paljon kestää 2.2 tid 9-3.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

paljon kestää 2.2 tid 9-3.

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Elikkä olen katsellut kyseistä saabia ja kiinnostaisi tietää paljon tälläisen dieselin koneilla on ilman remontteja ajeltu ja millaisia kokemuksia on ollut 9-3:sesta tällaisellä diesel moottorilla?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: paljon kestää 2.2 tid 9-3.

Viesti Kirjoittaja rr »

antti.hakamaa kirjoitti:Elikkä olen katsellut kyseistä saabia ja kiinnostaisi tietää paljon tälläisen dieselin koneilla on ilman remontteja ajeltu ja millaisia kokemuksia on ollut 9-3:sesta tällaisellä diesel moottorilla?
Hyviä kokemuksia. Meillä on TiDissä nyt 388tkm, eikä remppaa ole tarvinnut tehdä. Kyselin opelin huollossa, mitä näillä kestää ajaa. Puhuivat jotain 600tkm ajetuista edelleen toimivista koneista 8O

Kokeile HAKU-toimintoa. TiDistä löytyy täältä juttua aika hyvin :idea:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

täytyy koitaa hakua. oon kattellu tollasta 200-300tkm ajettuja tuntuu hinta olevan aika kohillaan tarvii vaan saada ensiksi vanha dieseli kulkine kaupaks, niin voi harkita uudemman ostoa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
99dit99
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 13:12

Viesti Kirjoittaja 99dit99 »

Omassani (vm 99) tuli just 265 tkm täyteen ja ainoa ei normaaliin huoltoon kuuluva juttu on ollut vesipumpun vaihto. (Kop kop kop puuta). Ja tietysti vaihdoin ne polttoaineen paluuputkenpätkät, mutta sehän kuuluu "toimenkuvaan".
Hankkiessani peliä olin myös vähän epäilevä, mutta nyt on jo varmaa että seuraavakin peli on "tiisseli" ja tietenkin Saab. Ja 9- , loppu onkin vielä hakusessa :)
tonnari muijalla ja mukuloilla
9-3 dit itsellä
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

99dit99 kirjoitti:Omassani (vm 99) tuli just 265 tkm täyteen ja ainoa ei normaaliin huoltoon kuuluva juttu on ollut vesipumpun vaihto. (Kop kop kop puuta). Ja tietysti vaihdoin ne polttoaineen paluuputkenpätkät, mutta sehän kuuluu "toimenkuvaan".
Hankkiessani peliä olin myös vähän epäilevä, mutta nyt on jo varmaa että seuraavakin peli on "tiisseli" ja tietenkin Saab. Ja 9- , loppu onkin vielä hakusessa :)
Itsellä nyt 180tkm täynnä ja kytkimen alasylinteri vuotaa eli kytkin remontti edessä. Eberin kanssa oli myös aluksi ongelmia. Ja lämmityslaitteen ilmaseosläpän askelmoottori on vaihdettu, siinäpä ne taitaa suurimmat murheet olla. Tuo kytkin tosin on jo kertaluokkaa niin iso että itku meinaa tulla!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Oma 2,2TiD vanhemmalla 115 hepan koneella ajettu nyt 305 tkm josta viimeiset 100tkm PSI:n tehoboksilla.
Ennen boksin asennusta meni vesipumppu, tubon magneeettiventiili, ja starttimoottori.
Viimevuoden aikana eberin ohjausyksikkö, tuulilasi, ja etuvakaajat vaihdettu. - Ja yks öljypaineanturi... -Ja etujarrulevyt+ palat, ja...
...no, KONE on Ok.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Vastaa Viestiin