V6 2.5 --> 2.0turbo

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
nikopi
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Marras 24, 2005 11:39
Paikkakunta: Happijoki/Kauhajoki/Muu maailma

V6 2.5 --> 2.0turbo

Viesti Kirjoittaja nikopi »

Tuli tollanen turbotus mieleen ja ajattelin lähteä siitä, että kone vaihtoon. Tietääkö kukaan onko V6:n ja turbon välillä esim. jarruissa tms. turvalaitteissa eroa vai selviäisikö tuosta "vain" moottorin vaihtamalla? :?:
BMW 530d touring M-sport e39, Honda XL 600V
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Tuotanoin. Jo pelkästään 4cyl 2.0 vaparin vaihto 2.0 turboon on varsin järkky homma, kun autoissa on noin 30..40% eroa.
... Äkkiseltään tulee mieleen kojelaudan suunnalta parit isot johtosarjat, moottorinohjausboxia (Motonic -> trionic), mittaristoa ja keuliltakin vaihtuu iso kasa osia moottorin lisäksi. IC, jäähdytin, vaihdelaatikko, (eri välitykset) yms.. Eli pitäisi olla vaihtoauto ja muutosprosentit hipoo jotakuinkin lähemmäksi 40% jo 4cyl vaparista turbolliseen, joten järkevintä liene laittaa auto myyntiin ja turbollisen osto varsinkin kun kysesessä V6 :)

Jarrut ovat samat :wink:

Muistini mukaan joku tuollaisen oli tehnyt, mutta ei kyllä suositellut urakkaa kellekkään.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbota se V6 :P
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
nikopi
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Marras 24, 2005 11:39
Paikkakunta: Happijoki/Kauhajoki/Muu maailma

Viesti Kirjoittaja nikopi »

Voi crap, olisihan se pitänyt arvata. Ei kai tuossa V6ssa mitää vikaa ole, mutta kuka noista karvanoppaooppelin koneista tietää koska ne lahoo. No on siinä se vika ettei sitä kukaan osta, vaikka varusteitakin on. V6:n turbottaminen käsittääkseni tuossa ikäluokassa on aivan törkeän kallista kun pitää tehdä niitä virallisia testejä :?: Pitää yrittää vielä myydä...
BMW 530d touring M-sport e39, Honda XL 600V
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ei kai se lahoa kunhan muistat vaihtaa sen hihnan ajallaan. :wink:
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja sheebu »

Hook kirjoitti:Tuotanoin. Jo pelkästään 4cyl 2.0 vaparin vaihto 2.0 turboon on varsin järkky homma, kun autoissa on noin 30..40% eroa.
... Äkkiseltään tulee mieleen kojelaudan suunnalta parit isot johtosarjat, moottorinohjausboxia (Motonic -> trionic), mittaristoa ja keuliltakin vaihtuu iso kasa osia moottorin lisäksi. IC, jäähdytin, vaihdelaatikko, (eri välitykset) yms.. Eli pitäisi olla vaihtoauto ja muutosprosentit hipoo jotakuinkin lähemmäksi 40% jo 4cyl vaparista turbolliseen, joten järkevintä liene laittaa auto myyntiin ja turbollisen osto varsinkin kun kysesessä V6 :)

Jarrut ovat samat :wink:

Muistini mukaan joku tuollaisen oli tehnyt, mutta ei kyllä suositellut urakkaa kellekkään.

Hook
Minun autoni on alunperin vapari. Prosentteja muistaakseni n. 33
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
Vastaa Viestiin