By-pass venttiili
By-pass venttiili
Olen ymmärtänyt By-pass venttiilin toiminnon siten, että kun imetään pikkupillin reiästä, niin venttiilin pitäisi aueta.
Kuinka lujasti pitäisi imaista (millä alipaineella), jotta tietää että laite toimii?
CE valo paloi ja korjaamolla automaattisesti uusivat ko. venttiilin (32E)... kylläkai ko. venttiilin itse voi jollakintavalla putsata tms. ja näin saada toimimaan, jos kalvo on ehjä.
OTIN VANHAN KORJAAMOLTA MUKAAN JA AION KUNNOSTAA SEN VARAOSAKSI (seuraavalla kerralla en vie autoa korjaamolle)!
Kuinka lujasti pitäisi imaista (millä alipaineella), jotta tietää että laite toimii?
CE valo paloi ja korjaamolla automaattisesti uusivat ko. venttiilin (32E)... kylläkai ko. venttiilin itse voi jollakintavalla putsata tms. ja näin saada toimimaan, jos kalvo on ehjä.
OTIN VANHAN KORJAAMOLTA MUKAAN JA AION KUNNOSTAA SEN VARAOSAKSI (seuraavalla kerralla en vie autoa korjaamolle)!
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Mutta se tiedonkaivaminen tässä tapauksessa on yhtä hyödyllistä (mutta kannatavaa) kuin n.25e maksavan kertakäyttöisen muovi käikäleen korjaaminen.saabeli kirjoitti:"Haku -toiminnolla hakusanalla "by-pass" (ilman lainausmerkkejä) löytyi 245 osumaa. Aiheesta on paljon juttua ollut aikaisemminkin, eli ei muuta kuin selailemaan."
Kova on urakka tiedonkaivamisessa!
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kannattaa saman tien uhrata vähän enemmän rahaa tuohon bypass -venttiiliin ja ostaa kunnollinen kestävä versio, kuten esimerkiksi Hyperboost tai Forge tms.V-M kirjoitti:Mutta se tiedonkaivaminen tässä tapauksessa on yhtä hyödyllistä (mutta kannatavaa) kuin n.25e maksavan kertakäyttöisen muovi käikäleen korjaaminen.
V-M
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Re: By-pass venttiili
Taidat joutua imemaan posket lommolla... Mietipa mita tarkoitusta varten se by-pass oikein siella on.saabeli kirjoitti: Olen ymmärtänyt By-pass venttiilin toiminnon siten, että kun imetään pikkupillin reiästä, niin venttiilin pitäisi aueta.
Vinkki: kaikissa imusarjoissa ei ole aina alipaine
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
tavallisen tallaajan (kuten minä) kulkineissa toimii tuo vakiokin ihan riittävällä tasolla, ei tarvi pihistä ja suhista yhtää enempää (ei tarvi katu uskottavuutta ennään tallä iällä). ihan hyvin kestää tuo vakiokin kun ovat pudottaneet tuon täysin muovisen kokonaan pois valikoimista.Turbo Sensonic kirjoitti:Kannattaa saman tien uhrata vähän enemmän rahaa tuohon bypass -venttiiliin ja ostaa kunnollinen kestävä versio, kuten esimerkiksi Hyperboost tai Forge tms.V-M kirjoitti:Mutta se tiedonkaivaminen tässä tapauksessa on yhtä hyödyllistä (mutta kannatavaa) kuin n.25e maksavan kertakäyttöisen muovi käikäleen korjaaminen.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: By-pass venttiili
Kylläpä sen saa imastua auki. Loppua viestistä en oikein ymmärtänykkään. Alipainehan sen nykäsee auki moottorissa kiinni ollessaki.karvalakki kirjoitti:
Taidat joutua imemaan posket lommolla... Mietipa mita tarkoitusta varten se by-pass oikein siella on.
Vinkki: kaikissa imusarjoissa ei ole aina alipaine
Aki Peltola #1132
itse suosittelisin pysymään "kalvomallissa" niin kauan kuin mahdollista, ompahan yks komponentti vähemmän mikä voi mennä jumiin.Turbo Sensonic kirjoitti: Kannattaa saman tien uhrata vähän enemmän rahaa tuohon bypass -venttiiliin ja ostaa kunnollinen kestävä versio, kuten esimerkiksi Hyperboost tai Forge tms.
HKS tjsp valmistaa myös virikäyttöön soveltuvia kalvomalleja, jos napostelee. Itsellä orkkis boschilainen kiinni ja koskaan ei sen kanssa mitään ongelmaa ole ollut ja tilulilu malliin en vaihtaisi edes maksusta.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Re: By-pass venttiili
Olet sitten kovempi imemaan kuin mina. Olen yrittanyt testata by-passin toimivuutta otsa lommolla imien, mutta ei mun keuhkoilla kylla aukee.Aksu900 kirjoitti: Kylläpä sen saa imastua auki.
Niin tietty nykasee. Epaonnistunutta viisastelua, unohda koko juttu.Loppua viestistä en oikein ymmärtänykkään. Alipainehan sen nykäsee auki moottorissa kiinni ollessaki.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Itsellä on hajonnut 3 kpl 110 loppusia boschilaisia ja nykyinen on metallimäntänen SP:n BP. Ja ihan mielenkiintoista on sen takia että auto on automaagi jossa ei pahemmin mene kaasuläppä kiinni kuten kepillisessä vaihteiden vaihdossa. Se on heikkoa mikä ei kestä, eli minun auto ja sen osat
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Simppelihan se mankkuvenakin on, mutta ei silti helppo korjata. Sinuna investoisin sen 25 EUR uuteen venttiiliin.saabeli kirjoitti:Simppeli vekotin! En vielä ole ehtinyt tutkia, että mikä siinä pettää...
pitäsi ensin tietää lukuarvoja (eli se että millä alipaineella venttiilin pitäisi aueta).
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8781
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
http://www.futurez.fi/webshop/product_d ... php?p=2187
onko kellään kokemusta tommosesta kopiosta ???
tai huhuja... kuulopuheita ???
onko kellään kokemusta tommosesta kopiosta ???
tai huhuja... kuulopuheita ???