Faktaa: 2,5 v6 NG900
Nostetaampas tämä aihe esille. Kesä toi mukanaan kaamean autokuumeen, ja taas tekisi mieli jotain nykyaikaista. Tonnaria haluaisin, mutta sellainen, joka kelpaisi maksaa vallan liikaa, ja kuitenkin turbovehkeistä jäi huono maku suuhun.
Voisikos joku V6-koneisella enemmän ajanut kertoa koneen toimivuudesta ja huoltojen kalleudesta (tuossa kun jakokin on hihnalla). Itsellä olisi kiikarissa karvan alle 200tkm ajettu automaatti. Onko pahoja tyyppivikoja? Kulutus lienee kuitenkin pienempi nurkka-ajossa kuin 99:llä.. Mitenkäs kulku/kulutus jos vertaa 2.3i koneiseen?
Ja jos joku on kyseistä kärryä käynyt katsomassa, saa myöskin ilmaista mielipiteensä kyseisestä yksilöstä. http://www.nettiauto.com/736889 ja samalla kertoa, onko tuo firma pätkänkään vertaa luotettava.
Nimimerkillä "tänä talvena en haluaisi palella pihalla romuani korjaten - vaan haluaisin ajaa sillä vailla suurempia huolia"
Voisikos joku V6-koneisella enemmän ajanut kertoa koneen toimivuudesta ja huoltojen kalleudesta (tuossa kun jakokin on hihnalla). Itsellä olisi kiikarissa karvan alle 200tkm ajettu automaatti. Onko pahoja tyyppivikoja? Kulutus lienee kuitenkin pienempi nurkka-ajossa kuin 99:llä.. Mitenkäs kulku/kulutus jos vertaa 2.3i koneiseen?
Ja jos joku on kyseistä kärryä käynyt katsomassa, saa myöskin ilmaista mielipiteensä kyseisestä yksilöstä. http://www.nettiauto.com/736889 ja samalla kertoa, onko tuo firma pätkänkään vertaa luotettava.
Nimimerkillä "tänä talvena en haluaisi palella pihalla romuani korjaten - vaan haluaisin ajaa sillä vailla suurempia huolia"
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Jänskä väritys, onks tollasia ihan tehtaalta tullu?lefa42 kirjoitti: Ja jos joku on kyseistä kärryä käynyt katsomassa, saa myöskin ilmaista mielipiteensä kyseisestä yksilöstä. http://www.nettiauto.com/736889 ja samalla kertoa, onko tuo firma pätkänkään vertaa luotettava.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Empä tiedä, retroväritys, aivan kuin Lux.NG900T kirjoitti:Jänskä väritys, onks tollasia ihan tehtaalta tullu?lefa42 kirjoitti: Ja jos joku on kyseistä kärryä käynyt katsomassa, saa myöskin ilmaista mielipiteensä kyseisestä yksilöstä. http://www.nettiauto.com/736889 ja samalla kertoa, onko tuo firma pätkänkään vertaa luotettava.

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Muistelinkin nähneeni jossain samanlaisen värityksen. Luxihan se oli.lefa42 kirjoitti: Empä tiedä, retroväritys, aivan kuin Lux.

Jos palataan siihen faktaan niin:lefa42 kirjoitti: Mitenkäs kulku/kulutus jos vertaa 2.3i koneiseen?
Kulun suhteen valtavia eroja ei ole. 2.5 V6:lla pääsee virallisten tietojen mukaan 15km/h kovempaa kuin 2.3:lla. Kiihtyvyydet 10.0 vs. 9.2 V6:n hyväksi. Ja kulutusta taas vastaavasti löytyy 2.5 V6:lle 7,0/8,3/12,1 ja 2.3i:lle 6,6/7,9/11,7. Elikkäs 0.4l enemmän kautta linjan. Eipä tosiaan mitään tajunnan räjäyttäviä kulkueroja V6:lla saavuteta. Taitaapa olla lisäksi hieman huolettomampi omistus tuo 2.3 juurikin sen jakohihnan ansiosta. Ja jonkun "Top10 parhaat moottorit" palkinnonkin joskus lienee voittanut. Tosin onhan noissa uutena ollut hintaeroa n.10 000€:n verran.


[OffTopic] Ennen omaa hankintaa tuli tarkasteltua myös noita V6:sia, mutta 2.3:een taivuin ja tyytyväinen hankintaan olen edelleen. Ainoat asiat jotka ovat koskaan rassanneet ovat: tyhjäkäynti heilui


Anteeksi pitkä ja tylsä viestini...

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Ai niin. Jos ostat NG900:n niin tarkasta ainakin: Ovien alareunat ruosteen varalta, pakoputken kunto, käsijarrun löysyys sekä etujouset. Ja jalkatilaan on turha odottaa mitään suuria tuulenvireitä.
Puhallus sille alueelle on ollut aika onnetonta kaikissa testaamissani NG-satkuissa. Siinä kai ne heikoimmat kohdat. Joku voi oikaista/lisäillä jos on parempaa tietoa.

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
2,5 v6 ja turbo satkuissa on nopeampi ohjaus kuin pienemmissä, ja varustelu on keskimäärin parempi. Ja kaikkeen tottuu noin "käteen sopivuuden" suhteen. Puoli vuotta ng satkulla ajon jälkeen istuin takaisin entisen tonnarini rattiin ja se olikin muuttunut sillä välin vallan eriskummalliseksi... Kuulemma jopa toyotaan tottuun?
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Alkuperäiseen aiheeseen palaten käytännön kokemuksia autosta (V6)
kilometrit tällä hetkellä 216tkm
- nokkaremmi vaihtoon 200tkm
- jarrulevyt edessä vaihdettu viime kesänä kun täristi jarrutettaessa.
- kuskin puolen alatukivarren pusla vaihdettu
- käsijarru heikkotehoinen(jarrukengät vaihtoon)
- molemmat etujouset poikki yläpäästä ja ei kun vaihtoon
- moottori kävi viidellä. Sytytystulpan johto poikki.
- keskuslukko reistaa toisessa takaovessa
- takavalopolttimoista sisemmät palaneet
- kuskin puolen sumuvalopoltin palanut
- lisäjarruvalosta palanut yksi poltin
Tämä kaikki sattunut välillä 170tkm -216tkm
Moottoriin ei ole sen kummemmin öljynvaihtoja lukuun ottamatta kiinnittää huomiota
kilometrit tällä hetkellä 216tkm
- nokkaremmi vaihtoon 200tkm
- jarrulevyt edessä vaihdettu viime kesänä kun täristi jarrutettaessa.
- kuskin puolen alatukivarren pusla vaihdettu
- käsijarru heikkotehoinen(jarrukengät vaihtoon)
- molemmat etujouset poikki yläpäästä ja ei kun vaihtoon
- moottori kävi viidellä. Sytytystulpan johto poikki.
- keskuslukko reistaa toisessa takaovessa
- takavalopolttimoista sisemmät palaneet
- kuskin puolen sumuvalopoltin palanut
- lisäjarruvalosta palanut yksi poltin
Tämä kaikki sattunut välillä 170tkm -216tkm
Moottoriin ei ole sen kummemmin öljynvaihtoja lukuun ottamatta kiinnittää huomiota