Italian tuonti 9-3

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
miskahaverila
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 13:01

Italian tuonti 9-3

Viesti Kirjoittaja miskahaverila »

Saabistiksi piti päästä ja hankin tuossa kesän alussa liikkeen maahantuoman vm 99 SE ysikolmosen. Auto oli otettu käyttöön kuitenkin vasta vuoden 2000 puolella. Kiitos mm. tämän foorumin, päätös oli mitä helpoin. Autoon on jostain syystä lykätty mukaan vuoden 2000 manuaali, josta ei käy ilmi moottorin tarkkaa mallia. Valmistenumerossa annetaan koodi P, mutta manuaalissa ei vastaavaa kirjainta löydy... Onko kellään tietoa, mikä on koneen nimi, kun tehoja pitäisi papereiden mukaan löytyä 147kW? Nyt eikun vaan miettimään, että mitähän tuohon nyt sitten keksisi, hyvä käyttöauto olisi tarkoitus tehdä. Manuaali olisi tietysti mukava myös suomen kielisenä, onko tietoa?
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Onnittelut hyvästä valinnasta!

Tuolta pitäisi kirja lohjeta ilman kustannuksia:
http://www.saab.fi/main/FI/fi/contact_general.shtml
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

GM Finlandilta pyydät suomenkielisen manualin ja saat sen maksutta postissa kotiin :D
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mikäli tehot on tehtaan jäljiltä tuo 147kw, 200hp ,niin konees on mallia B204R
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:Mikäli tehot on tehtaan jäljiltä tuo 147kw, 200hp ,niin konees on mallia B204R
Jep, ja kyseessä on tällöin malli 9-3 Turbo Sport, väännöt 282 Nm.
Erona muihin Trionic 5 -moottorinohjausjärjestelmällä varustettuihin 9-3:iin on nostetut ahtopainearvot vaihteilla 3-5 ja kireämpi hukkaportin aktuaattori.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
miskahaverila
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 13:01

Viesti Kirjoittaja miskahaverila »

Selvä homma ja kiitokset Teille! Onkohan tämmönen malli yleinenkin? Oma käsitykseni on, että se ei ole ollut Suomen tuontiohjelmassa. Onko näin? Joo, tehtaan jäljiltä koko peli - jopa siinä määrin, että Bolognan poika on uskonut vakaasti tuossa vaiheessa vielä c-kasetin tekniseen ylivoimaan. No, siinä sitä on pahimpaan nostalgian nälkään... vajaat 106t oli mittarissa hankittaessa ja nyt pari tuhatta enemmän. Tuntuma olisi, että jouset&iskarit joutaisi vaihtaa. Vähän kiikkerältä tuntuu. Isompia ongelmia ei näytä olevan, mutta ilmeisesti täytynee suorittaa tuo Antzan tekemä ilmastoinnin kompuran kytkimen operaatio. Oireet viittaavat siihen. Fiilispohjalta ajellaan nyt, 900 tuli tutuksi joskus -90 luvun alussa ja jos oikein innostuu, niin kyllähän 99 olis hieno juttu...
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

miskahaverila kirjoitti:Onkohan tämmönen malli yleinenkin?.
Foorumilta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=b204r

Noiden jorinoiden mukaan on ollut virallisesti Suomen tuontiohjelmassa. Malli on eräänlainen "pre-aero", koska vasta seuraavana vuonna tuli virallinen 9-3 aero - tosin uudemmalla B205R -moottorilla. Minulla on sama 200hp:n malli (ja Suomi-auto) ajossa ja tyytyväinen olen ollut. Tarkemmin en noista ahtopainejutuista tiedä, mutta koko kesän 98E:llä ajaen on varsinkin nelos ja vitosvaihteilla täyskiihdytyksessä ahtopaine noussut selvästi punaisen puolelle (neulan paksuuden verran :P).
miskahaverila
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 13:01

Viesti Kirjoittaja miskahaverila »

No tämä selvä. Tuo pre-aero tieto oli mennyt ohi. Itseasiassa olin menossa ostamaan autoa siinä luulossa, että siinä oli 185hp ja lastu, mutta mielelläni erehdyin :lol: Ja kuka nyt noita helmoja ja nahkapenkkejä... :roll: Eiköhän tämä asia ollut tässä.
9-3 SE vm. 99
- Autoilu on tunneasia.
Vastaa Viestiin