeen. Tässä raportti Onko tosiaan niin että camber kulmaa ei voi säätää edestä eikä takaa? Vaikuttaako suuntaukseen pyörien koko? Näyttää unohtuneen tuohon hienoon 3D-suuntaus laitteeseen pyöräkoko 15 vaikka 18 tuumaset oli alla.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Vastaan kysymykseen osittain: Oma raportti oli sattumalta kädessä koska siivosin autosta papereita, eli mulla on camber alkutilanne vs säädön jälkeen saatu eroa aikaiseksi sekä edessä että takana, mutta vain tyyliin -0.03 ja -0.05 ja sekä takavasen että etuoikea ovat ohjearvojen ulkopuolella. Mielenkiintoista sinänsä että mun BEISSBARTH ML4000 ( :?: ) laitteella tehdyssä mittauksessa on erilaiset ohjearvot.kuin HZ81:n raportissa.kumin kokoa ei ole merkitty, mutta testi tehty helmikuussa eli alla oli 16" nakit
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 9-3:n pyöränkulmista?

Viesti Kirjoittaja hz81 »

hz81 kirjoitti:Eli auto kävi suuntauksessa samalla pajalla nyt kolmannen kerran samaan hintaan alustan laitoin jälkeen. Tässä raportti Onko tosiaan niin että camber kulmaa ei voi säätää edestä eikä takaa? Vaikuttaako suuntaukseen pyörien koko? Näyttää unohtuneen tuohon hienoon 3D-suuntaus laitteeseen pyöräkoko 15 vaikka 18 tuumaset oli alla.
Itse itselleni vastaten NG900/OG9-3:ssa voi säätää ainoastaan aurausta.
Tuo HAKU on yllättävän fiksu vekotin. :D :D :D
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

EPC:n kuvaa katsella, olen sitä mieltä että ainakin takapäästä tuota camberia voitaisiin säätää, ainakin 9-5:ssa on sinne navan väliin saatavilla säätölevyja(SIMM) millä saadaa juuri Camberia korjattua :wink:


Periaatteessa ei kyllä Camberin ei pitäisi takapäässä muuttua mihinkään koska on kiintea taka-akseli :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin