Faktaa: 2,5 v6 NG900

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Nostetaampas tämä aihe esille. Kesä toi mukanaan kaamean autokuumeen, ja taas tekisi mieli jotain nykyaikaista. Tonnaria haluaisin, mutta sellainen, joka kelpaisi maksaa vallan liikaa, ja kuitenkin turbovehkeistä jäi huono maku suuhun.

Voisikos joku V6-koneisella enemmän ajanut kertoa koneen toimivuudesta ja huoltojen kalleudesta (tuossa kun jakokin on hihnalla). Itsellä olisi kiikarissa karvan alle 200tkm ajettu automaatti. Onko pahoja tyyppivikoja? Kulutus lienee kuitenkin pienempi nurkka-ajossa kuin 99:llä.. Mitenkäs kulku/kulutus jos vertaa 2.3i koneiseen?

Ja jos joku on kyseistä kärryä käynyt katsomassa, saa myöskin ilmaista mielipiteensä kyseisestä yksilöstä. http://www.nettiauto.com/736889 ja samalla kertoa, onko tuo firma pätkänkään vertaa luotettava.

Nimimerkillä "tänä talvena en haluaisi palella pihalla romuani korjaten - vaan haluaisin ajaa sillä vailla suurempia huolia"
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

lefa42 kirjoitti: Ja jos joku on kyseistä kärryä käynyt katsomassa, saa myöskin ilmaista mielipiteensä kyseisestä yksilöstä. http://www.nettiauto.com/736889 ja samalla kertoa, onko tuo firma pätkänkään vertaa luotettava.
Jänskä väritys, onks tollasia ihan tehtaalta tullu?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

NG900T kirjoitti:
lefa42 kirjoitti: Ja jos joku on kyseistä kärryä käynyt katsomassa, saa myöskin ilmaista mielipiteensä kyseisestä yksilöstä. http://www.nettiauto.com/736889 ja samalla kertoa, onko tuo firma pätkänkään vertaa luotettava.
Jänskä väritys, onks tollasia ihan tehtaalta tullu?
Empä tiedä, retroväritys, aivan kuin Lux. :D
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
VVV
"Hirsch"
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

lefa42 kirjoitti: Empä tiedä, retroväritys, aivan kuin Lux. :D
Muistelinkin nähneeni jossain samanlaisen värityksen. Luxihan se oli. :)
lefa42 kirjoitti: Mitenkäs kulku/kulutus jos vertaa 2.3i koneiseen?
Jos palataan siihen faktaan niin:
Kulun suhteen valtavia eroja ei ole. 2.5 V6:lla pääsee virallisten tietojen mukaan 15km/h kovempaa kuin 2.3:lla. Kiihtyvyydet 10.0 vs. 9.2 V6:n hyväksi. Ja kulutusta taas vastaavasti löytyy 2.5 V6:lle 7,0/8,3/12,1 ja 2.3i:lle 6,6/7,9/11,7. Elikkäs 0.4l enemmän kautta linjan. Eipä tosiaan mitään tajunnan räjäyttäviä kulkueroja V6:lla saavuteta. Taitaapa olla lisäksi hieman huolettomampi omistus tuo 2.3 juurikin sen jakohihnan ansiosta. Ja jonkun "Top10 parhaat moottorit" palkinnonkin joskus lienee voittanut. Tosin onhan noissa uutena ollut hintaeroa n.10 000€:n verran. :roll: Tiedä sitten miksi... (Ja hintatiedot perustuvat aina niin luotettavaan autotalli.comin autoarkistoon :D) Ja tuota samaa Lux-väritteistä V6:sta on tullut itsekin katseltua.

[OffTopic] Ennen omaa hankintaa tuli tarkasteltua myös noita V6:sia, mutta 2.3:een taivuin ja tyytyväinen hankintaan olen edelleen. Ainoat asiat jotka ovat koskaan rassanneet ovat: tyhjäkäynti heilui :arrow: ilmamassamittari vaihtoon, SIDin pikseleitä puuttuu :arrow: odottaa korjausta) ja uutena vaivana helvetinmoinen täristys ajaessa. [/OffTopic]

Anteeksi pitkä ja tylsä viestini... :oops:
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
VVV
"Hirsch"
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Ai niin. Jos ostat NG900:n niin tarkasta ainakin: Ovien alareunat ruosteen varalta, pakoputken kunto, käsijarrun löysyys sekä etujouset. Ja jalkatilaan on turha odottaa mitään suuria tuulenvireitä. :lol: Puhallus sille alueelle on ollut aika onnetonta kaikissa testaamissani NG-satkuissa. Siinä kai ne heikoimmat kohdat. Joku voi oikaista/lisäillä jos on parempaa tietoa.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kiitokset vastauksista. Tuo Saab ei ollut sitä mitä uudemmalta käyttöautolta hain, joten en ostanut. Kiva peli jos tykkää, mutta ei istunut käteen (kuten ei edellinenkään ng900, jota koeajoin). :roll:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

2,5 v6 ja turbo satkuissa on nopeampi ohjaus kuin pienemmissä, ja varustelu on keskimäärin parempi. Ja kaikkeen tottuu noin "käteen sopivuuden" suhteen. Puoli vuotta ng satkulla ajon jälkeen istuin takaisin entisen tonnarini rattiin ja se olikin muuttunut sillä välin vallan eriskummalliseksi... Kuulemma jopa toyotaan tottuun?
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Ei bemareita ja opeleita tarvi noteerata.
EI MUUTA KUIN HANAA JA EDELLE (keskisormea voi vähän vilauttaa mennessä).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

saabeli kirjoitti:Ei bemareita ja opeleita tarvi noteerata.
EI MUUTA KUIN HANAA JA EDELLE (keskisormea voi vähän vilauttaa mennessä).
just
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Alkuperäiseen aiheeseen palaten käytännön kokemuksia autosta (V6)

kilometrit tällä hetkellä 216tkm

- nokkaremmi vaihtoon 200tkm
- jarrulevyt edessä vaihdettu viime kesänä kun täristi jarrutettaessa.
- kuskin puolen alatukivarren pusla vaihdettu
- käsijarru heikkotehoinen(jarrukengät vaihtoon)
- molemmat etujouset poikki yläpäästä ja ei kun vaihtoon
- moottori kävi viidellä. Sytytystulpan johto poikki.
- keskuslukko reistaa toisessa takaovessa
- takavalopolttimoista sisemmät palaneet
- kuskin puolen sumuvalopoltin palanut
- lisäjarruvalosta palanut yksi poltin

Tämä kaikki sattunut välillä 170tkm -216tkm
Moottoriin ei ole sen kummemmin öljynvaihtoja lukuun ottamatta kiinnittää huomiota
Vastaa Viestiin