Aero&bensanpaineen säädin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Putkista

Viesti Kirjoittaja Hook »

testing1 kirjoitti:Tässäpä tuli arvokasta tietoa jälleen, joten ei JT:n putkia ainakaan mulle, noi Lahden putket alkoi kummasti kiinnostaa. Niillä ei taida olla asennuspalvelua, kun noitten vanhojen ruosteisten putkien irrottelu ei ole mitään herkkua mieluummin annan sen homman jollekin muulle.
Orkkis putken palottelu/irroittelu on helppo homma, kun noi parit palloliitokset irtoavat vallan näppärästi, kun "palloklemmarit" on irroitettu. (klemmari irtoaa joko kauniisti kierteitä pitkin 13mm lenkillä/räikällä tai sitten napsahtaa pultit poikki, mutta joka tapaukessa irtoaa helposti, eikä vasaraa/rälläkkää tarvitse.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Kun vaihdoin reilu vuosi sitten orkkis takapöntön toiseksi, oikein ällistyin kun kaikki irtosi helposti. Tuli oikein iloinen mieli siitä hommasta. Samoin kun puoli vuotta sitten orkkis cat-back osio sai väistyä Ferritan tilalta, niin johan lähti helposti. Muissa autoissa kun oli tottunut tappelemaan rystyset verille niiden putkien kanssa.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Downpipe

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Jos toi esim Lahtelainen 3" dp käy orggis takaosan kanssa(dp3"+sport kat), voiko tuollainen yhdistelmä olla vahingoksi koneelle?
Kun ensin kaasut pääsee kulkemaan melko vapaasti mutta sitten iskee takaisin orkkis putken katin jälkeinen ahtaus.
Tuollaisella ja vakio boksilla vois hetken ajaa. Myöhemmin esim Maptunin boksi tuohon, mutta mikä olisi soveliain steg1, 2 vai 3?
Tälläistä kokoonpanoa ajattelin kun joku mainitsi aiemmin että puolisatsilla katista eteenpäin ei ole paljon mitään merkitystä verrattuna 3"dp etuosaan.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ole haitaksi, pakokaasut jäähtyvät matkalla ja vievät vähemmän tilaa. Alkuputki on tärkein (ja suurin tulppahan on ahtimen turbiini).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Takaosan paksuudella (3" tai 2.5") ei ole käytännössä merkitystä, mutta pöntöillä sitäkin enemmän. Vakiopöntöt (eritoten takimmainen) ahdistaa varsin rankasti. Tämän huomaa kun vaihtaa steg 1 kokoonpanoon ferritan puoliputkiston, eli catista taaksepäin. Spoolausero kuin yöllä ja päivällä, koska ferritan pöntöt ovat vapaavirtauspönttöjä. - Vakio ei ole vv, vaan kaasu mutkittelee sisällä.

- Viikon steg 2:lla ajaneena, ennekuin ferritan loppusaot, eli dp tuli postissa.

Joten en suosittele steg 3:lle pelkkää 3" dp:tä, ellei takapönttöjä ole vaihdettu paremmin virtaaviin.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin