Venttiilin nostimien kumit
Venttiilin nostimien kumit
Appiukon Saabista 9-3 vm.2002 2.0t alkoi pöläyttelemään savua pakoputkesta. Hän vei auton huoltoon missä diagnoosiksi tuli että venttiilin nostimien kumit pitäisi uusia(hinta n.500 euroa). Autolla ajettu 90 tkm ja täydellinen huoltokirja. Ei taida olla ihan tyypillistä että menee noilla kilometreillä vai onko?
Tai sitten siellä on se toinen mahdollinen tyyppivika eli vena kumi on noussut paikaltaan eli liimaus pettänyt tai sitä ei ole liimattu alunperinkään (kuten pitäisi).
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ainakin 9000 16 -> 9-5 koneissa tuota vikaa on... liekkös sitten 9-3 eri sarjaa koneiden osalta.NG900T kirjoitti:Ei mielestäni tossa koneessa ollu noita, enmpi NG900:sten ongelma.V-M kirjoitti:Tai sitten siellä on se toinen mahdollinen tyyppivika eli vena kumi on noussut paikaltaan eli liimaus pettänyt tai sitä ei ole liimattu alunperinkään (kuten pitäisi).
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tiiä häntä, syitä löytyy. Kuuluisa turbo valskaa, huohotus tukossa tai liikaa öljyä koneessa -> lyö läpiV-M kirjoitti:Ainakin 9000 16 -> 9-5 koneissa tuota vikaa on... liekkös sitten 9-3 eri sarjaa koneiden osalta.
V-M
Miten pölläyttelee? ns. kylmäkäynnistyksen yhteydessä vai esim. kova täyskaasu kiihdytys jonka jälkeen täys höllääminen, kuten moottorijarrutus?
Sattumuksia tulee, kuten livenä nähtynä laatu pelissä T****a C***y 4syl. 2.2L koneesta puuttui kokonaan kaikista männistä yhdet männänrenkaat joten liimauksen unohtaminen ei olisi ihan uskomatonta.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
On kyllä todella harvinaista 9-3:ssa ja noilla kilsoilla. Usein venttiilinvarrentiivisteiden valskaaminen ei edes aiheuta savutusta katti-autoissa. Minulla veti GM900 noin litran tuhannella öljyä, mutta ei savuttanut yhtään ja siitä oli nimenomaan vv-tiivisteet nousseet pois paikaltaan. Epäilen vahvasti, että ahdin valskaa. Kannattaa ainakin tarkastaa onko coolerin putkissa ja läppäkotelossa öljyä..?
Eski
Eski
En tiedä tuleeko tämä tieto liian myöhään, mutta vasta 2 viikkoa sitten minulle sanottiin, että venttiilinkumeja ei ole noihin ole ikinä vaihdettu. Vika on turbossa, josta stefasta vuottaa muutaman tippan öljyä pakosarjaan ja pöläyttää sen sitten käynnistyksen yheydessä.Ilpo kirjoitti:Savutus ilmenee kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Merkkihuolto on tehnyt tämän diagnoosin itä-suomessa. Meen huomenna käymään paikanpäällä niin pitää katella ja kysellä tarkemmin.
Auto ei syö öljyä, eikä kuulemma ole vaarallista, mutta ikävännäköistä.
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
B2x5:ssä ei venttiilivarren kumit pääse nousemaan ylös koska niiden alaosa on "metalliprikka" joka jää venttiilinjousen alle.
Omassani nuo kumit oivat täynnä kovettunutta öljymöhnää eivätkä siltikään falskanneet, eli epäilen diagnoosia vääräksi, pikemminkin voisi kuvitella turbon savuttavan.
Omassani nuo kumit oivat täynnä kovettunutta öljymöhnää eivätkä siltikään falskanneet, eli epäilen diagnoosia vääräksi, pikemminkin voisi kuvitella turbon savuttavan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98