9-3 Tsekkaus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
No5
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Maalis 22, 2004 13:51

9-3 Tsekkaus

Viesti Kirjoittaja No5 »

Ostin eilen 2000-mallin 9-3:sen 150 hp peruskoneella.
Huoltokirjaa ei ole & liikeen myyjällä ei tietoja mahd. huolloista.
Joo, tiedän... mutta oli mielestäni niin edullinen kauppa että piti tehdä :-/

Mittarissa 153.000 km. Kori, sisusta, konehuone, yms... ihan OK:n näköisessä kondiksessa.
Parin tunnin koeajolla ei ilmennyt mitään ihmeellistä ( ääniä, nykimistä, tms. ). Tää on manuaali, ja pari kertaa vaihtaessa tuntui että sai ottaa hieman tukevammin kiinni vaihdettaessa, muutoin ei mitään ihmeellistä.

kysynkin kokeneemmilta konkareilta mitä mahdollisia juttuja voi tulla vastaan tämän verran ajetulla saabilla ?

T: Nimimerkki " Otinko ÄLYTTÖMÄN riskin ja iskin käteni paskaan - vai olisiko sittenkin odotettavissa hyvä kulkupeli ? "
============
NOVIISI_9-3_2.0t_00
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ota ihmeessä rekkarin perusteella yhteys edelliseen omistajaan kysele niistä huolloista. Tuossa 150tkm kohdalla olisi ainakin pitänyt olla normihuolto, jos sitä ei ole tehty niin kannatata sitten viedä auto huoltoon ja samalla tsekkauttaa paikat.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Joo varmaan ihan hyvät kaupat teit, mutta olisit pyytänyt ton 150tkm huollon sisältymään kauppaan, siis jos sitä ei oo tehty :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
No5
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Maalis 22, 2004 13:51

Viesti Kirjoittaja No5 »

OU FAK... eilen illalla sain puhelun joka valaisi tuon alussa kuvaamani "ongelman".

Soittelin eilen sinne myyjäliikkeeseen, sain hetken päästä aiemman omistajan/haltijan yhteystiedot... kysyttiin haluanko että he selvittävät asian, vai haluanko soittaa itse...

Pikkuhiljaa selkisi että:
A) bilikaa on huollettu aivan huolto-ohjeen mukaisesti LänsiAutossa
B) huoltokirja oli sekaantunut joihinkin muihin papereihin, mutta se on olemassa ja saan sen tänään
C) erikseen tsekkasin tuon "käyntihihna-huollon" 110000 km kohdalla ( iso huolto ). Se on tehty ja OK

Se on pachapuhetta että "tieto lisää tuskaa".. asia on just päinvastoin :lol:

8) 8) 8)
============
NOVIISI_9-3_2.0t_00
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

No hyvä kun alkaa asiat selviämään ja huomatkaa kuinka helppoa tuo selvitystyö on Suomiautoille kun saa AKE:a tiedot. Noitten tuontiautojen suhteen saa olla todella tarkkana mutta helmiä löytyy sieltäkin.

NO nyt sulla on vaan öljynvaihtoa ohjelmassa piiiitkän aikaan ennen seuraavaa isoo remppaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
No5
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Maalis 22, 2004 13:51

Viesti Kirjoittaja No5 »

OK, kiitti vastauksista.
Mutta vielä toi mainitsemani vaihteisto-juttu, eli silloin tällöin joutuu aika voimakkaasti ottaa kiinni vaihdetsebasta kun vaihtaa. Ilmenny sekä alas- että ylöspäin vaihtaessa, varmaan kaikilla pykälillä ( satunnaisesti ).
Mistähän tuollainen asia voisi kertoa ??? Mitään ääntä, tms. EI kuulu, ei myöskään nykimistä jne.. auto kulkee ihan normaalisti ( eli helvetin hyvin & pehmeästi ).

Piru kun duunit häiritsee.. aamulla piti oikein vartavasten sopia yksi asiakastapaaminen... sinne kun pitää mennä autolla :wink:

Jos tosta vaihde-jutusta on jollain tietoo niin kiitos etukäteen.
============
NOVIISI_9-3_2.0t_00
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

No5 kirjoitti:OK, kiitti vastauksista.
Mutta vielä toi mainitsemani vaihteisto-juttu, eli silloin tällöin joutuu aika voimakkaasti ottaa kiinni vaihdetsebasta kun vaihtaa. Ilmenny sekä alas- että ylöspäin vaihtaessa, varmaan kaikilla pykälillä ( satunnaisesti ).
Mistähän tuollainen asia voisi kertoa ??? Mitään ääntä, tms. EI kuulu, ei myöskään nykimistä jne.. auto kulkee ihan normaalisti ( eli helvetin hyvin & pehmeästi ).

Piru kun duunit häiritsee.. aamulla piti oikein vartavasten sopia yksi asiakastapaaminen... sinne kun pitää mennä autolla :wink:

Jos tosta vaihde-jutusta on jollain tietoo niin kiitos etukäteen.
Kokeile vaihteisto öljyn vaihtoa. Tuossa WISsin antamaa tietoa aiheesta:

Käyttöön otetaan uusi vaihteistoöljy, koska muotoilumuutokset ja pienentynyt etupinta asettavat yhä suurempia vaatimuksia öljyjen lämpötilankestolle.

Uudella öljyllä on monia etuja, kuten:
• se kestää lämpötiloja >150 °C (302 °F)
• se pidentää laakerien kestoa
• se estää hampaiden sivujen pintavaurioita
• vaihtamiset koetaan pehmeämmiksi, erityisesti kylmällä säällä
• sitä voidaan hyvin käyttää vanhemmissa vaihteistoissa

Tarvikkeet

400 108 247 (CA: 30567840) Vaihteistoöljy
47 76 266 (CA: 30568130) Täyttötulppa

Toimenpiteet

1. Tyhjennä vaihteisto öljystä avaamalla tyhjennystulppa (3).
2. Täytä 1,0 litraa (1.05 quarts) uutta öljyä (tulppa 1) ja aja autolla siten, että öljy huuhtelee vaihteiston kunnolla.
3. Tyhjennä vaihteisto (tulppa 3).
4. Täytä vaihteisto uudella öljyllä oikeaan määrään (1,8 litraa; 1.9 quarts) (tarkastetaan tasotulpasta 2). Sen jälkeen öljyä ei tarvitse vaihtaa.
5. Asenna uusi täyttötulppa (1).
6. Pullon kaulassa on kaksi tarraa, jotka liimataan eri paikkoihin muistuttamaan mikä öljy vaihteistossa on.
7. Puhdista jäähdytinpalkki vasemman valonheittimen luota, irrota varoituskolmiolla varustettu tarra ja liimaa se kiinni jäähdytinpalkkiin.
8. Irrota pieni tarra ja liimaa se vaihteistoöljyä käsittelevän tekstin päälle käyttöohjekirjan kohtaan “Tekniset tiedot”.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
saaba
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Syys 26, 2003 06:56
Paikkakunta: Jäke

Viesti Kirjoittaja saaba »

Jaa että 110 tkm olis iso huolto. 8O

Mulla on jo melkeen 118 tkm mittarissa eikä SID:issä ole mitään service kehotuksia näkyny. Eikös ne pitäis siihen jossain vaiheessa tulla.

Löytysköhän jostain tota huolto-ohjelmaa, kun ei sattunut auton mukana moista olemaan?

Pitäisköhän tilata huolto... :oops:

Kyseessä siis 9-3t 154hv -99
9-3 LPT
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 22:21

Viesti Kirjoittaja 9-3 LPT »

saaba kirjoitti:Jaa että 110 tkm olis iso huolto. 8O

Mulla on jo melkeen 118 tkm mittarissa eikä SID:issä ole mitään service kehotuksia näkyny. Eikös ne pitäis siihen jossain vaiheessa tulla.

Kyseessä siis 9-3t 154hv -99
Ainakin omassa SID2 aloitti huoltoilmoitukset noin 1000km ennen huoltoa.
Ilmeisesti se kumminkin luovuttaa ilmoittelun jossain vaiheessa.
Ilmoituksen voi myös "kuitata" pitämällä clr nappia tarpeeksi kauan pohjassa.
No5
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Maalis 22, 2004 13:51

Viesti Kirjoittaja No5 »

Löytysköhän jostain tota huolto-ohjelmaa, kun ei sattunut auton mukana moista olemaan?


Mä kattelen tuon 9-3:sen huolto-ohjelmaa tänne, kunhan palaan ensi viikon alussa työreissulta kotiin.
============
NOVIISI_9-3_2.0t_00
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Re: 9-3 Tsekkaus

Viesti Kirjoittaja moksu »

T: Nimimerkki " Otinko ÄLYTTÖMÄN riskin ja iskin käteni paskaan - vai olisiko sittenkin odotettavissa hyvä kulkupeli ?

eihän noilla kilometreilla pitäis olla mitään hätää, just sisäänajettu :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Vastaa Viestiin