NG900 vaihdelaatikko tietoja kaivataan

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
mdgj
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 16:06

NG900 vaihdelaatikko tietoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja mdgj »

ng900 2.0 T vm.-96 vaihdelaatikko mallia FM55 501. Kiinostaisi tietää enempi. Meneekö esim. jokin toinen malli kiinni? kone on mallia B204L ja mitä olen itse seuraillut niin tietoja löytyy aika heikosti.

Ja minkälaista eroa laatikossani on malliin FM54 501:een muuta kuin välitykset. Ja niistä välityksistä niin opas kertoo eron vain "final drive":n kohdalla FM54 = 4.048:1 ja FM55 = 3.818. Opassa olevien välityksien kohdalla ei muuta ilmoiteta.

Tämä kiinnosta kun joudun availemaan luultavasti laatikon ja olisin katsomassa jos jostain löytäisin osia ja mielummin koko laatikon osineen tutkailun ja kiinnostuksenkin vuoksi..

jos joltain löytyy laatikko (FM55 501) viallisena tai kunnossa olisin kiinnostunut
Saab 900 SE 2.0T vm.96
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Itse laitoin juuri omaan NG900:seen 9-3:sen vm2000 FM55507 laatikon hajoneen FM55501 laatikon tilalle koska sen sisuskalujen pitäisi olla vahvemmat (samat kuin Viggenissä: http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... highlight= ). Välityksen ero juuri tuo i=3:82=>4:05 joten ei poikkea vakiosta niin paljoa. Uudempi laatikko sopii jos saat laatikon mukana uudemman mallin vaihdelaatikon takakiinnikkeen ja vaihteensiirto mekanismin.

Mikäs sun laatikossa on vikana?
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
mdgj
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 16:06

Viesti Kirjoittaja mdgj »

Laatikossa hmm.. onko tuo nyt sitten toinen akseli sisällä jossa on laakeri(t) menny tai sit laakerit tuolla tasauspyörästössä.. Narisee aika mukavasti eikä viitsisi loppuun ajella.. tutkittuo on jarruista ja nivelistä mutta huonoin tuloksin.. auto toimii muuten ihan loistavasti ei minkään sortin ravistusta ohjauksessakaan millään vauhdilla eikä kiihdytyksessä ja jarrutuksessa. joten ainut on oikeastaa lootan sisusta..

Harmi vain että nuo FM55507:t kin on aika harvinaisia suomessa no ruotsista löytyy kyllä molempia reilusti ja huomattavasti halvempaan hintaa.. mukava oli katsella kun suomessa pyynti joistain laatikoista oli 1000 ruotsin kruunua ja suomessa 700 euroa hinta ero on kyllä huima mut kattelen täältä puolelta kurakko nyt alustavasti..

tulikos tuo vaihtotyösi kovinkin kalliiksi vai löytykö osat halvemmin?
Saab 900 SE 2.0T vm.96
mdgj
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 16:06

Viesti Kirjoittaja mdgj »

niin joo puhuit tuosta välityksestä vakiolaatikko (FM54501) tässä ng900 on juuri tuolla 4.05 suhteella ainut poikkeus että moottori on malli B204l eikä B204L.
Saab 900 SE 2.0T vm.96
Vastaa Viestiin