Moottorista vinkuu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
9si3olmonen
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: La Marras 22, 2003 11:37

Moottorista vinkuu

Viesti Kirjoittaja 9si3olmonen »

Missäköhän mahtaisi olla vika? Kun käynnistää auton, kuuluu moottorista todella kovaääninen vinkuna. Ääni ei kuulosta siltä, että se tulisi mistään hihnasta. Tämä mystinen vinkuna häviää, kun auto on jonkun aikaa käynnissä
Saab 9-3 SS Tids A -09
citizen
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja citizen »

Olisko käyttöremmin kiristipyörä/se toinen vaihdettavissa oleva pyörä?
Pitävät aika mekkalaa kun on laakerit sököt. Itellä oli sama homma.

Vaihtoväli noilla pyörillä & remmillä on vissiin 110tkm, mulla mittarissa 205tkm ja huusi aika rumasti.

Noi kannattaa vaihtaa ajallaan, tai siis mieluusti hiukka aikaisemmin mitä neuvotaan ettei ehdi laakerit leikkaamaan kiinni. Matkanteko nimittäin tyssää siihen...
9-3 2.0i SE vm-99
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Voiskos olla öljypumppu. Tällä foorumilla on ollut aika paljon juttua tuosta moottoriongelmasta, eli lietekarstap**ka tukkii öljysihdin ja pumppu huutaa. En ole kuullu itse tuota "livenä", mutta käynnistyksen jälkeen tuo ääni kuulemma kuuluu.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkotka »

Mulla on ruvennut tuon huohotin rempan jälkeen kuulumaan tota ulinaa käynnistyksen jälkeen. Sitä kestää jonkunaikaa ja sitten se katoaa. Kyllä oli kylmä rinki perseen alla kun ensimäisen kerran kylmänä käynistin.
-
Janne #2769 stcf #40
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Saab-man kirjoitti:Voiskos olla öljypumppu. Tällä foorumilla on ollut aika paljon juttua tuosta moottoriongelmasta, eli lietekarstap**ka tukkii öljysihdin ja pumppu huutaa. En ole kuullu itse tuota "livenä", mutta käynnistyksen jälkeen tuo ääni kuulemma kuuluu.
Sama tuli heti mieleen. Jos ääni tulee öljypumpusta, johtuu se siitä, että liete on tukkinut öljysihdin öljypohjassa ja pumppu huutaa kuivana ennen kuin saa imettyä ölyä sinne asti auton seistyä pidempään.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Vastaa Viestiin