Puolet moottorista vaihtoon...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

jani kirjoitti:No uskon ainakin että japanilaisissa ei ole tämmöisiä vikoja . Olen ajanut toyota merrkkisillä "katiskoilla" ja voin sanoa että niistä puuttuvat kyllä noi huohotinongelmat sun muut jutut . Japanilaisilla on tuo tecnologia vähän paremmilla kantimilla kun muilla valmistajilla kait siellä vastaavat inssit mestataan jo homma ei toimi. Tämä saabin tapaus kuulostaa edelleenkin omituiselta
http://forum.slck.net/moottoriturvat/viewtopic.php?t=36
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

jani kirjoitti:No uskon ainakin että japanilaisissa ei ole tämmöisiä vikoja . Olen ajanut toyota merrkkisillä "katiskoilla" ja voin sanoa että niistä puuttuvat kyllä noi huohotinongelmat sun muut jutut .
Japanilaisista autoista tosiaan puuttuu "sun muut jutut" ja siksi ajankin Saabilla huohotinongelmista huolimatta :D

Eski
tpa
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 06:52

Viesti Kirjoittaja tpa »

Näistä probleemeista löytyy lontoon murteella asiaa kun googlettaa hakusanoilla "oil" ja "sludge".

Näyttäisi olevan kyllä muidenkin ongelma, eikä vain Saabin, esiin nousee Audi, Chrysler (& Dodge), Toyota, VW.

Kyseessä taitaapi olla monen tekijän summa, lopputuloksena pilaantuneet öljyt ja kuollut moottori.


tepa
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Mitsu Carisma malleja oli jokunen vuosi sitten pks-seudun korjaamon piha täynnä, kun olivat lykänneet pakkastalvena moottorista öljyt pihalle.

Uudet Ranskalaiset autothan on muistettava ennen talven tuloa peitellä keula umpeen jäätymis ja lämpenemis ongelmien takia :lol:
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Kyllähän se saabilla on ongelma muualla kuin huohottimessa.. Mikäs sen halvempi ratkaisu on kuin vaihattaa muutama kumiletkun pätkä koneeseen aina kun asiakkaalla tulee ongelmia autossaan. Sitten vasta vaihdetaan kone kun on pakko ja sittenkin vielä jos oot ajanut kilometrinkin yli huoltovälin ohjeen maahantuoja pesee kätensä et koneeseen on syntynyt vika juuri tuon takia.. :lol:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

9000CD23T kirjoitti:
jani kirjoitti:No uskon ainakin että japanilaisissa ei ole tämmöisiä vikoja . Olen ajanut toyota merrkkisillä "katiskoilla" ja voin sanoa että niistä puuttuvat kyllä noi huohotinongelmat sun muut jutut . Japanilaisilla on tuo tecnologia vähän paremmilla kantimilla kun muilla valmistajilla kait siellä vastaavat inssit mestataan jo homma ei toimi. Tämä saabin tapaus kuulostaa edelleenkin omituiselta
http://forum.slck.net/moottoriturvat/viewtopic.php?t=36
vehkeet hieman eri vuosikymmeniltä.. :lol:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Joo arvasin että tästä esimerkkejä löytyy noista huohotin "vammaisista" vehkeista suurin ongelma minusta niissä on että ne on todella ahtaita ja pakkasellahan ne jäätyy heti kun öljyhöyryt on kuumia ja ilma ulkopuolelle kylmää mutta kun moottorin huohotinkaasut muodostavat yhdessä pakokaasujen kanssa moottorikohtaiset päästöt jolka ilmoitetaan sarjavalmisteisista koneista .Kyllähän tuo öljynvaihtojen laiminlyönti tekee kaikisaa huohotin järjestelmissä omia kepposia Isä ukko omisti myös nuita ranskan rapeita ja niistä lensi heti lettosuolle noi huohotin systeemit ja huohotin tökeet meni ulkoilmoihin joka ei mikään ympäristö teko ole . On noita moottoreita tutkinut työnkin puolesta ja ohnan niissä semmoisia ratkaisujahuohottimissa että voi jeesus että ei ne kaikissa olosuhteissa voi toimia moitteetta.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Kyllähän sitä oli jo kuupassa huohotinongelmia jos ei muistanut puhdistaa korkkia ja sitä letkua syksyisin takuuvarma öljyt pihalle efekti syntyi.. Mut ei se kone siitä vaan rikkoontunut jos muisti pysäyttää ajoissa. :lol:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin