Jousi edestä poikki, huomaako katsastusmies

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Saab-Poika
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Saab-Poika »

Anteeksi, olen pahoillani, että edes aloitin kyseisen aiheen.

Vaikkakaan kysei ei tuosta ollut, siis että väen vängällä, vaan huomaako.

Olen pahoillani, syvästi. Taidanpa mennä viiltelemään jalkapohjiani...
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

heh, ekä nyt hyvä mies ota itteesi jos aloittamasi keskustelu painuu sivuraitelle :) Ihan hyvä ja asiallinen kysymyshän tuo oli.

Pistä auto kuntoon ja kovaa ajoa!!!!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
koistha
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja koistha »

Valitan, jos sait väärän käsityksen kysymyksestäni. Tämä ei ollut mitenkään henkilökohtaista eikä välttämättä tähän tapaukseen suoranaisesti liittyvääkään.

Minua on vain ihmetyttänyt tämä asia yleisellä tasolla jo pidemmän aikaa ja nyt kun sopiva keskustelu oli käynnissä niin kysymys tuli esitettyä.
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Petter
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Petter »

Minulla oli joskus GM900 saabista molemmat etujouset poikki, eikä sitä ainakaan katsastusmies huomannut. Samoin veljellä toinen, eikä sitäkään katsastusmies huomannut.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
Ansis
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Lyhennetyt jouset vaikka katkenneista valmistetut, ei ole vaurioituneita jousia. Siis mikäli tyyppihyväksyttyjä jousia ei vaadita, niin ehjä lyhennetty jousi täyttää vaatimukset.

Tietysti auton ollessa visuaalisesti tarkastettuna vinossa se ei läpäise katsastusta edes TUV hyväksytyillä vietereillä. Jousi katsotaan katkenneeksi, jos katkennut osa on kyysissä ja jousesta on terävä osa joustintukea vasten tai jousi ei ole paikoillaan.

Ps. Laskekaa Yrjömäki foorumille, ettei aina tarvitsisi jaaritella itsestäänselvyyksistä :twisted:
samivirta
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja samivirta »

Vaimolla on -01 Mersu. Takaa on kotvasen aikaa kuulunut metallista kolinaa kuoppiin ajettaessa.

Kävin autolla katsastuksessa kuukausi sitten ja sanoin katsastusmiehelle että takaa kuuluu ääniä; "voisitko katsoa onko siellä mitään". Mainitsin vielä että "koiranluut" vaihtanut korjaaja veikkasi jousissa olevan jotain. Eipä nähnyt.

Tänään kävin korjaajalla uudestaan, joka totesin molempien takajousi olevan poikki alapäästä.
Vastaa Viestiin