Tässä on pari viikkoa ihmetelty ja tutkittu check engine-valon syttymistä. Valon syttymiselle ei löydy mitään yksittäistä ajotilannetta missä se tapahtuisi. Vika muistista löytyy vika: happitunnistimen virtapiirin virhetoiminto. Auto toimii muuten normaalisti. Happitunnistin on vaihdettu tarvikemalliseen itse liitettävään malliin, mutta sama vika ilmenee silti silloin tällöin. Happitunnistimen jännite on mitattu ja se näyttää vaihtelevan normaalisti 0,1-1 v välillä. Johtoliitokset on tutkittu ja johtosarjaakin tutkittu ja näyttäisi olevan ok. Ilmavuotoja ei ole ilmennyt ja bensiinihöyryjen magneettiventtiilikin näyttäisi toimivan oikein.
Auto on ng 900 2.0T vm.96.
Tästä on tullut mieleen muutama kysymys.
1. Onko trionikin vikamuistissa happitunnistimelle muita vikakoodeja kuin happitunnistimen virtapiirin virhetoiminto? esim. jännite liian alhainen/ suuri?
2. Onko muille sattunut että uusi happianturi olisi viallinen?
3. Voisiko anturi olla käymätön kyseiseen autoon, eli onko Trionikin boksi ranttu, että pitäisi olla juuri "oikea anturi". Eräs tarvike luettelo näytti vaan ettei tähän autoon käypänen anturi olisi korvattavissa ns. universal anturilla, eli sellaisella itseliitettävällä johdotuksella olevalla.
4. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Olen tutkinut asiaa haulla mutta en ole löytänyt kysymyksiin vastauksia. Kertokaa kokemuksistanne...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)