Penkkien vaihto..
Veikkaan, että järjestelmästä ei pysty kytkemään niitä pois päältä ja vääränlaisesta penkistä tulee vikailmoitus.
Saako esittää vastakysymyksen:
Miksi ihmeessä? Meinaatko jotkut kuppipenkit laittaa? Jos vaikka Aeron/Viggenin penkit riittäisi kupeiksi?
Saako esittää vastakysymyksen:
Miksi ihmeessä? Meinaatko jotkut kuppipenkit laittaa? Jos vaikka Aeron/Viggenin penkit riittäisi kupeiksi?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Penkeistä puheenollen, mahtaneeko kukaan olla vaihtanut etupenkkejä jostakin opelin tms. romusta saabbiin?
Ja ennenkuin kukaan lopullisesti sekoaa niin tarkennetaan vähän:
1. Meikäläisen ng900:ssa on umpisurkeat penkit. Vanhassa 99 on paremmat. Tai sitten nykyisellä mennään lujempaa mutkiin.
2. Ei ole varaa ostaa viggenin tai aeron sisustaa.
3. Tuning penkit on joko liian kamalia istua tai liian kalliita.
4. Jonkun gsi astran tai vastaavan penkit ovat huomattavan halvat, usein myös harmaata kangasta (kuten nykyiset penkit), niitä on maailma väärällään, ja kokemukseni mukaan opelin recarot on hyvät käytössäkin. Siis kavereilla ollut opeleita, ei minulla!
Eli jos joku on vastaavaa suunnitellut/ toteuttanut niin mahtaako jostakin löytyä peräti saabin kiskoille suoraan sopivat jakkarat?
Opelin penkkejä himoitsen juuri siitä syystä että siinä saattaa olla jopa yhteinen gm standardi, nykyään varmasti jo onkin, ja toisekseen niinkin vähän ruostuvia kuin nuo opelit ovatkin, Saattaisi yksi tai kaksi gsi:tä olla jo hieman kukkinut lokarinkaaresta, ja näin ollen joutunut romarin hoteisiin![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Ja vielä kun ei ole takaovia niin täytyy olla kippaava malli.
Ja ennenkuin kukaan lopullisesti sekoaa niin tarkennetaan vähän:
1. Meikäläisen ng900:ssa on umpisurkeat penkit. Vanhassa 99 on paremmat. Tai sitten nykyisellä mennään lujempaa mutkiin.
2. Ei ole varaa ostaa viggenin tai aeron sisustaa.
3. Tuning penkit on joko liian kamalia istua tai liian kalliita.
4. Jonkun gsi astran tai vastaavan penkit ovat huomattavan halvat, usein myös harmaata kangasta (kuten nykyiset penkit), niitä on maailma väärällään, ja kokemukseni mukaan opelin recarot on hyvät käytössäkin. Siis kavereilla ollut opeleita, ei minulla!
Eli jos joku on vastaavaa suunnitellut/ toteuttanut niin mahtaako jostakin löytyä peräti saabin kiskoille suoraan sopivat jakkarat?
Opelin penkkejä himoitsen juuri siitä syystä että siinä saattaa olla jopa yhteinen gm standardi, nykyään varmasti jo onkin, ja toisekseen niinkin vähän ruostuvia kuin nuo opelit ovatkin, Saattaisi yksi tai kaksi gsi:tä olla jo hieman kukkinut lokarinkaaresta, ja näin ollen joutunut romarin hoteisiin
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Ja vielä kun ei ole takaovia niin täytyy olla kippaava malli.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Vähän aiheen vierestä, mutta te ketkä olette vaihtaneet tylsät plyyshipenkit Aeron nahkaisiin, paljonko sarjasta joutuu noinnoin kustantamaan? Minusta Saabin orkkispenkit ovat todella hyvät istua, vielä kun olisi vain nahkapäällysteiset.georges kirjoitti:2. Ei ole varaa ostaa viggenin tai aeron sisustaa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: Penkkien vaihto..
Mulla on toisenlainen ongelma. Ihmettelin kuskin penkin alla olevaa johtohässäkkää ja minulle selvisi, että autossa on ollut edellistä edellisellä omistajalla joku erikoisjakkara normaalin penkin tilalla. Jos oikein ymmärrän sivubagi on täytynyt kytkeä pois käytöstä ettei srs valo palaisi taulussa. Tuo kytkentä on vaan "unohtunut" palauttaa normaalipenkin takaisin vaihdon yhteydessä.
Nykyisessä penkissä ei toimi myöskään lämmitin ja turvavöidenmerkkivalo.
Penkin allahan on moninapainen liitin jossa autossa olevaan puoliskoon on laitettu tulppa. Tulpassa on yhdistetty keltaiset navat jollain komponentilla (kutistesukan sisällä liekkö pienikokoinen vastus) ja siinä on myös yksi paksulla johdolla tehty lenkki jossa numero 8612335. Arvelisin tämän ohittavan airbagin. tulppaan on myös kytketty toinen turvavyönlukolta tuleva johto. Toinen turvavyönlukolta tuleva on rosvoliittimellä liittimen toisella puolella.
Tähän liittäisin kuvan jos osaisin, kuvia saa sähköpostilla...
Eli tuo kytkentä pitäisi palauttaa normaaliksi ja bägi toimintakuntoiseksi, minkälaiset riskit tähän liittyy (tietysti kaikki kytkennät tehdään akku irti). Pitäisikö joitain asioita tarkistaa ennen penkin ja autontöpselin yhdistämistä.
Esimerkiksi voiko penkin bagin toimintakunnon tarkistaa mittaamalla. ja voiko olla varma ettei se ole aktivoitunut sinä aikana kun on ollut irti kytkettynä ja räjähtäisi nyt kytkettäessä.
Montako johtoa bagille menee, onko ne vaan ne keltaiset liittimet siinä isossa töpselissä vai tarvitseeko se enemmän johtoja toimiakseen.
Nykyisessä penkissä ei toimi myöskään lämmitin ja turvavöidenmerkkivalo.
Penkin allahan on moninapainen liitin jossa autossa olevaan puoliskoon on laitettu tulppa. Tulpassa on yhdistetty keltaiset navat jollain komponentilla (kutistesukan sisällä liekkö pienikokoinen vastus) ja siinä on myös yksi paksulla johdolla tehty lenkki jossa numero 8612335. Arvelisin tämän ohittavan airbagin. tulppaan on myös kytketty toinen turvavyönlukolta tuleva johto. Toinen turvavyönlukolta tuleva on rosvoliittimellä liittimen toisella puolella.
Tähän liittäisin kuvan jos osaisin, kuvia saa sähköpostilla...
Eli tuo kytkentä pitäisi palauttaa normaaliksi ja bägi toimintakuntoiseksi, minkälaiset riskit tähän liittyy (tietysti kaikki kytkennät tehdään akku irti). Pitäisikö joitain asioita tarkistaa ennen penkin ja autontöpselin yhdistämistä.
Esimerkiksi voiko penkin bagin toimintakunnon tarkistaa mittaamalla. ja voiko olla varma ettei se ole aktivoitunut sinä aikana kun on ollut irti kytkettynä ja räjähtäisi nyt kytkettäessä.
Montako johtoa bagille menee, onko ne vaan ne keltaiset liittimet siinä isossa töpselissä vai tarvitseeko se enemmän johtoja toimiakseen.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Re: Penkkien vaihto..
Hankin tänään wissin, tuosta on kyllä hyötyä varmasti monisssa asioissa.
Jos oikein tulkitsen penkinlämmitinkään ei tarvitsisi kuin 2 johtoa. Minun Wississä ei ole kuin vm-98 9-3 (liekkö joku vanha tai väärä versio) autoni on siis mallia -99. Onko -98 ja -99 penkinlämmittimen kytkennöissä eroa vai enkö osaa tulkita wissiä oikein. En myöskään löydä 29 napaisen liittimen napojen 22 ja 29 tarkoitusta. Mitähän ne ovat?
Jos oikein tulkitsen penkinlämmitinkään ei tarvitsisi kuin 2 johtoa. Minun Wississä ei ole kuin vm-98 9-3 (liekkö joku vanha tai väärä versio) autoni on siis mallia -99. Onko -98 ja -99 penkinlämmittimen kytkennöissä eroa vai enkö osaa tulkita wissiä oikein. En myöskään löydä 29 napaisen liittimen napojen 22 ja 29 tarkoitusta. Mitähän ne ovat?
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Re: Penkkien vaihto..
Nyt on palautettu sähköt normi jakkaraan ja kaikki tuntuisi toimivan niinkuin pitääkin, jopa airbagin valo sammuu. Pitää vaan luottaa sen toimintaan tositilanteessa. Nyt olisi ylimääräisenä ohituspalikka sivubagille...Kiitoksia auttaneelle.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Re: Penkkien vaihto..
Kyseellänpä tässä aiheessa. Omassa tidiissä on nahkajakkarat sivuairbägeillä ja apparin puolen bägi alkanut kettuilemaan ja polttamaan airbagin valoa.
Tekis mieli vaihtaa penkit aeron penkkeihin, mutta ei ole varmuutta, onko aeron penkeissä sivubägit. Pystyykö ton varmistaa jotenkin, eikö penkeissä pitäis lukea airbag teksti jos siellä bägit? Ainakin omissa jakkaroissa lukee. Vaimon aerossa taas ei lue mitään eikä siinä ole apparin puolen bägiä, eli eipäilen että siinä olisi vain kuskin bägi eikä penkeissä bägejä. Näkeekö auton sarjanumerosta bägien määrää? Ja pitääkö katsurille kertoa, jos vaihtaa bägittömiin penkkeihin? Tuleeko muuten johtosarjoissa aina sähköt sähköjakkaroille vai pitääkö johtosarjoihin lisätä sähköt sähköjakkaroille?
Tekis mieli vaihtaa penkit aeron penkkeihin, mutta ei ole varmuutta, onko aeron penkeissä sivubägit. Pystyykö ton varmistaa jotenkin, eikö penkeissä pitäis lukea airbag teksti jos siellä bägit? Ainakin omissa jakkaroissa lukee. Vaimon aerossa taas ei lue mitään eikä siinä ole apparin puolen bägiä, eli eipäilen että siinä olisi vain kuskin bägi eikä penkeissä bägejä. Näkeekö auton sarjanumerosta bägien määrää? Ja pitääkö katsurille kertoa, jos vaihtaa bägittömiin penkkeihin? Tuleeko muuten johtosarjoissa aina sähköt sähköjakkaroille vai pitääkö johtosarjoihin lisätä sähköt sähköjakkaroille?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Penkkien vaihto..
Kaikissa OG9-3:ssa on sivubägit.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Penkkien vaihto..
no perskeles, sittenhän toi on helppo homma, Eikös niissä penkeissä pitäis olla kuitenkin jossain kohtaa se airbag merkki?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Penkkien vaihto..
F Astrasta käy kiskot bolt on. fakta tieto...mulla astran kiskot NG:ssä.
A Vectrasta taitaa käydä kans...calibra?
A Vectrasta taitaa käydä kans...calibra?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.