Ilmamassamittarissa vikaa??

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Ilmamassamittarissa vikaa??

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Ajaessani syttyi moottorin häiriövalo palamaan. Kiikutin pirssin (9-3 2.0t -01) merkkihuoltoon. Testeri näytti häiriötä ilmamassamittarissa. Huoltoneuvoja kertoi, että kyseessä saattaa olla "haamu" hälytys. Mittari saatta häiriintyä kuulemma kosteudesta tms. Nollasin vikakoodit käyttämällä akunkenkää irti. Ajelin n. 10 km eikä häiriövalo enää syttynyt. Onko muilla ollut vastaavia tapauksia? Kaipa tällä voi huoletta ajella 8O . Mitenkä herkästi tuo ilmamassamittari lie vikakoodin antaa...
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Ilmamassamittari ei ole antanut kertaakaan mitään vikakoodeja itsellä. Tosin eipä tuolla autollakaan nyt ole tullut vielä ajeltua itse kuin vasta n. 10tkm.

EDIT: Pistänkin omat läppävikamurheet ihan omaan topiciin.
9-3SC 2.0t Aut. -08
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Mulla taasen ei tuo massamittarin hajoaminen antanut mitään koodia. Liekö ollut vain osittain menny huonoksi tai jotain. Diesel-auto mulla, en tiedä vaikuttaako se asiaan.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Seuraa tilannetta, heti kun antaa seuraavan vikailmoituksen samasta aiheesta tiedät että vaihtoon menee sekin osa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Jep, pitänee seurailla tilannetta. Toistaiseksi valo ei ole syttynyt uudelleen... eikä moottorin käynnissä ole ollut mitään erikoista.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Hyvä tapa testata on ajaa tasakaasulla jonkin aikaa esim matka-ajoa. Silloin Trionic lukee ilmamassamittarin arvoja. Jos CE valo syttyy on vika mittarissa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Ok. Huomiselle onkin sopivasti tiedossa n. 200 km ajoa. Saas nähdä kuin käy...
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Viesti Kirjoittaja APC »

snuggles kirjoitti:Mulla taasen ei tuo massamittarin hajoaminen antanut mitään koodia. Liekö ollut vain osittain menny huonoksi tai jotain. Diesel-auto mulla, en tiedä vaikuttaako se asiaan.
Mistä tietää, että ilmamassamittari on hajonnut?
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Mulla ei auton käytös muuttunut millään tavalla. Ainoa oli tuo CE-valon syttyminen. Ensimmäisen nollauksen jälkeen meni pari kuukautta ja valo syttyi uudelleen (sama koodi, eli ilmamassamittari). Nyt on uusi verme ollut paikoillaan reilu pari kuukautta eikä valo ainakaan vielä pala...
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Ittellä oli 130 000 km ajettu, kun vikavalo syttyi palamaan. Kiikutin huoltoon ja ilmamassamittari oli paskana. Jännä homma jos toisissa se antaa vikavalon ja toisissa ei. Mitä hyötyä siitä vikavalosta sitten on jos se ei ilmoita viasta. :?:

No nyt ei tartte vikavaloa... Reilun viikon päästä vien tuon "OilonJuniorin" turbon vaihtoon, kun naapurit jo nauraa tuolle "öljypolttimelle". ("ei ole itikoita tälläkään tontilla, kun käynnistät")

Miten muuten huollossa tekevät, kun on lastutettu kärry ja siihen vaihdetaan turbo? Pitääkö siitä mainita erikseen vai huomaavatko sen ihan itse?
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Janezki kirjoitti:
Miten muuten huollossa tekevät, kun on lastutettu kärry ja siihen vaihdetaan turbo? Pitääkö siitä mainita erikseen vai huomaavatko sen ihan itse?
Kannattaa mainita, tiedä vaikka ajasivat ECUun uuden vakiosoftan ja se saattas harmittaa :)
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Viesti Kirjoittaja APC »

Janezki kirjoitti:ilmamassamittari oli paskana
Miten paskana oleva immu oireilee ajossa vai onko tuo ce-varoitus ainoa tuntomerkki (jos sattuu ilmestymään näyttöön)? Onko haittaa koneelle tai jollekin, jos vaan ajelee tietämättä viasta???
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

APC kirjoitti:Miten paskana oleva immu oireilee ajossa vai onko tuo ce-varoitus ainoa tuntomerkki (jos sattuu ilmestymään näyttöön)? Onko haittaa koneelle tai jollekin, jos vaan ajelee tietämättä viasta???
En tiedä oliko vain kuvitelmaa, mutta vetoja hävisi autosta. Muuten auto toimi "hyvin", että ei ollut mitään nykimistä tms. En tosin yrittänytkään vedättää autolla, kun se oli mulle ihan uusi ja mistäs minä tiesin mitä siellä on vikana. Hyvä että uskalsin lähteä ajamaan sitä korjaamolle, kun kerran oikein vikavalo palaa.
-Ei ole edellisissä autoissa ollut mitään vikavaloja. Ne vaan ilmoittivat vioistansa eri tavalla ja sitten soitettiin kaveri hinaamaan. :wink:
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
samivirta
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Joulu 17, 2004 09:42

Reboot

Viesti Kirjoittaja samivirta »

Ajoin merkki(pika)huoltoon CE valon palaessa. Teknikko kytki testerin, otti pois ja käynnisti auton uudelleen. "Tais olla kosketus häiriö ilmassamittattarissa, kun ei enää syttynyt". Eli kaveri nollas CE valon testerillä, eikä valo ole uudestaan syttynyt. Noin 200km ajettu nollauksen jäleen.

Janezki: Mitä meinaat ölypolttimella, tuuppaako savua pakoputkesta käynnistäessä?
Vastaa Viestiin