Ilmastoinnin kompura

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Turbo Sensonic kirjoitti: Varmaan syynä on hinta, sillä suomalainenhan ei tunnetusti maksa yhtään enempää kuin on "tarpeen"
jep,

suomalainen ostaa läjäpäin täyttä sontaa hintaan 99. Jos viereisessä hyllyssä on priimaa, helppoa, mukavaa ja ikuisuuden kestävää samaa tuotetta hintaan 120, jää se hyllyyn :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

peinu kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti: Varmaan syynä on hinta, sillä suomalainenhan ei tunnetusti maksa yhtään enempää kuin on "tarpeen"
jep,

suomalainen ostaa läjäpäin täyttä sontaa hintaan 99. Jos viereisessä hyllyssä on priimaa, helppoa, mukavaa ja ikuisuuden kestävää samaa tuotetta hintaan 120, jää se hyllyyn :)
Totta, ja tämä pätee melkein mihinkä tahansa kulutushyödykkeeseen. Täytyy kyllä myöntää, että on itsekin tullut syyllistyttyä tuohon asiaan :oops:

Mutta tietyistä kulutushyödykkeistä kannattaa ennemmin maksaa kuin ostaa p*sk** halvemmalla.

Offtopic -esimerkki: viime viikolla kävin Pori Jazzeissa ollessani parissa musiikkiliikkeessä tsekkaamassa heidän kitaratarjontaansa. Molemmissa liikkeissä oli tarjolla ainoastaan Koreassa ja Kiinassa tehtyjä halpiskitaroita (brändeinä oli kuitenkin tunnetut merkit, kuten Fender, Gibson, Ibanez ja ESP), eikä kalliimpia em. merkkien USA:ssa, Euroopassa tai Japanissa tehtyjä kitaroita ollut "mailla halmeilla". Syynä on tietty se, että suomalaiset eivät ole halukkaita maksamaan kulutushyödykkeistä, vaikkakin laatu olisi parempaa, vaan ostavat halvinta mahdollista ja myyjät tietysti pitävät hyllyissään/varastoissaan sitä, mikä menee kaikista parhaiten kaupaksi.

Tuo em. oli ehkä huono rinnastus Saabin kattoluukkua ajatellen, koska siinähän GM Finlandilla on monopolioikeus sanella kattoluukun hinta ja sen päälle tulee kuitenkin lähes aina autovero, koska se on tehdaslisävaruste. Itse en nimittäin menisi jälkikäteen laittelemaan kattoluukkua autooni.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
coupesaabi
"Tuplakaasari"

moi

Viesti Kirjoittaja coupesaabi »

Luulen, että ne ovat laittaneet LIIKAA kylmäainetta. Minulla oli niin ja kun ainetta vähennettiin niin johan "kolina ja räminä" lähti ja sen jälkeen pelitti hyvin :)
Laukkuapina
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Laukkuapina »

Noo huomenna olis toinen yritys. Katotaan mitä ne nyt tekee siellä.
Tota veikkas yks kaverikin, että kylmäainetta on liikaa.

No tuli muutenkin tonnepäin asiaa, kun kaveri ajo mällin mun autolla .Toisen osapuolen vika se onneks oli. Eli uutta ilmaista osaa. Seisontavakuutus ja sijaisauto.

Siinähän se Vakuutustarkastaja on vieressä. Tai ainakin oli joskus aikanaan, kun edellisen kerran kävi ko. putiikissa asioimassa.
Vastaa Viestiin