Check engine palaa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
palle
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 15:30
Paikkakunta: pohjois-häme

Check engine palaa

Viesti Kirjoittaja palle »

Mistähän moinen voisi johtua? Reilu viikko sitten vaihdoin bensapumpun, ja valo alkoi palaa muutama päivä sitten. Voihan se muustakin johtua kuin remontistani, kuitenkin. Autossa tuntuvat tehot olevan tallella, ja eräs saabin huoltomies sanoi kerran että se valo voi palaa ihan huvikseenkin, ja että jos tehot on tallessa, se ei välttämättä tarkoita mitään. Nyt tuo kärry on pari kertaa tehnyt sen että kun laskee vapaalle ja tyhjäkäynnille, se sammua tupsahtaa. Lähtee kumminkin heti käyntiin kun avaimesta kääntää sitten. Eli tyhjäkäynti olisi ikäänkuin hukassa. Mikä maksaa? Ostanko Volvon?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Oma veikkaus: bypass-ventttiili. Maksaa noin 30 euroa. Kannattanee kuitenkin käydä Techillä lukemassa vikakoodit tai ostaa Volvo, jos se tulee halvemmaksi...

Eski
palle
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 15:30
Paikkakunta: pohjois-häme

Viesti Kirjoittaja palle »

Minkänäköinen tuo venttiili on, ja missä? Vakavasti sanoen, en ikinä osta volvoa. "Pistä ympyrään nuoli, siitä alkaa huoli".
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jäi vielä varmistamatta, että autosi on bensaturbo..? Jos ei ole, siinä ei myöskään ole koko bypassia, mutta jos on niin tuosta se löytyy:

Kuva

Eski
palle
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 15:30
Paikkakunta: pohjois-häme

Viesti Kirjoittaja palle »

Toi on ihan tavallinen 900 S, ihmettelinkin kun en ole ikinä moiseen venttiiliin törmännyt, vaikka vuosikaudet rassannut saabien kanssa.
Turbo16 CD
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 20:49
Paikkakunta: IISALMI

Viesti Kirjoittaja Turbo16 CD »

Oletkos lukenut/ luettanut vikakoodeja. vikakoodista päästään alkuun mistä ruveta etsimään. Tuosta tyhjäkäynnin "häviämisestä" tulisi mieleen kaasuläpän asentoanturi. Siinä kai näkyy myös vilkkukoodina se vikakoodi, kun laittaa virrat päälle, niin se check engine valo pitäisi vilkkua. Lyhyiden välähdysten määrästä saa sitten sen vikakoodin purettua, tai sitten obd-testerillä.

:)
-SAAB 900 Convertible T16 vm.86, Saab 900 Aero T16 -90
-SAAB 900 CD T16 vm. 85
-SAAB 96 V4 vm. 71
-SAAB 9-3 Aero
palle
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 15:30
Paikkakunta: pohjois-häme

Viesti Kirjoittaja palle »

Eilen autosta sitten katosi käynti lähes kokonaan, ei käynyt kuin huudattamalla. Siitä tuli mieleeni OG:ni mistä joskus meni ilmamäärämittari. No otin tuosta sen liittimen irti ja käynti parani kuten OG:ssa joskus. Olin jo varma että ilmamäärämittari on sökö, sitten huomasin että se moottorin päällä oleva muovikuuppa oli irti, eli moottori veti reilusti ilmaa kaasuläpälle. Kuuppa kiinni ja matka jatkuu.
Vastaa Viestiin