9-3 aerossa käynnistysongelmia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Jurba
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 16:24

9-3 aerossa käynnistysongelmia

Viesti Kirjoittaja Jurba »

Elikkäs vika ilmenee kylmänä startatessa. Eilen vielä lähti käymään ensimmäisellä yrityksellä mutta tänään kun duunista olin lähdössä
lahti käymään vasta kolmannella yrittämällä. Kylmänä tyhjäkäynti seilaa siellä 500rpm- 2000rpm:n välillä ja rötää ihan kuin kolmella kävis ja meinaa sammuu.
Jonkun verran lämmettyään rauhoittuu tyhjäkäynti. Täysin moottorin lämmettyään ei mitään ongelmia. Sammutin ja starttasin pari kertaa niin ekalla lähtee käyntiin ja tyhjäkäynti normaali.
Mikähän tota vois vaivata??
Ja aero on T7...
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

DI kasetti ?
Jurba
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 16:24

Viesti Kirjoittaja Jurba »

DI-kasetti on vaihdettu takuuseen pari kuukautta sitten.
Kaasuläppä on vaihdettu uuteen myös pari kk sitten.
Ei kai lambda(t) tai katti voi olla syypää.
Metroautossa sillon sanoivat että jos tulee jotain ongelmii autoon ni he vaihtavat katin uuteen. Siksi että jos se on ottanut itseensä siitä kun monta kertaa käynnistin ja auto ei lähtenyt käyntiin.
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Kyllä niiden pitäisi nähdä techillä toimiiko KAT kunnolla kakkoslambdan tietojen perusteella. Vika kuullostaa tosiaan sytkäkasetilta, onhan se mahdollista että sulle tuli valmistusvirheinen.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Jurba
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 16:24

Viesti Kirjoittaja Jurba »

semmonen tuli vielä mieleen että pari päivää sitten nollasin boxin (akun kenkä irti) kulki helvetin hyvin. Samana päivänä kaverin kanssa otettiin vähän kisaa motarilla. Ahdot tapissa mentiin ja olin sitten siinä kuulevinani semmosen äänen ihan kuin joku letku olisi lähtenyt irti tai vastaavaa.
Yläkierroksilla ei sitten enää ahtanutkaan nelosella kuin 0.5bar kun muuten aina ahdot 1.1-1-3. matkaa jatkettiin ja meno ei enää sen jälkeen ollut samanlaista kuin ennen. ei enää piikannut ahdot esim. nelosella sinne 1.5bar.
kävin läpi alipaineletkut sun muut mutta mikään ei näyttänyt olevan irti. autossa maptun steg1. näitten taphtumien jälkeen ilmeni tosiaan tuo kylmänä startatessa prötääminen ja tyhjäkäynnin seilailu.
Jurba
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 16:24

Viesti Kirjoittaja Jurba »

Joo voihan se olla tosiaan valmistusvirheinen DI-kasetti.
Oiskohan tässä sitten syytä vaan ottaa yhteys sinne metroautoon missä ne silloin vaihtoivat tuon kasetin.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Jurba kirjoitti:DI-kasetti on vaihdettu takuuseen pari kuukautta sitten.
"Paras" musta kasetti kesti 28 päivää jättäen tielle. Ajalla ei ole mitään tekemistä kasetin kestämisen kannalta. Randomilla hajoaa.
Jurba
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 16:24

Viesti Kirjoittaja Jurba »

Mites kun se on jo takuuseen vaihdettu niin joutuuko itse maksamaan sen seuraavan di-kasetin?
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Jurba kirjoitti:Mites kun se on jo takuuseen vaihdettu niin joutuuko itse maksamaan sen seuraavan di-kasetin?
Kasetilla on kahden vuoden takuu.

EDIT: Käytännössä, jos takuunalainen kasetti hajoaa vuoden päästä, takuuseen saadulla uudella kasetilla on takuuta jäljellä vuosi.
Viimeksi muokannut tevisu, Ma Elo 28, 2006 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jurba
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 16:24

Viesti Kirjoittaja Jurba »

Kahden vuoden takuu empäs tiennytkään. :D
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eihän esim. IC:n letkuliitos lähtenyt vähän irti, omastani (9-5) pullautti auki sieltä IC:ltä läppäkotelolle lähtevän liitoksen?
kuuluuko normaalia kovempaa puhinaa konehuoneesta ahdoilla?
Tai ettei IC:n pääty korkannut tms?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jurba
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 16:24

Viesti Kirjoittaja Jurba »

Ahtoputket on kiinni kunnolla. Ei vielä painetestattu ic:tä. Näyttäs ihan ehjältä. Vikakoodeja ei antanut ollenkaan. Vaihtaako esim. metroauto di-kasetin jos vaan pyytää?
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tarkasta IC, onko päädyt ehjät.

Käynnistysongelmat viittaa kyllä DI-kasettiin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin