synkkä päivä saabismille.. (ei se nyt niin synkkä ollutkaan)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti:
Autoa ei tartte paljoo nostaa, hoikka poika kun olet :) Liitoshan on just taka-akselin etupuolella.
Ainakaan lihakset eivät ole asennuksen tiellä :lol:

Edelliseen ng-Saabiin asennutin laiskuuttani takapöntön kytkinrempan yhteydessä, siihen jouduttiin muistaakseni vaihtamaan myös pöntöltä eteenpäin lähtevä pätkäkin. Tuon -96:n takapöntön ulompi kerros puuttuu alaosasta kokonaan ja pörinästä päätellen sisemmässäkin osassa lienee reikiä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ainakaan Redin takapönttöä ei kannata ostaa, ostin moisen rojun Vantaan Motonetistä, joka ikinen hitsisauma piti tehdä uusiksi (räitty migillä sinne tänne, mm. pöntötä eteenpäin lähtevän putken sauma oli lähinnä kiinni pyhällä hengellä).
Kun sain eldattua saumat jollain lailla kelvollisiksi ja asettelin pönikkää paikoilleen niin ilmeni sellainen ongelma että pöntön laippaliitoskohta on aivan liian ohut, alkuperäinen (eikä originaalikaan) kiristin ei pysty vetämään sitä niin tiukalle etteikö takapönttöä pystyisi kääntelemään käsin.
Kun painaa kädellä pakoputkesta niin ensimmäinen ja ainoa vuotokohta on juurikin tuo liitos, mutta vaatii aika kovat paineet ennenkuin alkaa sieltä falskaamaan.

Tuo Redin pönttö oli sinällään ihan kelvollista tavaraa, sitä pääsi migittämään melkein täysillä virroilla eikä palanut puhki, tosin alkuperäinen pönttö oli 2-kerroksinen ja kestikin vaatimattomat +10 vuotta ;)
Viimeksi muokannut ng900aero, La Heinä 22, 2006 08:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ng900aero kirjoitti: Kun sain eldattua saumat jollain lailla kelvollisiksi ja asettelin pönikkää paikoilleen niin ilmeni sellainen ongelma että pöntön laippaliitoskohta on aivan liian ohut, alkuperäinen (eikä originaalikaan) kiristin ei pysty vetämään sitä niin tiukalle etteikö takapönttöä pystyisi kääntelemään käsin.
Kun painaa kädellä pakoputkesta niin ensimmäinen ja ainoa vuotokohta on juurikin tuo liitos, mutta vaatii aika kovat paineet ennenkuin alkaa sieltä falskaamaan.
Laitoitkos muuten asennustahnaa? Kovettuu lämmetessään ja tukkii pikkuvuodot. Mutta kyllä sillä renkulilla pitäis saada kunnolla kiinni.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Kun sain eldattua saumat jollain lailla kelvollisiksi ja asettelin pönikkää paikoilleen niin ilmeni sellainen ongelma että pöntön laippaliitoskohta on aivan liian ohut, alkuperäinen (eikä originaalikaan) kiristin ei pysty vetämään sitä niin tiukalle etteikö takapönttöä pystyisi kääntelemään käsin.
Kun painaa kädellä pakoputkesta niin ensimmäinen ja ainoa vuotokohta on juurikin tuo liitos, mutta vaatii aika kovat paineet ennenkuin alkaa sieltä falskaamaan.
Laitoitkos muuten asennustahnaa? Kovettuu lämmetessään ja tukkii pikkuvuodot. Mutta kyllä sillä renkulilla pitäis saada kunnolla kiinni.
En laittanut, unohtui kauppalistasta :) Se vaimentimen mollukka on selkeästi pienempi kuin orkkisvaimentimessa, mutta kaiketi tuon lopullinen kiinnitys on tarkoitus hoitaa ruostumalla :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin