Nyt palaa ihan oikeasti käämit.. siis minulta.
Olipa kiva ajella äsken neljä päällä töistä kotiin.. ensin oli esilämmitetty hytti eberillä ja sitten ei ilmastointi puhalla kun v*tun kuumaa! Mikähän tässä nyt maksaa?? Ei auttanut vaikka teki mitä sille vehkeelle, tulos oli aina että pelkkää kuumaa tulee!
Viimeksi muokannut hz81, Pe Marras 11, 2005 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
hz81 kirjoitti:Nyt palaa ihan oikeasti käämit.. siis minulta.
Olipa kiva ajella äsken neljä päällä töistä kotiin.. ensin oli esilämmitetty hytti eberillä ja sitten ei ilmastointi puhalla kun v*tun kuumaa! Mikähän tässä nyt maksaa?? Ei auttanut vaikka teki mitä sille vehkeelle, tulos oli aina että pelkkää kuumaa tulee!
Olisikohan automaatti-ilmastoinnin ilmansäätelyn (kylmä-kuuma ilma) askelmoottori mennyt rikki? Oletko yrittänyt kalibroida ilmastointilaitetta? Näyttääkö vikoja?
Jos askelmoottori on mennyt rikki, niin sitten voi varautua noin 100 euron materiaalikuluihin + työt, ellei sitten vaihda tuota askelmoottoria itse.
hz81 kirjoitti:Nyt palaa ihan oikeasti käämit.. siis minulta.
Olipa kiva ajella äsken neljä päällä töistä kotiin.. ensin oli esilämmitetty hytti eberillä ja sitten ei ilmastointi puhalla kun v*tun kuumaa! Mikähän tässä nyt maksaa?? Ei auttanut vaikka teki mitä sille vehkeelle, tulos oli aina että pelkkää kuumaa tulee!
Olisikohan automaatti-ilmastoinnin ilmansäätelyn (kylmä-kuuma ilma) askelmoottori mennyt rikki? Oletko yrittänyt kalibroida ilmastointilaitetta? Näyttääkö vikoja?
Jos askelmoottori on mennyt rikki, niin sitten voi varautua noin 100 euron materiaalikuluihin + työt, ellei sitten vaihda tuota askelmoottoria itse.
En ole yrittänyt kalibroida ilmastointia. Miten se tehdään? Ja missä ja minkä pitäis vikoja näyttää?
Huomiseen iltapäivään jää sekin kun aamulla pitäis klo 5 lähteä töihin! Ai että kun naurattaa ja on kivaa! Ja missä tämä askelmoottori on?
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Hyvin nukutun(kolmisen tuntia)yön ja ketutuksen täyteisen päivän päätteeksi tein tuossa sen ilmastoinnin kalibroinnin ja ei antanut vikakoodeja. Sitten vain ajelulle ja pata kuumaksi ja testaamaan. Ja tulos että taas toimii niin kuin ennenkin! Mikähän sillä oikein oli, bitti poikittain vai?
Ja vielä siitä askelmoottorista, onko se iso homma vaihtaa? Maalailen piruja seinälle kun tuollaisia kyselen.. jos se on loppunsa edellä.
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
hz81 kirjoitti:Ja vielä siitä askelmoottorista, onko se iso homma vaihtaa? Maalailen piruja seinälle kun tuollaisia kyselen.. jos se on loppunsa edellä.
Ei ole iso homma vaihtaa sitä. Tai joku voi tietty pitää sitä isona hommana, kun täytyy hieman purkaa kojelautaa, tai tarkemmin sanottuna täytyy ensin poistaa hanskalokero ja sitten pelkääjän paikan puolinen keskikonsolin verhoilu. Tämän jälkeen pitäisi päästä käsiksi tuohon ilmaseosläpän askelmoottoriin. Voi olla, että joudut myös irroitamaan noiden em. lisäksi hanskalokeron alapuolella olevan ilmakanavan. Ei ole mielestäni hirveästi työtä vaativa homma.
hz81 kirjoitti:Ja vielä siitä askelmoottorista, onko se iso homma vaihtaa? Maalailen piruja seinälle kun tuollaisia kyselen.. jos se on loppunsa edellä.
Ei ole iso homma vaihtaa sitä. Tai joku voi tietty pitää sitä isona hommana, kun täytyy hieman purkaa kojelautaa, tai tarkemmin sanottuna täytyy ensin poistaa hanskalokero ja sitten pelkääjän paikan puolinen keskikonsolin verhoilu. Tämän jälkeen pitäisi päästä käsiksi tuohon ilmaseosläpän askelmoottoriin. Voi olla, että joudut myös irroitamaan noiden em. lisäksi hanskalokeron alapuolella olevan ilmakanavan. Ei ole mielestäni hirveästi työtä vaativa homma.
Ok ja kitos. Hyvä pitää mielessä jos sitä joskus tarvitsee rueta vaihtamaan ja ettei nyt tarvitse pajalle viedä. Toivotaan nyt että pelaa eikä tarvitse vaihtotyöhän rueta.
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Kuumaa ja pelkästää kuumaa..
Tuossa iltasella ajellessa yht´äkkiä rupesi tulemaa ainoastaa kuumaa ilmaa teki mitä tahansa. Monia kertoja kalibroin systeemin niin kerran näytti 0 ja aina muuten 1.
Askelmoottori kypsyny vaiko mitähä käyny?
Meinasin aamulla vielä kokeilla, kalibroida ja jos ei rupea pelittämää niin auta ku duunin jälkeen purkaa.
Kyllä on erikoista. Tänää sitte toimi taas tuo ACC aivan normaalisti. Tuli kylmää ja kuumaa.
Mikähän ihme ollut sitten? Kalibrointi näytti myös 0 kokoajan.