17" 215/45 renkaiden ilmanpaine
17" 215/45 renkaiden ilmanpaine
Moikka, NG900:sen manuaali ei anna ilmanpaineta tuolle renkaalle, voisiko joku 9-3 Aero/Viggen omistaja katsoa millä paineilla tuota rengasta pitäisi normaalina (tyhjänä) ajaa - onko se sama normaali 2,2 bar?
Kiitoksia, Niko
Kiitoksia, Niko
Aikamoinen anturi saa olla takapuolessa, notta huomaa kuluuko rengas keskeltä vai reunoilta... näkeehän sen sitten syksyllä, mutta kun kaikkea ei tarvitse kokeilla itse. - NSpeedou kirjoitti:Täytyy ihmetellä välillä näitä kysymyksiä. Pistä paineita ja mene ajamaa, sillähän sen huomaa Mutta siis 2.2 ylöspäin kun lähdet niin ei hätää. Tuo 2.5 on usein aika jees.
EDIT: Mulla on alustana 230 tkm ajettu vakioreki, eli olen siksi enemmän huolestunut renkaiden kulumisesta, kuin ajo-ominaisuuksien tuunaamisesta paineilla
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
No oikeassa olet, eihan sita paineen oikeellisuutta ajamalla tunne.neiden kirjoitti: Aikamoinen anturi saa olla takapuolessa, notta huomaa kuluuko rengas keskeltä vai reunoilta... näkeehän sen sitten syksyllä, mutta kun kaikkea ei tarvitse kokeilla itse. - N
EDIT: Mulla on alustana 230 tkm ajettu vakioreki, eli olen siksi enemmän huolestunut renkaiden kulumisesta, kuin ajo-ominaisuuksien tuunaamisesta paineilla
Yksi tykkaa aidista ja toinen tyttaresta, mutta enpa itse olisi lahtenyt tuossa jarjestyksessa autoani paivittamaan ... mita hyotya noista leveista tassuista on vakioalustan kanssa?
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
16" kesärenkaat oli loppu ja 17" vanteet ikäänkuin kävelivät minua vastaan... minkä mies sille mahtaa? Auton "Draken" päivitysprojekti on vielä muilta osin kesken, enkä ole siksi vielä ehtinut pureutua alustaan.karvalakki kirjoitti:neiden kirjoitti: Yksi tykkaa aidista ja toinen tyttaresta, mutta enpa itse olisi lahtenyt tuossa jarjestyksessa autoani paivittamaan ... mita hyotya noista leveista tassuista on vakioalustan kanssa?
Eipä nykyään enää ole noilla renkaiden paineilla ole suurta vaikutusta renkaan epätasaseen kuluvuuteen, ovat rungoltaan niin jäykkiä, varsinkin jo tuossa koossa. Tollanen 2.5-2.8 kuullostaa ihan hyvältäAikamoinen anturi saa olla takapuolessa, notta huomaa kuluuko rengas keskeltä vai reunoilta... näkeehän sen sitten syksyllä, mutta kun kaikkea ei tarvitse kokeilla itse. - N
EDIT: Mulla on alustana 230 tkm ajettu vakioreki, eli olen siksi enemmän huolestunut renkaiden kulumisesta, kuin ajo-ominaisuuksien tuunaamisesta paineilla
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Mulla oli ex kaarassa samankokoisissa kumeissa 2.6bar.
Oikean paineen kyllä löysi pers tuntumalla. Aloitin 2.2bar:ista, se oli liian vähän, auto veteli urissa.
Nostin paineita 0.1bar kerrallaan ja 2.6bar oli sopiva, vetely loppui eikä renkaat olleet liian kovat.
Asiahan riippuu tietysti autosta ja renkaista. Normaalilla lulla-alustalla on sama onko sulla 2.2 vai 2.8bar, väärän paineen huomaa vasta syssymmällä.
Oikean paineen kyllä löysi pers tuntumalla. Aloitin 2.2bar:ista, se oli liian vähän, auto veteli urissa.
Nostin paineita 0.1bar kerrallaan ja 2.6bar oli sopiva, vetely loppui eikä renkaat olleet liian kovat.
Asiahan riippuu tietysti autosta ja renkaista. Normaalilla lulla-alustalla on sama onko sulla 2.2 vai 2.8bar, väärän paineen huomaa vasta syssymmällä.
9-3 2.0i SE vm-99
Niinjoo, itse ajattelen renkaanpaineita säätäessä juuri auton käyttäytymistä, en muuta. Renkaat kestä kuitenkaan kuin maks 1 kesän. Eli käyn säätämässä - ajan jonkun mutkalenkin kovaa läpi ja säädän suuntaan tai toiseen. Kun auto tuntuu hyvältä otan arvot talteen.
Mutta ymmärrän kyllä pointtisi nyt, kun katsoi asiaa vähän avarakatseisemmin.
Mutta ymmärrän kyllä pointtisi nyt, kun katsoi asiaa vähän avarakatseisemmin.
STCF #3
Kerran erään rengasliikkeen asentaja sanoi, että nuo autojen suosituspaineet määrätylle rengaskoolle ovat minimejä. Itse tykkään käytää tavallisessa rengaskoossa (195/65 R15) noin 2,5 baarin paineita. Noin 2 baarin paineet tuntuvat vähän epämukavilta. 2,5 baaria on jo sopivan jäykkä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Juu, ei ollut tarkoitus syyllistaa, kunhan ihmettelin. Jos noin paskarakoseen joutuu, etta 17" tunkee vakisin vastaan, niin eihan siina auta rimpuillaneiden16 kirjoitti: kesärenkaat oli loppu ja 17" vanteet ikäänkuin kävelivät minua vastaan... minkä mies sille mahtaa? Auton "Draken" päivitysprojekti on vielä muilta osin kesken, enkä ole siksi vielä ehtinut pureutua alustaan.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint