kylmälaukku

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

kylmälaukku

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Kestääkö Saabiin kytkeä KYLMÄLAUKKUA tupakansytyttimeen?
Hermostuuko Saab moisesta vekottimesta... pillahtaako palamaan CE valo tms.
Ja mitä olisi otettava huomioon laukkua ostettaessa?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: kylmälaukku

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

saabeli kirjoitti:Kestääkö Saabiin kytkeä KYLMÄLAUKKUA tupakansytyttimeen?
Hermostuuko Saab moisesta vekottimesta... pillahtaako palamaan CE valo tms.
DI-kasetti kärähtää, alusta alkaa kolisemaan sekä vetämään oikealle, tasapainoakselin ketju katkeaa ja huohotinputket tukkeutuu aiheuttaen moottori- ja turbovaurion. Mitään muuta haittaa ei laukun käytöstä ole.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

DI-kasetti kärähtää, alusta alkaa kolisemaan sekä vetämään oikealle, tasapainoakselin ketju katkeaa ja huohotinputket tukkeutuu aiheuttaen moottori- ja turbovaurion. Mitään muuta haittaa ei laukun käytöstä ole.
SISÄLLÖN NAUTTIMISEN JOS JÄTTÄÄ POIS, NIIN MITÄ SITTEN???
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Kerran on ollut moinen kiinni (olisko ollut joku biltema tuote) 400km matkan ryypinkeihin eikä mitään ihmeellistä huomannut. Muuta kuin että se johto alkoi ottaa pattiin joten itse en käytä. Ja eikä se nyt niin kylmää bisseä perillä ollut :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Meikäläisen NG:hen on edellinen omistaja viritellyt takakonttiin sisävalon viereen tupakansytytinpistokkeen kaiketi kylmälaukkua varten, kuten monissa uusissakin autoissa on takakontissa. En ole vielä avannut verhoilua, mutta veikkaan että sähköt on otettu takakontin valolta ennen katkaisijaa.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

Muksu kirjoitti:Meikäläisen NG:hen on edellinen omistaja viritellyt takakonttiin sisävalon viereen tupakansytytinpistokkeen kaiketi kylmälaukkua varten, kuten monissa uusissakin autoissa on takakontissa. En ole vielä avannut verhoilua, mutta veikkaan että sähköt on otettu takakontin valolta ennen katkaisijaa.
Tossa on ainakin jonkinlainen johtoviritelmä myytävänä:

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2502
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
it
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 12, 2005 10:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja it »

Minulla on just tuollainen johtoviritys, muistaakseni jostain tarvikekaupasta tosin. Sähköt on ryöstetty antennin perästä. Asennuspaikka on kuskin puolen takakaijuttimen alla, yläviistossa.
R900 1996, 96 Super 1977
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Mulla otettu sytkäriliittimestä ryöstö ja johto peräkonttiin.
Liittimenä hellan minirunko, joka on parempi kuin normaali sytkäri.
Kylmäkassina domentic, jossa hellansytkä, kun punaisen pään ottaa pois
niin käy tähän hellanrunkoo 8)

Kuva

Domentic ainoa jossa lauhdutin puoli mene jäähän "elementtimallit", joten kylmä on.. :wink:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Domentic ainoa jossa lauhdutin puoli mene jäähän "elementtimallit", joten kylmä on.
DOMENTICKKIA olen katsellut silla silmalla, etta taitasi olla ainoa minka toimivuuteen voisi luottaa.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Itse olen miettinyt, voisiko virran ottaa sähköantennille tarkoitetusta virransyötöstä? (kun sähköantennia ei ole)

Ainoa kysymysmerkki on noiden kylmälaukkujen virran tarve eli riittääkö sähköantennille tarkoitetut piuhat ja sulake?
it
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 12, 2005 10:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja it »

Niinkuin sanoin; minulla sähköt on tuosta ko. antennin piuhasta, vaikka sähköantennikin on. Tässä tapauksessa kylmälaukku "syö" hiukan vajaa 4A, antennimoottorin virrantarvetta en muista, mutta koskaan ei ole tarvinnut sitä 15A sulaketta vaihtaa.
R900 1996, 96 Super 1977
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Niinkuin sanoin; minulla sähköt on tuosta ko. antennin piuhasta, vaikka sähköantennikin on. Tässä tapauksessa kylmälaukku "syö" hiukan vajaa 4A, antennimoottorin virrantarvetta en muista, mutta koskaan ei ole tarvinnut sitä 15A sulaketta vaihtaa.
P=UxI, eli 12Vx4A=48W (suurinpiirtein sama, kuin on 1:n ajovalon ottama teho)... Akku on tyhjä n. 50Ah/4A=12,5h kun laite täydelläteholla (käytännössä ottanee virtaa vain tarvittaessa)... lienee oletukset oikein ja kun laitetaan,
että 12Vx15A=180W ja sitten 180W-48W=132W jäi antennimoottorille (ellei samansulakkeen taakse ole kytketty muuta... antennimoottorin kyljestä saattaisi löytyä moottoriteho).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

tevisu kirjoitti:Itse olen miettinyt, voisiko virran ottaa sähköantennille tarkoitetusta virransyötöstä? (kun sähköantennia ei ole)

Ainoa kysymysmerkki on noiden kylmälaukkujen virran tarve eli riittääkö sähköantennille tarkoitetut piuhat ja sulake?
Ota jarruvaloista 8)
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Useimpien laukkujen käyttiksessä on kielto sijoittaa niitä takapaksiin - jäähdytys ei toimi . TM muistaakseni testasi niitä muutama vuosi sitten.

Aurinkoista kesää kaikille ja muistakaa aurinkosuojavoiteet ( ulkopuoliset) .
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

AnttiR kirjoitti:Useimpien laukkujen käyttiksessä on kielto sijoittaa niitä takapaksiin - jäähdytys ei toimi . TM muistaakseni testasi niitä muutama vuosi sitten.

Aurinkoista kesää kaikille ja muistakaa aurinkosuojavoiteet ( ulkopuoliset) .
Käsittääkseni auton sisäilma poistuu takaboxin kautta ainakin 9-3:ssa
kontti ei ole koskaan ollut kuuma, vaikka on reissattu ja domentic on ollut
siellä kanssa.
Asia tietenkin eri jos auto ei ole ilmastoitu .
Antennin, jarrujen ja muiden valojen johtimista varmaan kaappi toimii ,mutta jos vetää paksumma johdot niin toimii paremmin.
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Vastaa Viestiin