9-3 aerossa käynnistysongelmia
9-3 aerossa käynnistysongelmia
Elikkäs vika ilmenee kylmänä startatessa. Eilen vielä lähti käymään ensimmäisellä yrityksellä mutta tänään kun duunista olin lähdössä
lahti käymään vasta kolmannella yrittämällä. Kylmänä tyhjäkäynti seilaa siellä 500rpm- 2000rpm:n välillä ja rötää ihan kuin kolmella kävis ja meinaa sammuu.
Jonkun verran lämmettyään rauhoittuu tyhjäkäynti. Täysin moottorin lämmettyään ei mitään ongelmia. Sammutin ja starttasin pari kertaa niin ekalla lähtee käyntiin ja tyhjäkäynti normaali.
Mikähän tota vois vaivata??
Ja aero on T7...
lahti käymään vasta kolmannella yrittämällä. Kylmänä tyhjäkäynti seilaa siellä 500rpm- 2000rpm:n välillä ja rötää ihan kuin kolmella kävis ja meinaa sammuu.
Jonkun verran lämmettyään rauhoittuu tyhjäkäynti. Täysin moottorin lämmettyään ei mitään ongelmia. Sammutin ja starttasin pari kertaa niin ekalla lähtee käyntiin ja tyhjäkäynti normaali.
Mikähän tota vois vaivata??
Ja aero on T7...
DI-kasetti on vaihdettu takuuseen pari kuukautta sitten.
Kaasuläppä on vaihdettu uuteen myös pari kk sitten.
Ei kai lambda(t) tai katti voi olla syypää.
Metroautossa sillon sanoivat että jos tulee jotain ongelmii autoon ni he vaihtavat katin uuteen. Siksi että jos se on ottanut itseensä siitä kun monta kertaa käynnistin ja auto ei lähtenyt käyntiin.
Kaasuläppä on vaihdettu uuteen myös pari kk sitten.
Ei kai lambda(t) tai katti voi olla syypää.
Metroautossa sillon sanoivat että jos tulee jotain ongelmii autoon ni he vaihtavat katin uuteen. Siksi että jos se on ottanut itseensä siitä kun monta kertaa käynnistin ja auto ei lähtenyt käyntiin.
semmonen tuli vielä mieleen että pari päivää sitten nollasin boxin (akun kenkä irti) kulki helvetin hyvin. Samana päivänä kaverin kanssa otettiin vähän kisaa motarilla. Ahdot tapissa mentiin ja olin sitten siinä kuulevinani semmosen äänen ihan kuin joku letku olisi lähtenyt irti tai vastaavaa.
Yläkierroksilla ei sitten enää ahtanutkaan nelosella kuin 0.5bar kun muuten aina ahdot 1.1-1-3. matkaa jatkettiin ja meno ei enää sen jälkeen ollut samanlaista kuin ennen. ei enää piikannut ahdot esim. nelosella sinne 1.5bar.
kävin läpi alipaineletkut sun muut mutta mikään ei näyttänyt olevan irti. autossa maptun steg1. näitten taphtumien jälkeen ilmeni tosiaan tuo kylmänä startatessa prötääminen ja tyhjäkäynnin seilailu.
Yläkierroksilla ei sitten enää ahtanutkaan nelosella kuin 0.5bar kun muuten aina ahdot 1.1-1-3. matkaa jatkettiin ja meno ei enää sen jälkeen ollut samanlaista kuin ennen. ei enää piikannut ahdot esim. nelosella sinne 1.5bar.
kävin läpi alipaineletkut sun muut mutta mikään ei näyttänyt olevan irti. autossa maptun steg1. näitten taphtumien jälkeen ilmeni tosiaan tuo kylmänä startatessa prötääminen ja tyhjäkäynnin seilailu.
Kasetilla on kahden vuoden takuu.Jurba kirjoitti:Mites kun se on jo takuuseen vaihdettu niin joutuuko itse maksamaan sen seuraavan di-kasetin?
EDIT: Käytännössä, jos takuunalainen kasetti hajoaa vuoden päästä, takuuseen saadulla uudella kasetilla on takuuta jäljellä vuosi.
Viimeksi muokannut tevisu, Ma Elo 28, 2006 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tarkasta IC, onko päädyt ehjät.
Käynnistysongelmat viittaa kyllä DI-kasettiin.
Käynnistysongelmat viittaa kyllä DI-kasettiin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta