Tämä nyt on aika epätodennäköinen vaihtoehto mutta joskus on se yläpää joko liian kireellä tai löysällä joka aiheuttaa tuon kolahduksen.
Ja tuon putki homman huomasin omassa että kolahtaa isommissa möykyissä putki siihen panharttiin tuolla alusta paketilla.
V-M
Koni Sport Kit --> Kolahtelua alustasta.
Mulla on säädettävä kiinitys ks. kuva hitsaussaumat ei ole enään tuollaisetsaab9-3t kirjoitti:Tai sitten pakoputki ottaa kiinni taka-akseliin..oon kuullu juttua et se on mahollista madalletuissa 9-3:sissa..

http://members.surfeu.fi/se93tbo/JT%20kiinitys.JPG
9-3.1972
Konit asennettu 93-01 ja tuo paljon mainittu kolahtelu ilmaantui.
Ääni kuuluu mielestäni takaoikealta mut pajalla väittivät et putki ei ainakaan ota kiinni mihinkään vaikka perää painelee alas. Jouset ym näyttäis olevan OK paikoillaan.
Onko nyt jollain jotain fakta poppakonstia millä tämän monttuun ajaessa ilmaanuvan kolahduksen saa pois? Vieläkin silti epäilen tota pakaria. Tarttee huomenna kattoo ihan omin silmin.
Tuntuu et monella on tää saman tyyppinen vika, joten epäilisin et samasta johtuu.
Ääni kuuluu mielestäni takaoikealta mut pajalla väittivät et putki ei ainakaan ota kiinni mihinkään vaikka perää painelee alas. Jouset ym näyttäis olevan OK paikoillaan.
Onko nyt jollain jotain fakta poppakonstia millä tämän monttuun ajaessa ilmaanuvan kolahduksen saa pois? Vieläkin silti epäilen tota pakaria. Tarttee huomenna kattoo ihan omin silmin.
Tuntuu et monella on tää saman tyyppinen vika, joten epäilisin et samasta johtuu.
Mulla ainakin ottaa kii, mutta johtuu 3" JT:n putkestaJyke kirjoitti:Konit asennettu 93-01 ja tuo paljon mainittu kolahtelu ilmaantui.
Ääni kuuluu mielestäni takaoikealta mut pajalla väittivät et putki ei ainakaan ota kiinni mihinkään vaikka perää painelee alas. Jouset ym näyttäis olevan OK paikoillaan.
Onko nyt jollain jotain fakta poppakonstia millä tämän monttuun ajaessa ilmaanuvan kolahduksen saa pois? Vieläkin silti epäilen tota pakaria. Tarttee huomenna kattoo ihan omin silmin.
Tuntuu et monella on tää saman tyyppinen vika, joten epäilisin et samasta johtuu.

9-3.1972
Ei siellä mikään näytä ottavan kiinni. Auto on vakioputkella. Tänään kun ajeli oikeen "kunnon" vauhdeilla monttuihin niin kolina/naksuna tuntu vähentyvän. Enää ei juuri huomaa kuin isoimmissa routatöyssyissä.
Heti nosturilta laskettaessa kolahdus oli äänekkäin, joten epäilen et ääni vois tulla takatukivarren puslasta. Nosturilla kun väänteli kangella tukivartta/puslaa niin tuntu et repsikan puoli on väljempi. Madalluksen jälkeenhän toi tukivarren kulma on muuttunu aika lailla ja välys voi olla siirtynyt eri paikkaan aiheuttaen hetkenaikaa tuota naksahtelua??? Puslassa ei tunnu väljää mutta kumi tuntuu antavan enemmän periksi kuin kuskinpuoli. Selkeesti kuitenki kyseessä on oikee puoli kun pudottaa rotvallilta oikeen takapyörän niin kuuluu kolahdus.
Paikallaan ei ääntä pidä vaikka hyppii vetokoukunpäällä jouset lähes pohjaan.
Onko muilla poistunut äänet ajan saatossa?
Hulluks tulee tän vehkeen kaa kun ajattavuuden sai hyväksi niin kaupanplle tulee sit tällasta
Heti nosturilta laskettaessa kolahdus oli äänekkäin, joten epäilen et ääni vois tulla takatukivarren puslasta. Nosturilla kun väänteli kangella tukivartta/puslaa niin tuntu et repsikan puoli on väljempi. Madalluksen jälkeenhän toi tukivarren kulma on muuttunu aika lailla ja välys voi olla siirtynyt eri paikkaan aiheuttaen hetkenaikaa tuota naksahtelua??? Puslassa ei tunnu väljää mutta kumi tuntuu antavan enemmän periksi kuin kuskinpuoli. Selkeesti kuitenki kyseessä on oikee puoli kun pudottaa rotvallilta oikeen takapyörän niin kuuluu kolahdus.
Paikallaan ei ääntä pidä vaikka hyppii vetokoukunpäällä jouset lähes pohjaan.
Onko muilla poistunut äänet ajan saatossa?
Hulluks tulee tän vehkeen kaa kun ajattavuuden sai hyväksi niin kaupanplle tulee sit tällasta

Olethan tarkastanut että niiden puslien, jotka ovat korissa kiinni, läpipultit ovat oikeasti tiukalla? Meinaan jos ovat vaan mukamas tiukalla, niin kolahtelevat kivasti satunnaisesti eri asentoon. (pusla pääsee heilahtamaan 1-2mm laippojen välissä, koska pultti ei ole tiukka koriin, eikä holkkiin. )
Itsellä kolahteli satunnaisesti kun pusla siirtyi eri kohtaan, kun ajoi töyssyyn, eli kolahdusta ei tullut välttämättä joka kerta, koska pusla saattoi jäädä eri kohtiin laippojen välissä. (sen verran tiukalla oli pultti kumminkin.)
Suosittelen löysäämään hieman pulttia ja kiristämään uudelleen, niin vika ei sen jälkeen voi olla ainakaan tästä syystä.
Kiristyksen pystyy tekemään kohtuu helposti jopa hieman takanurkkia tunkilla nostamalla, eikä rengasta tarvitse irroittaa, kun tuo pultti/mutteri on takapyörän etupuolella melko lähellä tunkin korvakkoa.
Nimimerkillä: takakontissa matkustellut aikoinaan tästä syystä..
Hook
Itsellä kolahteli satunnaisesti kun pusla siirtyi eri kohtaan, kun ajoi töyssyyn, eli kolahdusta ei tullut välttämättä joka kerta, koska pusla saattoi jäädä eri kohtiin laippojen välissä. (sen verran tiukalla oli pultti kumminkin.)
Suosittelen löysäämään hieman pulttia ja kiristämään uudelleen, niin vika ei sen jälkeen voi olla ainakaan tästä syystä.
Kiristyksen pystyy tekemään kohtuu helposti jopa hieman takanurkkia tunkilla nostamalla, eikä rengasta tarvitse irroittaa, kun tuo pultti/mutteri on takapyörän etupuolella melko lähellä tunkin korvakkoa.
Nimimerkillä: takakontissa matkustellut aikoinaan tästä syystä..
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.