TiDmiehet--->MAF ongelma
TiDmiehet--->MAF ongelma
Tuli pieniä ongelmia, motonetin mersun MAF:n kanssa. Ei toimi minun kotterossa...heittää stegvaloa kehiin. Joko mittari rikki tai ei toimi mun autossa. Haluaisiko joku Tidimies, jolla ko. mittari toimii kokeilla mun mittaria vai voikohan anturia mittailla mitenkään?
MAF
Kokemusta mittaamisesta ei löydy, mutta tietoa tämän verran:
Saab Autodata D223L 1998 – 2002
5-napainen MAF
1 imuilman lämpötila
3,5 V +20 celsius
2 käyttöjännite +12 V (lämmitys)
3 maa
4 käyttöjännite +5 V (signaali)
5 signaali
1.4 V joutokäynti
yli 4 ryntäytyksessä (3,8…3,9 V on liian vähän)
Nuo numerot 1-5 on kuvattu siellä liittimen pohjassa. Olisikohan tuo käyttöjännite erilainen?
Saab Autodata D223L 1998 – 2002
5-napainen MAF
1 imuilman lämpötila
3,5 V +20 celsius
2 käyttöjännite +12 V (lämmitys)
3 maa
4 käyttöjännite +5 V (signaali)
5 signaali
1.4 V joutokäynti
yli 4 ryntäytyksessä (3,8…3,9 V on liian vähän)
Nuo numerot 1-5 on kuvattu siellä liittimen pohjassa. Olisikohan tuo käyttöjännite erilainen?
Noniin, laitoin Motonetistä tulleen oikean Pierupurkin paikoilleen...hyvin toimii. Todellakin oli aivan erilainen mittari mitä ekaksi tuli ja muutoinkin eroaa vanhasta radikaalisti...tätä mittaria ei voi enää porailla!
Mitä toimintaan tulee niin meni, kuten arvelin...menossa ei perstuntumalta mitään eroa uudehkoon Bochilaiseen!
Mitä toimintaan tulee niin meni, kuten arvelin...menossa ei perstuntumalta mitään eroa uudehkoon Bochilaiseen!
Noniin, tuntuu taas olevan aika herätellä tätä topikkia henkiin.. TiD tuntuu kovemmassa vedätyksessä veivaavan tehoja päälle-pois tyyliin.
CE ei syty, eikä vikakoodeja löytynyt. Mittari noissa anturijohdoissa näytti seuraavaa:
-Tyhjäkäynti 1.8V tienoilla.
-Nelosvaihteella @2000rpm 2.5-2.6V, ryntäyksessä nousee, mutta vasta jossain 3400 kierroksen jälkeen saa yli 4V:n arvoja. Max oli kai jossain 4.2 tienoilla.
-Vitosella lähes sama juttu ja kun se "nykäys" tuntuu 1-2sec näyttäisi jännite hiukan notkahtavan, mutta vanha fluke kun ei ole niitä nopeimpia, varmaksi ei voi sanoa...
Onko ideoita vianhakuun, vai joudunko hakemaan suoraan uuden anturin? Tämä nykyinen bosch on ollut kiinni just 2v ja 45tkm, aikaisemman vika oli ihan selvä, tehot hävisivät tyystin.
Edit: Ja puhdistus on jo kokeiltu --> ei vaikutusta.
CE ei syty, eikä vikakoodeja löytynyt. Mittari noissa anturijohdoissa näytti seuraavaa:
-Tyhjäkäynti 1.8V tienoilla.
-Nelosvaihteella @2000rpm 2.5-2.6V, ryntäyksessä nousee, mutta vasta jossain 3400 kierroksen jälkeen saa yli 4V:n arvoja. Max oli kai jossain 4.2 tienoilla.
-Vitosella lähes sama juttu ja kun se "nykäys" tuntuu 1-2sec näyttäisi jännite hiukan notkahtavan, mutta vanha fluke kun ei ole niitä nopeimpia, varmaksi ei voi sanoa...
Onko ideoita vianhakuun, vai joudunko hakemaan suoraan uuden anturin? Tämä nykyinen bosch on ollut kiinni just 2v ja 45tkm, aikaisemman vika oli ihan selvä, tehot hävisivät tyystin.
Edit: Ja puhdistus on jo kokeiltu --> ei vaikutusta.
R900 1996, 96 Super 1977
IMMusta
Tästä on vaihdettu it:n kanssa tietoja, mutta muillekin tiedoksi:
Itselläni '01 93:ssa on outo pykälä vedossa 2000:n paikkeilla, muuten tuntui liikkuvan jotenkuten (ei muista kokemusta aiemmin) kunnes koeajoin kaverin hankkimaa vastaavaa peliä.
Kokeilin kaverin IMM:ää 1300m:n "testiradalla". Aloin kiihdyttää 80:stä nelosella ja viitoselle 4000:ssa. Ensin vähän ylämäkeä ja sitten lievä lasku. Mittaratani päässä oli 180 mittarissa eikä mitään eroja vedossa rpm:n kohotessa.
Omalla IMM:lla en kestänyt odotella 4:ää tonnia nelosella, siksi verkkaisesti nousi kierrokset ja radan päässä oli 150 vauhtia.
Koetin putsata IMM:ää vähän kovemmin ottein kuin ohjeissa, ei vaikutusta.
Motonetissa sanoivat ettei heillä ole vastaavaa laitetta! Lienee siis hankittava Boschilainen. Merkkiliikkeessä 239€.
Onko kellään tietoa ulkomailla olevasta edullisemmasta lähteestä? Speedparts ei tällä kohtaa ole kilpailukykyinen.
Itselläni '01 93:ssa on outo pykälä vedossa 2000:n paikkeilla, muuten tuntui liikkuvan jotenkuten (ei muista kokemusta aiemmin) kunnes koeajoin kaverin hankkimaa vastaavaa peliä.
Kokeilin kaverin IMM:ää 1300m:n "testiradalla". Aloin kiihdyttää 80:stä nelosella ja viitoselle 4000:ssa. Ensin vähän ylämäkeä ja sitten lievä lasku. Mittaratani päässä oli 180 mittarissa eikä mitään eroja vedossa rpm:n kohotessa.
Omalla IMM:lla en kestänyt odotella 4:ää tonnia nelosella, siksi verkkaisesti nousi kierrokset ja radan päässä oli 150 vauhtia.
Koetin putsata IMM:ää vähän kovemmin ottein kuin ohjeissa, ei vaikutusta.
Motonetissa sanoivat ettei heillä ole vastaavaa laitetta! Lienee siis hankittava Boschilainen. Merkkiliikkeessä 239€.
Onko kellään tietoa ulkomailla olevasta edullisemmasta lähteestä? Speedparts ei tällä kohtaa ole kilpailukykyinen.
Re: IMMusta
Eikös 9-3Tid:llä ole uudempi (-01?) jossa mersun MAFkmik kirjoitti:Motonetissa sanoivat ettei heillä ole vastaavaa laitetta! Lienee siis hankittava Boschilainen. Merkkiliikkeessä 239€.
W210 CDi-270/320 Ilmamäärämittari jos MB-6110940048. . . . 28-3262 64.50
Muistanko väärin...?
9-3Tid kirjoitti:Noniin, laitoin Motonetistä tulleen oikean Pierupurkin paikoilleen...hyvin toimii. Todellakin oli aivan erilainen mittari mitä ekaksi tuli ja muutoinkin eroaa vanhasta radikaalisti...tätä mittaria ei voi enää porailla!
Mitä toimintaan tulee niin meni, kuten arvelin...menossa ei perstuntumalta mitään eroa uudehkoon Bochilaiseen!
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: IMMusta
Kaikkea paskaa sitä tuli innostuksiin kirjoitettua. Kottero kyllä liikkuu ko. mersun mittarilla, mutta mulla tulee sillä keskikierroksille tehokuoppa ja satunnaisia CE-valoja. Ala- ja yläkierroksilla pelaa normaalisti. Tästä oli mulla aikaisemmin dynokäppyräkin ( Karala ) näytillä Viggen toimesta.rr kirjoitti:[Eikös 9-3Tid:llä ole uudempi (-01?) jossa mersun MAF
W210 CDi-270/320 Ilmamäärämittari jos MB-6110940048. . . . 28-3262 64.50
Ohessa Motonetin samalla osanumerolla saatava mittari...tämä käy siis mersuun ja VAG:n diiseleihin http://personal.inet.fi/koti/spa/MAF.jpg. Molemmilla todettu edellä kerrottu sama homma. Nimimerkin Topi alkuvuoden 01 Tidissä kuulema toiminut moitteetta ja eikö rr:kin se ole? Huomioitavaa lienee se, että ainakin mulla on viimeisin versio 01 mallista, jossa on muuttuvageom. turbo yms.
Mulla on ollut kiinni alkup. Boschilainen ja hienosti toimii. Putsaan mittarin yleensä öljynvaihdon yhteydessä bräkleenillä. Huomioitavaa myös se, että alkup. varaosalla on 2 vuoden osatakuu. Yhden mittarin olen jo saanut takuuseen....se kesti tasan 15tkm eikä olllut elvytettävissä. Tämä takuuseen saatu on pelittänyt palttiarallaa 65000km.
edit: tuo MAF:n toiminta on todella helppo ja nopea todeta tech:llä, kun ajaa pikahuoltoon, lyö töpselin kiinni ja tekee vedon ( näkyy ecun pyynti / saanti ilmamassalle ).