TurboJubilee

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Turbojubilee
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
Paikkakunta: alaviN

TurboJubilee

Viesti Kirjoittaja Turbojubilee »

Onkohan omistamassani Saab 9-3 TurboJubileessa (vm.2002) jäykempi alusta kuin vakio pienpaineturbossa ? En ole vielä saanut asista varmuutta vaikka olen kysellyt aika monesta paikasta ! Asia kiinnostaa kovasti koska autossani on 16 tuumaiset vanteet kesärenkailla, jotka ovat kokoa 205/50 R16 (Gislaved Speed 506). Pelkäään että auton ajettavuus huononee verrattuna nyt alla oleviin talvirenkaisiin (195/65 R15) (kovemmat ?, vetely lisääntyy ? ym. ?) :oops:
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Minulla on kesällä alla Michelin Pilot 205/50 R16. Ennemmin noilla ajelee kun Maxi-Ice kitkoilla, jotka monissa lähteissä mainitaan poikkeuksellisen hyviksi paljaalla asfaltilla.

Toki renkaan leveys lisää vetelyä, mutta on alustallakin melko paljon osuutta asiaan. 205/50 tuntui liian leveältä, mutta kun tasapainotus, kulmien säätö ja parin tuhannen km:n ajelu säädön jälkeen oli tehty, renkaat asettuivat mukaviksi matkakumppaneiksi.

Seuraavat renkaat ovat varmaan 205/55 ihan kokeilun vuoksi.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Re: TurboJubilee

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Turbojubilee kirjoitti:Onkohan omistamassani Saab 9-3 TurboJubileessa (vm.2002) jäykempi alusta kuin vakio pienpaineturbossa ? En ole vielä saanut asista varmuutta vaikka olen kysellyt aika monesta paikasta ! Asia kiinnostaa kovasti koska autossani on 16 tuumaiset vanteet kesärenkailla, jotka ovat kokoa 205/50 R16 (Gislaved Speed 506). Pelkäään että auton ajettavuus huononee verrattuna nyt alla oleviin talvirenkaisiin (195/65 R15) (kovemmat ?, vetely lisääntyy ? ym. ?) :oops:
niin ja vastaus vielä tohon alusta-asiaan: turbojubileen alusta on ihan sama kuin vakio 2.0t:ssä vm 02 ...toi sun rengas-asia askarruttaa siinä mielessä, että ensiasennusrenkaana on kyllä michelinit ko kokoisena, eli a) onko autollasi ajettu jo eka rengassatsi sileäksi b)vaihdettu kumit jostain muusta syystä
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Vastaa Viestiin