P:n Vee kirjoitti:Morjens!
Tuo "himmeä värisuora" mittaristossa voisi viitata myös virtalukon pohjaan, vanhusten satku pyöritti iloisesti startilla, mutta lähtemättä jäi kun osa jännitteistä oli kadoksissa. Aikansa kun herkutteli niin mahdollisesti joka 20. kerta toimi ja auto käynnistyi. Muistaakseni aika kallis osa Saabilla, mutta PCS J-kylässä myi ( jälleen muistaakseni ) hieman halvemmalla.
teevee P:n Vee
Ja mulla taas "himmeän värisuoran" aikana startti ei pyörittänyt, mutta virtalukon pohja oli siinäkin tapauksessa hajonnut. Piti odottaa, että joku rele napsahtaa ja värisuora kirkastuu (5-15 sek). Tämän jälkeen starttikin pyöritti ja auto käynnistyi normaalisti.
Samat oireet toistuivat kolmen (!!!) hajonneen virtalukon pohjan kanssa, paitsi että pisimmälle päästämäni alkoi katkoa virtoja ja vilautella värisuoraa myös ajon aikana. Osa on kyllä kallis, mutta en muista tarkalleen kuinka kallis. Satasen-kaksi, ehkäpä?
Voikohan muuten ajovalojen pitäminen pitkien asennossa (siis niin, että pitkät ovat aina käytettävissä) kuluttaa virtalukon pohjaa? Omassa autossani nimittäin ajovalot eivät sammu starttauksen ajaksi tässä asennossa. Lyhyiden valojen asennossa kyllä sammuvat startatessa. Nyt on siis neljäs pohja menossa ja testaus käynnissä, josko kestäisi paremmin valokatkaisijan ollessa lyhyiden asennossa.
900 S aut. -95