Stage 1:llä ahtopaineet seilaa??
Stage 1:llä ahtopaineet seilaa??
Maptun stage1:n asennettu ja 4-vaihteella ahtopaineet seilaa edestakaisin 1.5bar -1.2bar ...
Auttaako actuaattorin vaihto viritettyyn ?
Vai onko merkki jostain muusta?
Auttaako actuaattorin vaihto viritettyyn ?
Vai onko merkki jostain muusta?
eki saabi 9-3s -00 2.0t
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Speedparts vastaava asennettu justiinsa eikä tietoa miten seilaa kun ei ole mittaria . Eli ihan fiilispohjalta Ihan huolestuttaa nuo jutut
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Paineen muutoksen huomaa väännön muuttumisenaPsychocowboy kirjoitti:Speedparts vastaava asennettu justiinsa eikä tietoa miten seilaa kun ei ole mittaria . Eli ihan fiilispohjalta Ihan huolestuttaa nuo jutut
Mittarin laitoin siksi kun siitä näkee jos jokin on vinossa, esim. tarve vesiruiskuun
eki saabi 9-3s -00 2.0t
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Vesiruisku????. Muuta en tiedä, kuin että meinaa "mopo" lähteä käsistä aina välillä ihan nautinnosta. Eli ei apua varsinaiseen kyssäriin
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Harmi vaan, nopeusrajoitukset tulee aika nopeasti vastaan
Vesiruiskulla jäähdytetään imuilmaa joka on kompressoinnissa
kuumentunut siis köyhän miehen "IC"
Esim. http://www.amworks.com/vesiruisku.htm
Vesiruiskulla jäähdytetään imuilmaa joka on kompressoinnissa
kuumentunut siis köyhän miehen "IC"
Esim. http://www.amworks.com/vesiruisku.htm
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Re: Stage 1:llä ahtopaineet seilaa??
Nimimerkki Deportivolla oli samantyyppinen ongelma, mikä korjaantui jäykemmällä aculla ja myöhemmin isommalla virityssarjallanerola kirjoitti:Maptun stage1:n asennettu ja 4-vaihteella ahtopaineet seilaa edestakaisin 1.5bar -1.2bar ...
Auttaako actuaattorin vaihto viritettyyn ?
Vai onko merkki jostain muusta?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
PCS:n Rikulta saa nykyään Forgen aktuaattoreita kait ihan kohtuulliseen hintaan. Tilaa sieltä. Itselläni olisi aikomus todennäköisesti tilata sieltä sellainen. Hintaa olisi klubi-alennuksineen noin 160 euroa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Kun noita actuaattoreita tarpeen vaatiessa joutuu päivittään väkevämpiin, niin itse ainakin suosittelisin hommaamaan sellaisen ohjelman joka on tehty jäykälle aculle. Muuten voi piikkipaineet ampua usein fuel cut (+1.54bar)osastoon jos sellainen toiminto yleensä on käytössä.
Doc- power toimittaa forgen acuja ja niihin varaosia lyhyellä toimitusajalla.
Doc- power toimittaa forgen acuja ja niihin varaosia lyhyellä toimitusajalla.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
En tiedä tosta Forgen aktuaattorista, mutta Maptunin aktuaattorilla peruspaineet on jossain 0,65-0,7 barin tasolla. Jos peruspainetta yrittää laittaa pienemmäksi, niin sitten aktuaattorin jousi menee liian löysälle ja auto vaikuttaa ihan hengettömältä <3000 rpm, jonka jälkeen se "herää".
Nämä kokemukset perustuvat ihan omiin noin vuoden takaisiin kokemuksiin. Sain silloin Maptunin modifioiman aktuaattorin, jossa oli kireämpi jousi ja säätelin tuon jousen kireyden "oikeaan" kohtaan ihan kokeilemalla. Kiristin työntötangossa olevaa mutteria ja koeajoin auton sen jälkeen. Kun olin saanut jousen kireyden niin, että perusahtopaineet oli mahdollisimmat alhaalla ja auto ahtoi heti kun ahdin heräsi, niin laitoin kiristysmutterin paikalleen ja se oli siinä.
Itse olen ollut ihan tyytyväinen tuohon Maptunin modifioituun aktuaattoriin.
Nämä kokemukset perustuvat ihan omiin noin vuoden takaisiin kokemuksiin. Sain silloin Maptunin modifioiman aktuaattorin, jossa oli kireämpi jousi ja säätelin tuon jousen kireyden "oikeaan" kohtaan ihan kokeilemalla. Kiristin työntötangossa olevaa mutteria ja koeajoin auton sen jälkeen. Kun olin saanut jousen kireyden niin, että perusahtopaineet oli mahdollisimmat alhaalla ja auto ahtoi heti kun ahdin heräsi, niin laitoin kiristysmutterin paikalleen ja se oli siinä.
Itse olen ollut ihan tyytyväinen tuohon Maptunin modifioituun aktuaattoriin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Sopiiko tuo korkeampi peruspaine myös vaikoaktuaattorille? Mihin kohtaan tuo auton oman ahtopainemittarin viisari sojottaa noilla 0.65-0.70 bar paineilla? Omassa autossa hööky alkaa tossa 2500rpm jälkeen. Jos sitä sais alempaakin pikkasen pirteemmäksi niin passais kyllä.Turbo Sensonic kirjoitti:En tiedä tosta Forgen aktuaattorista, mutta Maptunin aktuaattorilla peruspaineet on jossain 0,65-0,7 barin tasolla. Jos peruspainetta yrittää laittaa pienemmäksi, niin sitten aktuaattorin jousi menee liian löysälle ja auto vaikuttaa ihan hengettömältä <3000 rpm, jonka jälkeen se "herää".
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
En tiedä sopiiko, kun en ole koskaan testannut. Peruspainehan on vakioaculla joku ~0,45 bar, joten voihan sitä yrittää kiristää vakioacun jousta, jos siitä olisi jotain hyötyä.peinu kirjoitti:Sopiiko tuo korkeampi peruspaine myös vaikoaktuaattorille? Mihin kohtaan tuo auton oman ahtopainemittarin viisari sojottaa noilla 0.65-0.70 bar paineilla? Omassa autossa hööky alkaa tossa 2500rpm jälkeen. Jos sitä sais alempaakin pikkasen pirteemmäksi niin passais kyllä.
Auton oma ahtopaineen viisari on keltaisen ja punaisen rajamailla (kuitenkin keltaisen puolella), kun ahtopainetta on ~0,7 bar. Ja tämä päti sitten ainoastaan Trionic 5:een, jonka ahtopainemittari näyttää todellista ahtopainetta, eikä mitään ilmamäärää (vrt. Trionic 7).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007