900SE 2.0T hankittu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
hunt
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 12:47

Re: 900SE 2.0T hankittu

Viesti Kirjoittaja hunt »

karg kirjoitti:Vaimolle haettiin juuri 1996 -mallinen 900SE 2.0T. Talvirenkaat noudettiin Pakilan kieppeillä olevasta hallista, jossa oli vihreä vm 1971 Saab 99 1,85L -koneella. Pihalla taisi olla Turbo Sensonicin Saab.

Hyvin tuntui Saab liikkuvan ainakin ensimmäiset 100km...
Paljonko maksoit kyseisestä kiesistä, jos kehtaa kysellä? Tai suuntaa ainakin. Oma 400000 ajettu satku ei oikein eukon käsissä meinaa enää pelittää, niin aattelin just tuon ikäistä katella. Ja turboki sais olla.

Toinenki kyssäri: Mites nuo 2.3 litraset myllyt pelittää? Miten nokat, laakeroinnit yms, verrattuna tuohon vanhaan kunnon kakslitraiseen? Paljonko uskaltaa kilsoja odottaa ahdettuna, tai vaparina?
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Ehkä vähän asian vierestä, mutta:

Tässäpä kirjoittelee tuon edellämainitun 99:n omistaja..Sattumalta osuin tähän topicciin, kun piti Googlesta etsiä uudelleen Meikkipajan puhelinnumero.

Teetätin kyseisessä firmassa kuukausi sitten myllytyksen ja lisäksi (valitettavasti) pyysin korjaamaan pari naarmua. Tekivät omistajan mukaan n. tulitikkuaskin kokoisten naarmujen paikkauksia, eli sopi mulle. Myllytys, maalipurkki ja maalaukset olivat ensin arvion mukaan korkeintaan 200 €, mutta kustansivat sitten vain 125 €. Tarjosin pankkikorttia, mutta pyysivät käteisellä. Vasta myöhemmin huomasin, etten saanut maksusta kuittia, joten saapa nähdä miten käy, kun huomenna soitan firmaan.

Hallissa katsottuna myllytys oli hyvännäköinen, mutta kotona auringonvalossa totuus alkoi hiljalleen paljastua. Mm. takakontin reunassa on vielä korjaamatta hiomalaikan pyörrejäljet. Lisäksi myllytyspölyä ei oltu pyyhitty mistään pois ja valumia oli siellä täällä.

Maalaukset oli juuri edellä kuvatun kaltaiset, edes vilkkua ei oltu kunnolla peitetty. Maalisumun sai ohjeen mukaan hioa pois (itse) kuukauden kuluttua. Nyt kun maalisumua Autosolilla työstää, niin pintamaalin hioutuessa pois maalauksen reunaan jää usean millin levyinen valkoinen reuna. Ennen maalaamista pinta on hiottu jollain ylikarkealla paperilla, koska myös maalattu pinta on täynnä pientä pyöreää jälkeä. Maalattu alue on sitäpaitsi kymmenen kertaa yli tarvittavan paikkauksen.

Tulos: koko oikean lokasuojan joutuu pahimmassa tapauksessa maalauttamaan kokonaan, tällä kertaa AMMATTILIIKKEESSÄ.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Tizumo kirjoitti:Tulos: koko oikean lokasuojan joutuu pahimmassa tapauksessa maalauttamaan kokonaan, tällä kertaa AMMATTILIIKKEESSÄ.
...en siis ollut ainoa...eli ei välttis johdu naamasta :lol:

Oman auton vein maanantaiaamuna tuusulalaiseen automaalaamoon, joka hoitaa auton kuntoon tämän viikon aikana (jos ehtis potkijaisiin sillä sit :lol: ). Tarina jatkuu loppuviikosta mahd. kuvien kera.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Zeikkari
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Huhti 30, 2006 05:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Zeikkari »

Kerran olen myös Meikkipajalla asioinut, siitä on jotain yli vuodenpäivät. Asiakkaan sotkeman takapenkin siivouksen merkeissä, La - Su välisenä yönä. Penkki tuli kyllä pestyä hyvin ja kuivatettiin myös puhaltimella tunninverran.

Aikaa tuli vietettyä useampi tunti paikalla, kun oli toinen taksi siivottavana ensin. Siinä yrittäjä siivosi autoa ja tarinoi niitänäitä sujuvasti, siinä sivussa lipitti useamman pullollisen lonkeroa / siideriä. Jätän moraalinvartijan hommat muille, mutta mutta jäi jotenkin epäilyttävä fiilis siitä firmasta.
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Zeikkari kirjoitti:Kerran olen myös Meikkipajalla asioinut, siitä on jotain yli vuodenpäivät. Asiakkaan sotkeman takapenkin siivouksen merkeissä, La - Su välisenä yönä. Penkki tuli kyllä pestyä hyvin ja kuivatettiin myös puhaltimella tunninverran.

Aikaa tuli vietettyä useampi tunti paikalla, kun oli toinen taksi siivottavana ensin. Siinä yrittäjä siivosi autoa ja tarinoi niitänäitä sujuvasti, siinä sivussa lipitti useamman pullollisen lonkeroa / siideriä. Jätän moraalinvartijan hommat muille, mutta mutta jäi jotenkin epäilyttävä fiilis siitä firmasta.
Juu brosarissa ainakin mainostaa tuota Taksipäivystystä, kun itse pääjehu kuulemma asuu ihan nurkan takana, joten on lyhyt matka töihin, eikä takaisin konttaaminenkaan ole kovin suuritöinen rojekti. Se katakombihan ei ole mikään jonottajan/odottajan unelmapaikka. Itse viimeistä kertaa käydessäni jälkikiillotuksen merkeissä sain kovalla työllä herättää tuon isännän "konttorin" sohvalta...kuulemma rankka työyö takana :lol:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Noniin. Tämä meikäläisen tarina päättyi onnellisesti. Tänään (viikon pyöräilyn ja Hiasella ajelun :twisted: jälkeen) soitettiin automaalaamolta, jotta auton saa hakea pois:

Kuva

...Kuvasta nyt ei näy muutakuin normisiisti auto, mutta edelliseen kuvaan verrattuna (ja varmasti moni kesällä PKS-potkijaisissa kiinnitti huomiota niihin läiskiin.) on ilme siistiytynyt.

Molempien puolien ovet kahvojen alle, sekä toisesta takaovesta iso naarmu korjattu +etupuskurin kulmat tehty uusiksi. Itse olen varsin tyytyväinen lopputulokseen.

Maalaukset teki Tuusulalainen Automaalaamo Esa Virtanen Oy. Kiitokset heille.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Muksu kirjoitti:
Molempien puolien ovet kahvojen alle, sekä toisesta takaovesta iso naarmu korjattu +etupuskurin kulmat tehty uusiksi. Itse olen varsin tyytyväinen lopputulokseen.

Maalaukset teki Tuusulalainen Automaalaamo Esa Virtanen Oy. Kiitokset heille.
Sopiiko kysyä millaisessa kustannusluokassa tuollainen liikkuu, pitäisi vääränmerkkisestä korjauttaa muutama kohta ja tuo mainitsemasi maalaamo olisi aika optimaalisella etäisyydellä ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

ng900aero kirjoitti: Sopiiko kysyä millaisessa kustannusluokassa tuollainen liikkuu, pitäisi vääränmerkkisestä korjauttaa muutama kohta ja tuo mainitsemasi maalaamo olisi aika optimaalisella etäisyydellä ;)
500 Euroa kuitilla. Sisältäen siis kaikki ovet tuohon kahvan alapuoliseen pokkaukseen, toisen takapyörän kaaressa oli pientä hankaumaa ja toisen takaoven kahvan korkeudella pitkä naarmu, joka on häivytetty. Lisäksi etupuskurin kulmat (nekin teetin meikkarilla kesällä :roll: ) on laitettu uusiksi...jostain pitäis vielä se kromilista tohon eteen löytää :roll:

Tuo on ihan asiallinen paikka. Itsekin asun melkein vieressä, eli matka ei ole kummoinen. Maalaamohan tekee ilmeisesti Stockman-autolle paljon töitä sekä Helsingin pelastuslaitokselle ja Puolustusvoimille. Myös kaverin harraste-avon ja meidän palokunnan LT-klonksvaagenin maalit on tuola sudittu.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Muksu kirjoitti:
500 Euroa kuitilla. Sisältäen siis kaikki ovet tuohon kahvan alapuoliseen pokkaukseen, toisen takapyörän kaaressa oli pientä hankaumaa ja toisen takaoven kahvan korkeudella pitkä naarmu, joka on häivytetty. Lisäksi etupuskurin kulmat (nekin teetin meikkarilla kesällä :roll: ) on laitettu uusiksi...jostain pitäis vielä se kromilista tohon eteen löytää :roll:

Tuo on ihan asiallinen paikka. Itsekin asun melkein vieressä, eli matka ei ole kummoinen. Maalaamohan tekee ilmeisesti Stockman-autolle paljon töitä sekä Helsingin pelastuslaitokselle ja Puolustusvoimille. Myös kaverin harraste-avon ja meidän palokunnan LT-klonksvaagenin maalit on tuola sudittu.
Jesh, eli vihdoin löytyi maalaamo jossa uskaltaa käyttää autoja :D
Pitääpä käydä kysäisemässä mitä ottaisivat myös 99:n osittaisesta ylimaalauksesta.
Olivatko saaneet maalirajan häivytettyä tuosta pokkauksesta, itselläni tulisi vastaavanlainen 99:iin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Pokkauksessa näkyy pieni jälki teippauksesta, mutta veikkaanpa että häviää vahatessa.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hienon näköinen tuli ainakin noiden kuvien perusteella, pitää käyttää myös pari pientä ng:n naarmua näytettävänä tuolla. Oliko muuten pitkät jonot eli varasitko kuinka kauan sitten työn?

Se puskurin kromilista maksaa alkuperäisenä jotain 30 euroa, tilasin edelliseen ng:hen sellaisen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Muksu kirjoitti:Itse kun vien ammattilaiselle tehtäväksi, niin en odota saavani samaa, minkä itse tekisin viikonlopun aikana. :roll:
Täytyy sanoa, että ei edes itse Badgerin kynäruiskulla, joka otti paineet pullosta kompuran sijaan, tekemäni korjaus entisen satkuni takaoveen ollut ihan noin roisin näköinen. Värisävy itselläni oli metallihohto-aubergine. Itse asiassa maalipinnasta tuli olosuhteisiin nähden erittäin siisti. Maalin päälle vedetystä lakasta kylläkin tuli jonkinlaista appelsiinia. :P

Tässä kuva. Rapaiset helmat ja pilvinen keli kieltämättä vähän peittää virheitä.
Kuva
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Vastaa Viestiin