
V6 2.5 --> 2.0turbo
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: To Marras 24, 2005 11:39
- Paikkakunta: Happijoki/Kauhajoki/Muu maailma
V6 2.5 --> 2.0turbo
Tuli tollanen turbotus mieleen ja ajattelin lähteä siitä, että kone vaihtoon. Tietääkö kukaan onko V6:n ja turbon välillä esim. jarruissa tms. turvalaitteissa eroa vai selviäisikö tuosta "vain" moottorin vaihtamalla? 

BMW 530d touring M-sport e39, Honda XL 600V
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
Tuotanoin. Jo pelkästään 4cyl 2.0 vaparin vaihto 2.0 turboon on varsin järkky homma, kun autoissa on noin 30..40% eroa.
... Äkkiseltään tulee mieleen kojelaudan suunnalta parit isot johtosarjat, moottorinohjausboxia (Motonic -> trionic), mittaristoa ja keuliltakin vaihtuu iso kasa osia moottorin lisäksi. IC, jäähdytin, vaihdelaatikko, (eri välitykset) yms.. Eli pitäisi olla vaihtoauto ja muutosprosentit hipoo jotakuinkin lähemmäksi 40% jo 4cyl vaparista turbolliseen, joten järkevintä liene laittaa auto myyntiin ja turbollisen osto varsinkin kun kysesessä V6
Jarrut ovat samat
Muistini mukaan joku tuollaisen oli tehnyt, mutta ei kyllä suositellut urakkaa kellekkään.
Hook
... Äkkiseltään tulee mieleen kojelaudan suunnalta parit isot johtosarjat, moottorinohjausboxia (Motonic -> trionic), mittaristoa ja keuliltakin vaihtuu iso kasa osia moottorin lisäksi. IC, jäähdytin, vaihdelaatikko, (eri välitykset) yms.. Eli pitäisi olla vaihtoauto ja muutosprosentit hipoo jotakuinkin lähemmäksi 40% jo 4cyl vaparista turbolliseen, joten järkevintä liene laittaa auto myyntiin ja turbollisen osto varsinkin kun kysesessä V6

Jarrut ovat samat

Muistini mukaan joku tuollaisen oli tehnyt, mutta ei kyllä suositellut urakkaa kellekkään.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: To Marras 24, 2005 11:39
- Paikkakunta: Happijoki/Kauhajoki/Muu maailma
Voi crap, olisihan se pitänyt arvata. Ei kai tuossa V6ssa mitää vikaa ole, mutta kuka noista karvanoppaooppelin koneista tietää koska ne lahoo. No on siinä se vika ettei sitä kukaan osta, vaikka varusteitakin on. V6:n turbottaminen käsittääkseni tuossa ikäluokassa on aivan törkeän kallista kun pitää tehdä niitä virallisia testejä
Pitää yrittää vielä myydä...

BMW 530d touring M-sport e39, Honda XL 600V
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
Minun autoni on alunperin vapari. Prosentteja muistaakseni n. 33Hook kirjoitti:Tuotanoin. Jo pelkästään 4cyl 2.0 vaparin vaihto 2.0 turboon on varsin järkky homma, kun autoissa on noin 30..40% eroa.
... Äkkiseltään tulee mieleen kojelaudan suunnalta parit isot johtosarjat, moottorinohjausboxia (Motonic -> trionic), mittaristoa ja keuliltakin vaihtuu iso kasa osia moottorin lisäksi. IC, jäähdytin, vaihdelaatikko, (eri välitykset) yms.. Eli pitäisi olla vaihtoauto ja muutosprosentit hipoo jotakuinkin lähemmäksi 40% jo 4cyl vaparista turbolliseen, joten järkevintä liene laittaa auto myyntiin ja turbollisen osto varsinkin kun kysesessä V6
Jarrut ovat samat![]()
Muistini mukaan joku tuollaisen oli tehnyt, mutta ei kyllä suositellut urakkaa kellekkään.
Hook
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01
#2592, STCF #43
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01
#2592, STCF #43