9-3 tärisee vedättäessä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
citizen
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 21:36

9-3 tärisee vedättäessä

Viesti Kirjoittaja citizen »

Missä siis vika?
Alusta on aika pehmeä, mut iskarit ei kuitenkaan ihan loppu. Mun mielestä.

Tärinä ilmenee vedättäessä 70km/h ja siittä etiäpäin. Tasakaasulla ei tärise.

Auto on vm -99
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Voikos Saabista hajota vetari?

Yhdessä kulkineessani (ei Saab) vaihdettiin takuuseen molemmat vetarit takuuseen. Oireena oli juurikin tärinä joka ilmeni vedättäessä.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Voisikos olla väljä holkki? Kokeile heiluttaa vaihdelaatikon kuskinpuolen vetarin maljaa. Jos lonksuu, niin "holkkiremppa" luvassa...
Hyvin tyypillinen vika, että kuluu väljäksi ja täristää vaudissa..


Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
citizen
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja citizen »

Hook kirjoitti:Voisikos olla väljä holkki? Kokeile heiluttaa vaihdelaatikon kuskinpuolen vetarin maljaa. Jos lonksuu, niin "holkkiremppa" luvassa...
Hyvin tyypillinen vika, että kuluu väljäksi ja täristää vaudissa..


Hook
Kuinkas tuo holkin väljyys tarkalleen ottaen ilmenee ajossa?

Mulla ei täristä aina, tuntuis että kylmällä kelillä ei täristä, lämpimällä täristää.
Samalla kun tärinää ilmenee niin vaihdekeppi heputtaa samaan tahtiin. :?

Ihme vaiva.
9-3 2.0i SE vm-99
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

No mitenkäs moottorin/laatikon hydraulituet, eikös siellä sellaiset kuitenkin ole?
Pääseekö koko paketti elämään konetilassa ihan omaan tahtiinsa?
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

citizen kirjoitti:
Hook kirjoitti:Voisikos olla väljä holkki? Kokeile heiluttaa vaihdelaatikon kuskinpuolen vetarin maljaa. Jos lonksuu, niin "holkkiremppa" luvassa...
Hyvin tyypillinen vika, että kuluu väljäksi ja täristää vaudissa..


Hook
Kuinkas tuo holkin väljyys tarkalleen ottaen ilmenee ajossa?

Mulla ei täristä aina, tuntuis että kylmällä kelillä ei täristä, lämpimällä täristää.
Samalla kun tärinää ilmenee niin vaihdekeppi heputtaa samaan tahtiin. :?

Ihme vaiva.
Samalla tavalla alkoi mun autossa toi holkki ilmottelemaan olemassaolostaan, eli tod. näk. holkkiremppa edessä.
aiheesta on käyty keskustelua viimepäivinä
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Sam76
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2005 21:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sam76 »

Mulla tai siis saappaalla samanlaisia oireita. Kumma homma, että kylmällä kelillä menee paljon tasaisemmin.. 8O Eli vaikuttais että toi holkkiremontti ois edessä. Paljon sellainen suurinpiirtein kustantaa teettää jollain ammattilaisella? Ja onko se miten akuuttivaiva, voiko joku isompi remppa tulla eteen jos ei korjauta tuota ajoissa?
9-3 2.0t sport vm-00
#2895
citizen
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja citizen »

Nyt se tärinä loppui! :D
Vaihdoin eteen iskarit ja tärinä on poissa, ei täristä ei sit yhtään.

jipjip
9-3 2.0i SE vm-99
Sam76
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2005 21:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sam76 »

Hieno homma että sait vaivan korjattua :D Lienee itselläkin iskareiden vaihto edessä holkkirempan lisäksi.
9-3 2.0t sport vm-00
#2895
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Olisi kiva kuulla teorioita siitä, että miten viallinen iskari itsessään aiheuttaa täristystä, ellei se sitten jotenkin vaimenna epätasapainossa olevien renkaitten tärinää?
Tietty löysässä oleva vetarinkin pultti aiheuttaa jänniä efektejä :roll:

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Hook kirjoitti:Olisi kiva kuulla teorioita siitä, että miten viallinen iskari itsessään aiheuttaa täristystä, ellei se sitten jotenkin vaimenna epätasapainossa olevien renkaitten tärinää?
Hook
Ainakin allekirjoittaneella hyvinkin tärisi og:ssa kun toinen etuiskari oli päässyt hieman tyhjentymään. Kolina tuli vasta hetken päästä.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin