Stage 1:llä ahtopaineet seilaa??

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Stage 1:llä ahtopaineet seilaa??

Viesti Kirjoittaja nerola »

Maptun stage1:n asennettu ja 4-vaihteella ahtopaineet seilaa edestakaisin 1.5bar -1.2bar ...

Auttaako actuaattorin vaihto viritettyyn ?
Vai onko merkki jostain muusta? :roll:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Speedparts vastaava asennettu justiinsa eikä tietoa miten seilaa kun ei ole mittaria 8O . Eli ihan fiilispohjalta :oops: Ihan huolestuttaa nuo jutut :?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Psychocowboy kirjoitti:Speedparts vastaava asennettu justiinsa eikä tietoa miten seilaa kun ei ole mittaria 8O . Eli ihan fiilispohjalta :oops: Ihan huolestuttaa nuo jutut :?
Paineen muutoksen huomaa väännön muuttumisena :(
Mittarin laitoin siksi kun siitä näkee jos jokin on vinossa, esim. tarve vesiruiskuun :!:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Vesiruisku????. Muuta en tiedä, kuin että meinaa "mopo" lähteä käsistä aina välillä ihan nautinnosta. Eli ei apua varsinaiseen kyssäriin :oops: :oops:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Harmi vaan, nopeusrajoitukset tulee aika nopeasti vastaan 8) 8)

Vesiruiskulla jäähdytetään imuilmaa joka on kompressoinnissa
kuumentunut siis köyhän miehen "IC"

Esim. http://www.amworks.com/vesiruisku.htm 8)
eki saabi 9-3s -00 2.0t
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Stage 1:llä ahtopaineet seilaa??

Viesti Kirjoittaja peinu »

nerola kirjoitti:Maptun stage1:n asennettu ja 4-vaihteella ahtopaineet seilaa edestakaisin 1.5bar -1.2bar ...

Auttaako actuaattorin vaihto viritettyyn ?
Vai onko merkki jostain muusta? :roll:
Nimimerkki Deportivolla oli samantyyppinen ongelma, mikä korjaantui jäykemmällä aculla ja myöhemmin isommalla virityssarjalla :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

PCS:n Rikulta saa nykyään Forgen aktuaattoreita kait ihan kohtuulliseen hintaan. Tilaa sieltä. :wink: Itselläni olisi aikomus todennäköisesti tilata sieltä sellainen. Hintaa olisi klubi-alennuksineen noin 160 euroa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Kun noita actuaattoreita tarpeen vaatiessa joutuu päivittään väkevämpiin, niin itse ainakin suosittelisin hommaamaan sellaisen ohjelman joka on tehty jäykälle aculle. Muuten voi piikkipaineet ampua usein fuel cut (+1.54bar)osastoon jos sellainen toiminto yleensä on käytössä. :wink:

Doc- power toimittaa forgen acuja ja niihin varaosia lyhyellä toimitusajalla.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Siis maptunin j-p:n acun säätö ei ole toimiva vaihtoehto?

Onko peruspaineet säädettävä 0.65bar:n vai oltava toi 0.45bar tai jotain muuta :roll:
Jos uusi parempi vaihdetaan, niin mihin peruspaine säädetään!
eki saabi 9-3s -00 2.0t
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Se on ihan sama kuka sitä acua säätää, jos se ei pidä kunnolla. Koita säätää peruspainetta n.0.4-0.5 bar välillä.

Mikäli ahdot jatkaa heilumista, niin koita vaikka laittaa ulkopuolinen apujousi ensiavuksi.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

En tiedä tosta Forgen aktuaattorista, mutta Maptunin aktuaattorilla peruspaineet on jossain 0,65-0,7 barin tasolla. Jos peruspainetta yrittää laittaa pienemmäksi, niin sitten aktuaattorin jousi menee liian löysälle ja auto vaikuttaa ihan hengettömältä <3000 rpm, jonka jälkeen se "herää".

Nämä kokemukset perustuvat ihan omiin noin vuoden takaisiin kokemuksiin. Sain silloin Maptunin modifioiman aktuaattorin, jossa oli kireämpi jousi ja säätelin tuon jousen kireyden "oikeaan" kohtaan ihan kokeilemalla. Kiristin työntötangossa olevaa mutteria ja koeajoin auton sen jälkeen. Kun olin saanut jousen kireyden niin, että perusahtopaineet oli mahdollisimmat alhaalla ja auto ahtoi heti kun ahdin heräsi, niin laitoin kiristysmutterin paikalleen ja se oli siinä.

Itse olen ollut ihan tyytyväinen tuohon Maptunin modifioituun aktuaattoriin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Turbo Sensonic kirjoitti:En tiedä tosta Forgen aktuaattorista, mutta Maptunin aktuaattorilla peruspaineet on jossain 0,65-0,7 barin tasolla. Jos peruspainetta yrittää laittaa pienemmäksi, niin sitten aktuaattorin jousi menee liian löysälle ja auto vaikuttaa ihan hengettömältä <3000 rpm, jonka jälkeen se "herää".
Sopiiko tuo korkeampi peruspaine myös vaikoaktuaattorille? Mihin kohtaan tuo auton oman ahtopainemittarin viisari sojottaa noilla 0.65-0.70 bar paineilla? Omassa autossa hööky alkaa tossa 2500rpm jälkeen. Jos sitä sais alempaakin pikkasen pirteemmäksi niin passais kyllä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

peinu kirjoitti:Sopiiko tuo korkeampi peruspaine myös vaikoaktuaattorille? Mihin kohtaan tuo auton oman ahtopainemittarin viisari sojottaa noilla 0.65-0.70 bar paineilla? Omassa autossa hööky alkaa tossa 2500rpm jälkeen. Jos sitä sais alempaakin pikkasen pirteemmäksi niin passais kyllä.
En tiedä sopiiko, kun en ole koskaan testannut. Peruspainehan on vakioaculla joku ~0,45 bar, joten voihan sitä yrittää kiristää vakioacun jousta, jos siitä olisi jotain hyötyä.

Auton oma ahtopaineen viisari on keltaisen ja punaisen rajamailla (kuitenkin keltaisen puolella), kun ahtopainetta on ~0,7 bar. Ja tämä päti sitten ainoastaan Trionic 5:een, jonka ahtopainemittari näyttää todellista ahtopainetta, eikä mitään ilmamäärää (vrt. Trionic 7).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ajakaa nillää PP:llä mitä softaan on asetettu.
Orkkiskello ei paljon nosta peruspaineita vaikka kuinka kiristät, toki sit nousee kun liikematka loppuu kesken :lol:
#1730
500whp.net member
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Voiskohan olla niin, että ois acu löystynyt aikojen saatossa ja kaipais pikkasen kirimistä?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin