By-pass venttiili

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

By-pass venttiili

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Olen ymmärtänyt By-pass venttiilin toiminnon siten, että kun imetään pikkupillin reiästä, niin venttiilin pitäisi aueta.
Kuinka lujasti pitäisi imaista (millä alipaineella), jotta tietää että laite toimii?
CE valo paloi ja korjaamolla automaattisesti uusivat ko. venttiilin (32E)... kylläkai ko. venttiilin itse voi jollakintavalla putsata tms. ja näin saada toimimaan, jos kalvo on ehjä.
OTIN VANHAN KORJAAMOLTA MUKAAN JA AION KUNNOSTAA SEN VARAOSAKSI (seuraavalla kerralla en vie autoa korjaamolle)!
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Haku -toiminnolla hakusanalla "by-pass" (ilman lainausmerkkejä) löytyi 245 osumaa. Aiheesta on paljon juttua ollut aikaisemminkin, eli ei muuta kuin selailemaan.
9-3SC 2.0t Aut. -08
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

"Haku -toiminnolla hakusanalla "by-pass" (ilman lainausmerkkejä) löytyi 245 osumaa. Aiheesta on paljon juttua ollut aikaisemminkin, eli ei muuta kuin selailemaan."

Kova on urakka tiedonkaivamisessa!
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

saabeli kirjoitti:"Haku -toiminnolla hakusanalla "by-pass" (ilman lainausmerkkejä) löytyi 245 osumaa. Aiheesta on paljon juttua ollut aikaisemminkin, eli ei muuta kuin selailemaan."

Kova on urakka tiedonkaivamisessa!
Mutta se tiedonkaivaminen tässä tapauksessa on yhtä hyödyllistä (mutta kannatavaa) kuin n.25e maksavan kertakäyttöisen muovi käikäleen korjaaminen.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

V-M kirjoitti:Mutta se tiedonkaivaminen tässä tapauksessa on yhtä hyödyllistä (mutta kannatavaa) kuin n.25e maksavan kertakäyttöisen muovi käikäleen korjaaminen.

V-M
Kannattaa saman tien uhrata vähän enemmän rahaa tuohon bypass -venttiiliin ja ostaa kunnollinen kestävä versio, kuten esimerkiksi Hyperboost tai Forge tms.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Re: By-pass venttiili

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

saabeli kirjoitti: Olen ymmärtänyt By-pass venttiilin toiminnon siten, että kun imetään pikkupillin reiästä, niin venttiilin pitäisi aueta.
Taidat joutua imemaan posket lommolla... Mietipa mita tarkoitusta varten se by-pass oikein siella on.

Vinkki: kaikissa imusarjoissa ei ole aina alipaine :)
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Turbo Sensonic kirjoitti:
V-M kirjoitti:Mutta se tiedonkaivaminen tässä tapauksessa on yhtä hyödyllistä (mutta kannatavaa) kuin n.25e maksavan kertakäyttöisen muovi käikäleen korjaaminen.

V-M
Kannattaa saman tien uhrata vähän enemmän rahaa tuohon bypass -venttiiliin ja ostaa kunnollinen kestävä versio, kuten esimerkiksi Hyperboost tai Forge tms.
tavallisen tallaajan (kuten minä) kulkineissa toimii tuo vakiokin ihan riittävällä tasolla, ei tarvi pihistä ja suhista yhtää enempää (ei tarvi katu uskottavuutta ennään tallä iällä). ihan hyvin kestää tuo vakiokin kun ovat pudottaneet tuon täysin muovisen kokonaan pois valikoimista.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Re: By-pass venttiili

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

karvalakki kirjoitti:
Taidat joutua imemaan posket lommolla... Mietipa mita tarkoitusta varten se by-pass oikein siella on.

Vinkki: kaikissa imusarjoissa ei ole aina alipaine :)
Kylläpä sen saa imastua auki. Loppua viestistä en oikein ymmärtänykkään. :? Alipainehan sen nykäsee auki moottorissa kiinni ollessaki.
Aki Peltola #1132
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti: Kannattaa saman tien uhrata vähän enemmän rahaa tuohon bypass -venttiiliin ja ostaa kunnollinen kestävä versio, kuten esimerkiksi Hyperboost tai Forge tms.
itse suosittelisin pysymään "kalvomallissa" niin kauan kuin mahdollista, ompahan yks komponentti vähemmän mikä voi mennä jumiin.

HKS tjsp valmistaa myös virikäyttöön soveltuvia kalvomalleja, jos napostelee. Itsellä orkkis boschilainen kiinni ja koskaan ei sen kanssa mitään ongelmaa ole ollut ja tilulilu malliin en vaihtaisi edes maksusta.
#1730
500whp.net member
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Re: By-pass venttiili

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

Aksu900 kirjoitti: Kylläpä sen saa imastua auki.
Olet sitten kovempi imemaan kuin mina. Olen yrittanyt testata by-passin toimivuutta otsa lommolla imien, mutta ei mun keuhkoilla kylla aukee.
Loppua viestistä en oikein ymmärtänykkään. :? Alipainehan sen nykäsee auki moottorissa kiinni ollessaki.
Niin tietty nykasee. Epaonnistunutta viisastelua, unohda koko juttu.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Itsellä on hajonnut 3 kpl 110 loppusia boschilaisia ja nykyinen on metallimäntänen SP:n BP. Ja ihan mielenkiintoista on sen takia että auto on automaagi jossa ei pahemmin mene kaasuläppä kiinni kuten kepillisessä vaihteiden vaihdossa. Se on heikkoa mikä ei kestä, eli minun auto ja sen osat :lol:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Simppeli vekotin! En vielä ole ehtinyt tutkia, että mikä siinä pettää...
pitäsi ensin tietää lukuarvoja (eli se että millä alipaineella venttiilin pitäisi aueta).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

saabeli kirjoitti:Simppeli vekotin! En vielä ole ehtinyt tutkia, että mikä siinä pettää...
pitäsi ensin tietää lukuarvoja (eli se että millä alipaineella venttiilin pitäisi aueta).
Simppelihan se mankkuvenakin on, mutta ei silti helppo korjata. Sinuna investoisin sen 25 EUR uuteen venttiiliin.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8781
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Ei rahasta ole kiinni (uusi jo paikoillaan).
Kiinnostaa vaan, että missä asiassa valmistaja töppää (Fysiikan lait ne toimii tässäkin vekottimessa).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

http://www.futurez.fi/webshop/product_d ... php?p=2187

onko kellään kokemusta tommosesta kopiosta ???

tai huhuja... kuulopuheita ???
Vastaa Viestiin