
Ajossa en huomannut mitään eroa aiempaan (tehonpuute tms.) Onko tietoa, kokemusta tai arvauksia siitä, missä vika

Autona 9-3 2.0t SE A, M2001
Esim Jt:n 3" röörin saa kisakatilla vajalla tonnilla, jotein ei paljon kannata panostaa noihin orkkis osiin. Tai jos homma kokonaisuudessaa ei kiinnosta niin katteja saa irrallisina 3":n koossa muutamalla hönällä (Potkis voi kertoa lisää tai etsi haulla). Liitokset joudut toisin fiksamaan jossain, että sopii muuhun putkeen.tevisu kirjoitti:Taisi tulla kallit Sulkavan Suursoudut...no onhan siinä nimessäkin suur...
...no jos se on katti, niin taitaa vaihtua downpipe samalla...
Yksi lambda on heti turbon jälkeen ennen ekaa kattia. Toinen ekan katin jälkeen. Kolmatta (?) lambdaa en ainakaan autoa nostamatta onnistunut näkemään. Toinen katti kun loppuu konetilan puolella ja sen jälkeen putki on auton alla eikä piuhaa sieltä näkynyt tulevan.Täytyy ihan tarkastaa missä noi lambdat on, kun autossasi on myös kaksi kattia. Ilmeisesti ennen ekaa ja sitten molempien jälkeen?
Kasetin pamahtamisen jälkeen ajettiin ehjällä kasetilla n. 20 km ja auto seisoi yön yli seuraavan päivän iltapäivään. Sen jälkeen ajoa 40 km ja evästauko ja taas ajoa 50 kunnes valo syttyi.Osaatko sanoa missä tilanteessa valo syttyi, vai lukiko se jos tossa yllä?
Ei ollut akku irti, kun tiepalvelumies asensi kasetin... asenuspalvelu on ilmeisesti tapana, kun osalla ja asennuksella on kuitenkin jonkinlainen takuu. Sanoivat Laakkosella äsken, että ilmoitus saattoi olla "vanha" eli ilmestyi myöhemmin kun piti....eli ilmoitus oli havaittu kasetin hajoamisen yhteydessä, mutta tulikin myöhemmin...en tiedä.Ai niin sellanen homma että olihan sulla akkupiuhat irti kun vaihdot DI uuteen? Tällöin tipahtaa ECUn muistista kaikki tieto ja kompensointi sun muu alkaa alusta. Omalla tavalla on aika luonnollista että kone toimii hetken hieman miten sattuu, mutta suht nopeasti sen pitäisi normalisoitua.
Mitä ajat tällä takaa? Epäiletkö, että lambda-anturi olisi sökö? Mitäs muuta voisi olla odotettavissa?Ei pojjaat huollossa katsoneet TECH:llä ovatko T7:n säätöparametri lambdasäädön osalta normaalit vai lähellä toista laitaa. Järjestelmä kun osaa kompensoida aika pitkällä erityyppisiä osien kulumista, mutta jossain se raja tulee sillekkin vastaan.