![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nuo vanhat 9-3 TiDit on aika pitkälti samoissa hinnoissa kuin bensaturbot tai jopa halvempia. Omia kokemuksia ei pieniä koeajoja lukuunottamatta ole, mutta tuo 2.2TiD on kuulemani mukaan ihan luotettava ja toimiva peruskone, mutta sellainen maatalouskonemainen jyrisijähän se on. Koko auto tärisee tyhjäkäynnillä niin, että hampaat irtoaaMimmi kirjoitti:Tuolla erotuksella sitten pitää huoltaa autoa ja maksaa rahoituksen erotus.
Taisin sulle sanoakin, että kun saat turbon alle, niin autolla ajaminen muuttaa merkityksensä. Enää se ei ole liikkumista paikasta a paikkaan b, vaan ajamisesta tulee AJAMISTAPoy kirjoitti:Mulla on ajot lyhyessä ajassa jotain kaksinkertaistunut, johon yksi syy on varmaan se, että on paljon tehokkaampi ajettava kuin entinen. Tosin on siinä paljon mukavuus syitäkin (vanha auto vs uusi) ollut.
Niinpä taisit siitä mua varoittaa, mutta enpä ottanut sitä silloin vielä tosissaanpeinu kirjoitti: Taisin sulle sanoakin, että kun saat turbon alle, niin autolla ajaminen muuttaa merkityksensä. Enää se ei ole liikkumista paikasta a paikkaan b, vaan ajamisesta tulee AJAMISTARattiin on vaan aina päästävä ja pitempikin matka on huviajelua
No kato ainakin, että ilmastointi pelaa. Myös varmista, että Eeberi käy ja kukkuu. Päällelähteminen EI RIITÄ, kokeile kädellä, toimiiko kiertovesipumppu siinä, sekin on heti parinsadan euron remppa...pecca kirjoitti: Mihin kannattaa kiinnitää huomiota autoa etsiessä, tietyt tyyppiviat? Kannattaako ostaa 250tkm ajettua , jos aikoo pitää autoa noin 3-4 vuotta (20tuhatta tulee vuodessa)
pecca kirjoitti: Ja vanhana turbo saabistina kiinostaa heti tehon lisääminen..pystyykö tota vanhempaa mallia virittään miten helposti? Tarteeko boxin vai voiko jossakin pajalla käydä muokkaan "ohjelmistoa" sopivaksi?
Tuota olen "ihmetellyt" itsekin.Eski kirjoitti: Nuo vanhat 9-3 TiDit on aika pitkälti samoissa hinnoissa kuin bensaturbot tai jopa halvempia.
Tärrää tyhjäkäynnillä kyllä pensaan verrattuna. Äänikin iso, ajettaessa vaimenee. Mielestäni kohtuutaloudellinen. Matka-ajo/kaupunkiajo 70%/30%, kulutus 5,8L/100 -> 6,6L/100 ilman minkäänlaista rekanperässä hissuttelua! Kesä- ja talvikulutus sama.Eski kirjoitti: Omia kokemuksia ei pieniä koeajoja lukuunottamatta ole, mutta tuo 2.2TiD on kuulemani mukaan ihan luotettava ja toimiva peruskone, mutta sellainen maatalouskonemainen jyrisijähän se on. Koko auto tärisee tyhjäkäynnillä niin, että hampaat irtoaaMuuten kyllä kulkee ihan kohtalaisesti ja taloudellisesti. Varmasti tulee halvemmaksi kuin bensaturbo, vaikka huoltoväli on 15K, kun bensakoneessa on 20K. Lämpenemisestä ei ole kokemusta, mutta noissa diiseleissä on webasto vakiovarusteena, eikä bensa-9-3:kaan enää niin lämmin auto ole kuin OG900...
Eski
No penkithän siinä on eessä, jos koira kuletat. Voihan ne penkit tietty kaataa ja verkot laittaa jos haluaa. Tavaraa mahtuu ihan kohtuudella 9-3:seen. (4Kpl 16", 215/55, kontti menee kiinni)pecca kirjoitti: Ainoaksi ongelmaksi jää että mahtuuko koira tarvittaessa saabin takakonttiin(kultainennoutaja)? Muuten ei heru vaimolta lupaa saabin ostoon..Onko kellään muuten tietoa saako noihin semmosta "koirakalteria,tavaraverkkoa" taakse??
Uudemmissa dieseleissähän on huoltoväli 20tkm. Tosin itse vaihdan öljyt 10tkm välein. Itsellä oli kanssa tuon Eberin kanssa aluksi ongelmia, ensiksi vaihdettiin hehku ja sitten pumppu. Nyt se on jotakuinkin kunnossa muttei pakkasella jaksa käydä kunnolla eli ottaa ja sammua tupsahtaa heti kohta.snuggles kirjoitti:Tuota olen "ihmetellyt" itsekin.Eski kirjoitti: Nuo vanhat 9-3 TiDit on aika pitkälti samoissa hinnoissa kuin bensaturbot tai jopa halvempia.Tärrää tyhjäkäynnillä kyllä pensaan verrattuna. Äänikin iso, ajettaessa vaimenee. Mielestäni kohtuutaloudellinen. Matka-ajo/kaupunkiajo 70%/30%, kulutus 5,8L/100 -> 6,6L/100 ilman minkäänlaista rekanperässä hissuttelua! Kesä- ja talvikulutus sama.Eski kirjoitti: Omia kokemuksia ei pieniä koeajoja lukuunottamatta ole, mutta tuo 2.2TiD on kuulemani mukaan ihan luotettava ja toimiva peruskone, mutta sellainen maatalouskonemainen jyrisijähän se on. Koko auto tärisee tyhjäkäynnillä niin, että hampaat irtoaaMuuten kyllä kulkee ihan kohtalaisesti ja taloudellisesti. Varmasti tulee halvemmaksi kuin bensaturbo, vaikka huoltoväli on 15K, kun bensakoneessa on 20K. Lämpenemisestä ei ole kokemusta, mutta noissa diiseleissä on webasto vakiovarusteena, eikä bensa-9-3:kaan enää niin lämmin auto ole kuin OG900...
Eski
Itse huollattelen 10K -välein.
Lämpenee Eeberin kanssa riittävän nopeasti. Kaupunkiajossa säilyttää lämpönsä.
Ilman Eeberiä säilyttää lämpönsä taajamassa vielä -20°C asti. Ilman Eeberiä lämpenee taajamassa hitaasti.