Saab 9-3 TiD

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Grendel kirjoitti:...eikä vähiten se EUR 183 minkä merkkihuolto veloittaa...
8O 8O 8O
Kolmen euron edestä letkuja... :?: :?: :?:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Öh. Mulla on muistaakseni myös 2-3e:n kuitti letkuista Aineelta.
Onkohan nyt varmasti kyse edes samoista, pienistä paluuletkuista?
8O
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

snuggles kirjoitti:Öh. Mulla on muistaakseni myös 2-3e:n kuitti letkuista Aineelta.
Onkohan nyt varmasti kyse edes samoista, pienistä paluuletkuista?
8O
Hyvin mahdollista... itselläni nuo paluuletkut maksoivat metritavarana pauttiarallaa 8e (ei muistikuvaa montako metriä) duuniin tuotuna varaosaliikkeen sulkemisen jälkeen. Iso kiitos tässä kohtaa Melasalmen työntekijöille.

Työtähän siinä sitten meni kaikkiaan n. 5 tuntia kun nuo vaihtoi. Pahin homma on kaivaa ne hapertuneet letkut pois sieltä poteroistaan koneen päästä... Tulihan tehtyä työkalu samalla moista hommaa varten. Ja päätettyä että vuoden välein nuo vaihdan, oli mikä oli. Minen tahdo samanlaista rumbaa kuin mitä se syksyllä oli... Kiitos rr 8) .

Zand
Saab 9-3 TiD '99
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Pitääpä panna listalle itsekin :!:
Varmasti paremmin lähtee, kun eivät ole ihan kiinni hapertuneita :)
kaitsu1
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Maalis 13, 2006 19:59

Viesti Kirjoittaja kaitsu1 »

Heissan.

no niin,pitkähkön tauon jälkeen tuli ruvettuu taas tätä Tid:n kulkupuolta
tutkiskeleen.sama vika edellen mitä tos alkuvuodesta kirjoittelin.
nyt on ensimmäisenä avattu ja puhdistettu imupuoli,töhnää oli jonkun verran,
ehkä 3mm kerros kertynyt hiukan yli 200000 kilometrin jälk.
ennen putsausta veto alkoi n:2000 rpm ja n:3000 rpm alkoi hyytyä.
nyt putsauksen jälk. veto alkaa edellen n:2000 rpm ja n:3500 rpm alkaa
hyytyä,eli ei kierrä jouheesti.sit se kuuluisa ilmamassanmittari,näkyy olevan alkuperäinen n:7v vanha...
ottaako Tid kuinka jouheesti kierroksia?
vai kuuluko kulku olla nihkeetä n:3500 tonni jälk.???
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

kaitsu1 kirjoitti:...se kuuluisa ilmamassanmittari,näkyy olevan alkuperäinen n:7v vanha...
ottaako Tid kuinka jouheesti kierroksia?
vai kuuluko kulku olla nihkeetä n:3500 tonni jälk.???
Normaalikunnossa (virittämätön) ottaa pikkuvaihteilla kevyesti punarajalle kierrokset. Todennäköisesti juuri se MAF sökö. Meillä toimii -99 mallissa ihan hyvin mersuun tarkoitettu Pierburgin anturi. Ostin sen edullisemman hinnan vuoksi ja koska VAG kuskien mukaan pierburgin kanssa on vähemmän ongelmia, kuin Boschin.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
kaitsu1
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Maalis 13, 2006 19:59

Viesti Kirjoittaja kaitsu1 »

normaalikunnossa tämä.tarvii vierailla motonetis ja heittää se mersun maf.
meil on toinen auto tommonen 460i volvo,ei tää Tid sen perässä pysy yhtään.
oikeen muuta vertailupohjaa ei ole.
kmik
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

IMM uusiksi vaan

Viesti Kirjoittaja kmik »

Itsellä oli tukkoista kierrosten nousu 3000 yläpuolella ('01 9-3TiD 150tkm) kunnes vaihdoin IMM:n. Nelosella kiihdyttäen nousee kierrokset nyt tasaisesti yli 4000:n kun vanhalla IMM:llä ei jaksanut odotella kiihtymistä.
kaitsu1
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Maalis 13, 2006 19:59

Viesti Kirjoittaja kaitsu1 »

tos tuli vihdoin vaihdettua se imm.jyväskylän KL-varaosasta hain 75e,
mersun pierburg.helppo asennus,liittimestä moralla hiukan pois ja koeajolle.
meinasin pudota pallilta,kyllä niin ....tanasti lähtee!!!!!
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Joo, Pierburgi kuulemma halvempi ja näin näyttää olevan. Itellä oli tuo normi toistasataa pitkästi. Jossain täällä tai muulla foorumilla joku mainitsi, että kestää ehkä hiukan paremmin myös.
Kyllä se on vissi ero lähdöissä, joo! :D
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Toinenkin vanha kaivetaan.
Zandmann kirjoitti:Työtähän siinä sitten meni kaikkiaan n. 5 tuntia kun nuo vaihtoi. Pahin homma on kaivaa ne hapertuneet letkut pois sieltä poteroistaan koneen päästä... Tulihan tehtyä työkalu samalla moista hommaa varten. Ja päätettyä että vuoden välein nuo vaihdan, oli mikä oli. Minen tahdo samanlaista rumbaa kuin mitä se syksyllä oli...
Eli paluuletkuista.
Auto oli pari pvää lämpimässä tallissa kun mietittiin, että miksi sirraa.

Sen jälkeen alkoi käynnistyshäiriö, eli:
Kun auto seisoi useamman tunnin paikoillaan, niin, että moottori oli jo kylmä.
Starttaa hyvin, käynnistyy hyvin. Käy noin 4sek ja sammuu.
Pitää startata kauan mutta lähtee viimein aina.
Jos painaa hiukan kaasua tuossa 4sek kohdalla, kun yrittää sammua niin ryntää yli ja käy normaalisti.
Muulloin ei mitään oireita.

Vaihdettiin kumiset kangaspunoksiset paluuletkut ja nyt toimii ok.
Letkut 3,2€/m. Helevetinmoinen homma kaivaa poteroistaan pois kun jomittuneet/kovettuneet.
Ehdottomasti yhdyn edelliseen puhujaan, että KERRAN VUODESSA nuo uusiksi!!
Kaivamisessa voi btw käyttää apuna ainakin teroitettua tasakärkimeisseliä, jopa meisselin kärkeä kuumentamalla koittaa halkoa "katkaisemalla". Hyvin toimii myös kun tekee piikin ja taittaa kärjen koukulle, repii sillä jämiä.
Vastaa Viestiin