Lampo haitaksi pyoran navoille, vetoakseleille jne.?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Lampo haitaksi pyoran navoille, vetoakseleille jne.?

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

Tulipa taas tilaisuus pyoria vahan rataa Saabilla, eika sellaista tilaisuutta voi jattaa kayttamatta, 150 ratakilsaa tuli mittariin. Mukavaa oli, jarrutkin pelasivat koko turneen ilman sen suurempia ongelmia. Eipa ollut siis jarruremppa mennyt ihan hukkaan :) Poljin tosin painuu nyt vahan alemmaksi kuin viela viime viikolla. Taytyy kylla etsia joku toinen palamerkki, joka kestaa vahan pitempaan.

BTW; Bensaa meni SID:n mukaan jonkin matkaa yli 30l/100km :oops:

Mutta asiaan: tarkistin ilmanpaineet renkaissa ennen radalle menoa, ja sen jalkeen ja kas kummaa, olipas paikat saaneet vahan lampoa: eturenkaissa venttiilin hatut olivat sulaneet! Eipa ole tuollaista ennen kohdallani sattunut, edes radalla.

Tasta tulee vakisinkin mieleen, etta tuskinpa se venttiilinhattu on se kaikkein kuumin paikka ollut. Onkos kokeneemmilla kasitysta miten hyvin mm. pyoran navat, vetoakselit yms rasvaiset paikat kestaa lampoa? Onko odotettavissa remppaa tuolla seudulla?
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Teurastaja
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 09:05
Paikkakunta: Oulu -> Espoo

Viesti Kirjoittaja Teurastaja »

Jarruista hohkanut hieman lämpöä?
Saab 900 S 2.0 '96 -> Saab 9-5 Wagon 2.0t A '00 -> Honda Accord Tourer AT '07
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

Teurastaja kirjoitti:Jarruista hohkanut hieman lämpöä?
hieman :)
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Itse hilasin eräänä talvena OG-satkulla kässäri laahaten levyn punaiseksi ja koko navasta nousi julma käry, oli kait siinä ja siinä ettei jarrupalat syttyneet.

No eipä aikaakaan kun muuten timmi pyöränlaakeri sorvasi itsensä väljäksi.
Liekö sitten karkaisut pehmenneet siinä rääkissä?
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

Minuteman kirjoitti:Itse hilasin eräänä talvena OG-satkulla kässäri laahaten levyn punaiseksi ja koko navasta nousi julma käry, oli kait siinä ja siinä ettei jarrupalat syttyneet.

No eipä aikaakaan kun muuten timmi pyöränlaakeri sorvasi itsensä väljäksi.
Liekö sitten karkaisut pehmenneet siinä rääkissä?
Kas kun tänä aamuna töihin tullessa alkoi rahisemaan etupäässä aika makoisasti. Voi p. Olisiko laakerivaiva? Rahisee kun pyörä pyörii vapaasti, jarruttaessa ja vedätettäessä loppuu.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Vastaa Viestiin