Vanhan ketjun saa pois dremelillä katkomalla, kun irroittaa apurungon ja öljypohjan "muutamassa tunnissa". (mitä lukee ensimmäisessä linkkaamassani topikissa).
Uutta ketjua ei alakautta saa paikalleen, kuten ei myöskään pysty vaihtamaan rattaita. Kyseistä kuvasta käynee asia varsin hyvin ilmi, että rattaani on melkolailla finaalissa, (kun venynyt ketju hyppi yli..) ratasta ja ketjua ei tuota kautta vaihdeta, kuten ei paljoa kiristäjääkään peruutella. (joka parikymmentä senttiä tuosta rattaasta ylöspäin...)
http://www.npr.fi/~heikki/NG900_Ketju.n ... _3877.html
900 se vm95 jakoketju
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 09:30
- Paikkakunta: Häme
Poisto n. 400 euroa
Poistatin omani Saabeihin perehtyneellä ei-merkkikorjaamolla noin 400 eurolla. Hinnassa taisi olla jo jotain muutakin pikkutyötä??? Aikaa on pari vuotta ja kilsoja kertynyt tuon jälkeen n. 45000. Kaikki toimii toistaiseksi hienosti! Uusien hilujen laitto on siis työläämpää kuin vanhan ketjun poistaminen.ville... kirjoitti:niin lähinnä et onks yhtä iso homma poistaa ketju ja ne rattaat sielt ku laittas uuden sinne?
ne osathan ei maksa enää "paljon" tossa leikissä.....
900 S aut. -95
juup auto seisoo nyt ja mietinnässä mitä tehdä....
yks aiho ehto varmaankin nostaa auto ylös ja poistaa se tasapainoketju ja kattoo loppuuks kilinä....
ku en enää ittekkään usko et ois jakoketju paskana....
korjaamolla totesivat on jakoketju venynyt kysyin ettei varmasti kuulu tp ketjusta ni ei kuulemma voi olla varma mut niitten mielest o jakoketju....
mut mut.....
yks aiho ehto varmaankin nostaa auto ylös ja poistaa se tasapainoketju ja kattoo loppuuks kilinä....
ku en enää ittekkään usko et ois jakoketju paskana....
korjaamolla totesivat on jakoketju venynyt kysyin ettei varmasti kuulu tp ketjusta ni ei kuulemma voi olla varma mut niitten mielest o jakoketju....
mut mut.....
900se
Milläs ne päätteli ja perusteli että on kyseessä venynyt jakoketju? Oliko venttiilin koppa auki? Eikö ollut kireä? Missä pykälässä jakopään ketjun kiristäjämekanismi oli? (käsittääkseni pystyy irroittamaan avaamatta konetta koneen takaa kohtuu helposti.)
Tuo jakopään ketju kestää (ilman valmistus/materiaalivikoja) noin 2x ajan tp-ketjuun nähden ja noilla kilometreillä tp-ketju on yleensä monelta jo loppu, joten aika hyvin pitää perustella että uskon, että jatkopään ketju on kulunut ja tp-ketju on vielä täysin käyttökelpoinen.
Uudemissa moottoritakuun piirissä oleviin Trionic 7 koneissa tarkistetaan moottoritakuuvauriota epäiltäessä tuo jakopään kiristäjän asento, että mitenkä kulunut se on ja se kertoo yleensä varsin hyvin sen, että miten loppussa ketjut ovat kilometreihin nähden ja onko syytä tehdä takuuseen.
Hook
Tuo jakopään ketju kestää (ilman valmistus/materiaalivikoja) noin 2x ajan tp-ketjuun nähden ja noilla kilometreillä tp-ketju on yleensä monelta jo loppu, joten aika hyvin pitää perustella että uskon, että jatkopään ketju on kulunut ja tp-ketju on vielä täysin käyttökelpoinen.
Uudemissa moottoritakuun piirissä oleviin Trionic 7 koneissa tarkistetaan moottoritakuuvauriota epäiltäessä tuo jakopään kiristäjän asento, että mitenkä kulunut se on ja se kertoo yleensä varsin hyvin sen, että miten loppussa ketjut ovat kilometreihin nähden ja onko syytä tehdä takuuseen.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.