Itse suosittelisin pitämään nykyisen pelin (siis jossei tunnu mätänevän käsiin, kaiketi ainoa tonnarin fataali ja peruuttamaton vika).
Auton vikamäärä ei välttämättä muutu miksikään, tunnut laittaneen jo oleellisimmat paikat kuntoon.
Melko varmasti uudessa ostoksessasi saat aloittaa saman rumban uudestaan (tuskin kukaan muu kuin minä on niin hullu että kunnostaa kaiken mahdollisen valmiiksi ja sitten myy auton pois kun on 100% kunnossa
).
Samat viat noissa kaikissa yli 100tkm ajetuissa Saabeissa on, 100tkm:n välein saa vaihtaa jarrut, vesipumpun, moniurahihnan rullineen, puslia jnejne.
Meidän nykyinenkin on juuri sen verran ajettu (reilu 110tkm) että nyt saa vaihtaa ensimmäisen kerran jarrukiekot, palat, ja muutenkin huoltaa täysin läpikotaisin (jarrunesteet, syylärinesteet, kaikki suodattimet, jne).
Tuntematta tapausta suosittelisin harkitsemaan nykyisen, ilmeisen hyväkuntoisen tonnarin pitämistä jatkossakin.
Luulen että meilläkin pysyy tuo ng nyt kerrankin pidempään, kun on vielä aika järkevässä kunnossa.
Niin ja ei ne ajokilometrit oikeastaan näissä mitään merkkaa, eikä vuosimalli, vaan yleiskunto, ja kuinka kauan on edellisestä kulutusosien vaihtorumbasta.
Edit: siis joskushan auto toki on vaihdettava, eli jos nykyinen alkaa tuntumaan siltä että käämit palaa ja aikaa menee jatkuvasti tolkuttoman paljon korjailuihin niin kannattaa tietty miettiä muita vaihtoehtoja.
Mutta jos mietit vapari-ng:tä niin niillähän ei ole paljoa hintaakaan enää, ja sellaisen voisi kuvitella löytyvän jonkin papan käytöstä tosi vähän ajettunakin.
Oikeastaan en osaa neuvoa yhtään, aivan samat viat on olleet lähes kaikissa Saabeissa
Ruostetta vaan en siedä, saan siitä ihottumaa