Aero Vs. Boxter S

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

karvalakki kirjoitti: Saabin mittarissa on 80km/h nopeudessa todella iso lagi.
No juu, enpä mä oo ainakaan tollasta huomannut, vaikka kuin koitin videoilta tsekata tätä asiaa.
Tosin jos se on vaan tossa tasan 80km/h... :)
Tai sitte noi kiihdytykset ei oo tarpaaks hätäsiä :roll:

EDIT
Jos vaikka ton katsoo niin ei se nopeusmittari siin mitään sekuntia todellakaan nouse ku pedaalin nostaa, höps juttuja :lol:
http://cars.maptun.com/bilder/16_519_0-100_6,24sek.avi
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

CC Aero kirjoitti:Uskoisin monen yllättyvän esimerkiksi tilanteessa, jossa ei lähdetäkään täsmälleen samaan aikaan kiihdyttämään. Piiiitkän aikaa sillä nopeammalla autolla saa kiriä (jos lähdetään vaikkapa muutama sekunti myöhässä siihen hitaampaan nähden), jos on esimerkin kaltaisesti sekunnin nopeampi nopeusvälillä 80-160 Km/h.
Tässä olet aivan oikeassa! Jos se ns. nopeampi viivästyy kiihdytyksen aloittamisessa sekunnin, niin kestää 10s ennen kuin nopeus on molemmilla sama, ja silloin aiemmin aloittanut on repinyt jo muutaman auton mitan eron. Sen jälkeen kestää helposti vähintään 30s ennen kuin tämä ero on kiritty kiinni. Jos sittenkään.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

93t sport kirjoitti: No juu, enpä mä oo ainakaan tollasta huomannut, vaikka kuin koitin videoilta tsekata tätä asiaa.
Ei siihen mitään videoita tarvita. Katso autosi mittaria.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

karvalakki kirjoitti:
93t sport kirjoitti: No juu, enpä mä oo ainakaan tollasta huomannut, vaikka kuin koitin videoilta tsekata tätä asiaa.
Ei siihen mitään videoita tarvita. Katso autosi mittaria.
Katson, videolta, jotta näen tarkemmin :) ja eipä se mihinkään mitään sekuntia heitä, vai onko se eri asia katsoa sitä livenä?
Katso toi video ja sano tuleeko mittari vähintään sen sekunnin perässä vai?

Ja mittariahan tulee katsottua useinkin, laskennallisesti kun mulla on 7000 rpm niin vauhtia ~100 km/h jolloin vaihdan 3: lle, ja se on se 100 km/ eikä mitään 85 km/h tms , joten se siitä.
Ehdottaisin vian etsintää mittarista jos on tuollaisia viiveitä.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

93t sport kirjoitti:ja se on se 100 km/ eikä mitään 85 km/h tms , joten se siitä.
No, jos sinun autosi kiihtyy 85-100km/h sekunnissa, niin kai se on uskottava.
Minulla mittari nousee kaasunnoston jälkeen muutaman kilsan verran.
Ehdottaisin vian etsintää mittarista jos on tuollaisia viiveitä.
Kai se on nin tehtava, kun moderaattori niin sanoo.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

karvalakki kirjoitti: No, jos sinun autosi kiihtyy 85-100km/h sekunnissa, niin kai se on uskottava.
Minulla mittari nousee kaasunnoston jälkeen muutaman kilsan verran.

Kai se on nin tehtava, kun moderaattori niin sanoo.
En ole tuota mitannut, siksi siinä luki TMS, mutta eipä se varmaan kaukana siitä ole.
No, pikaisen tsekkauksen jälkeen 85-100 km/h on ~1,2 sek.
Jos tuosta ottaa sen "muutaman km/h" niin esim. 2 km/h kestää vain alle 2 kymmenystä eli vaikeaa tuota olis ees silmällä havaita.
No, niin tai näin, mutta minulla kuten sanoin, ja enhän voi sanoa etteiikö jollain mulla olis eri tavalla ja ettei oma heittäs sitä muutamaa km/h.

Ja ei kai täällä ennenkään oo kukaan tehnyt niinkuin modet pyytää/sanoo ;)

Eiköhän tää riitä tästä tuiki kiinnostavasta aiheesta :)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

93t sport kirjoitti: Katso toi video ja sano tuleeko mittari vähintään sen sekunnin perässä vai?
No katsoin nyt videonkin. Kyllähän siinä ihan selvä lägi on! Katso kiekkamittarista milloin kiihdytys päättyy: nopeusmittari näyttää tuolloin jotain 98-99km/h. Myöhemmin, kierrostenkin jo laskettua, nopeusmittari näyttää jotain 102-103km/h. Minulla ei ole softaa jolla saisi katsottua kuvaa frame framelta ja laskettua tarkan ajan, mutta on tuossa helposti vahintaan puolen sekunnin viive.

Jos et usko, niin katso kun videossa vaihdetaan ykköseltä kakkoselle: kun kiekkamittari lopettaa nousemasta n. 7000rpm:ssa, nopeusmittari nayttaa 48km/h. Kuski polkee kytkintä, vaihtaa kakkoselle, kiekkamittarin lukema laskee, mutta nopeusmittari nousee kokoajan aina 57-58km/h saakka! Taas helposti vahintaan puoli sekuntia. Vai kiihtyneekö Maptun -saab kytkin pohjassakin :)

Tietysti pitää huomioida myös kiekkamittarin lägi, joka luultavasti on kuitenkin huomattavasti nopeusmittaria pienempi. Lägitöntä mittaria kun ei olekaan.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

93t sport kirjoitti: Ja ei kai täällä ennenkään oo kukaan tehnyt niinkuin modet pyytää/sanoo ;)
Ainahan sä voisit poistaa väärämieliset seurakunnasta! :P
Eiköhän tää riitä tästä tuiki kiinnostavasta aiheesta :)
Agreed. Hyvä sota, anyway! :lol:
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

karvalakki kirjoitti:
Tietysti pitää huomioida myös kiekkamittarin lägi, joka luultavasti on kuitenkin huomattavasti nopeusmittaria pienempi. Lägitöntä mittaria kun ei olekaan.
1-2 vaihtoo aika vaikee sanoa, mutta 2: sen lopussa kuva kuvalta arvioisin että se 2km/h, vajaa :P
Eli sen vajaa 2 kymppia ajassa tuossa kiihdytyksessä, mutta hei :idea: eiks se tarkoita että kun toi viisari tulee sen perässä niin voinkin laittaa videolle uuden nimen, 0-100km/h_6sek eli se pari kybää pois ;) ei hassumpaa ei, autosta tule het nopeempi kun alettiin kinaamaan :)
Mistäs jatketaan... :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

93t sport kirjoitti:ei hassumpaa ei, autosta tule het nopeempi kun alettiin kinaamaan :)
Mistäs jatketaan... :D
Tarvitseeko ajo-ominaisuudet parannusta? Jarrut? :D
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

karvalakki kirjoitti: Tarvitseeko ajo-ominaisuudet parannusta? Jarrut? :D
No ei hitossa, jos ne panis tip-top kuntoon niin ei olis enää jännitystä, motonet-jarrupaketti on ja se riittää 8)
Ja kalliiks tulis, eihän toi 154hv enää piisais :)
Jarrut kesti speedpartyn jarrutukset joten eiköhän se normaalissakin liikenteessä kelpaa, ja kun niistä levyistä tuli viel niin kauniin sinisetkin :)
Ja tepan-klämppi on joten vaikka suoraan radalle kisoihin ;)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

93t sport kirjoitti:Jarrut kesti speedpartyn jarrutukset joten eiköhän se normaalissakin liikenteessä kelpaa, ja kun niistä levyistä tuli viel niin kauniin sinisetkin :)
Nyt olen kateellinen. Miten sait niihin nätin sinisen värin? Alastarossa koetin antaa lämpöhoitoa omille jarruilleni, mutta ainoa tulos oli sulaneet venttiilinhatut :oops:
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

karvalakki kirjoitti: Vai kiihtyneekö Maptun -saab kytkin pohjassakin :)
No eiköhän jopa se naapurin corollakin kiihdy kytkin pohjassa 8O Nimittäin jos oikein ruvetaan viilaamaan, niin kyllä se kiihtyminen jatkuu vielä kytkimen pohjaan painamisen jälkeenkin :idea:

Jos nopeus pysyisi kytkimen painalluksen jälkeen tismalleen samana kuin kytkimen painohetkellä, tarkoittaisi se ääretöntä kiihtyvyyden muutosta sen hetkisestä arvosta nollaan, esim. 1 --> 0 (yksikkö on m/s^2). Vaan eihän se niin oikeassa elämässä mene...eiköhän siinä jokunen sekunnin kymmenys vielä jatku kiihtyminen kun kytkintä painetaan kesken kiihdytyksen (esim. vaihteen vaihto)...Tai sitten mä oon vaan nukkunut peruskoulun fysiikan tunneilla :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
hma
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

V.J.S kirjoitti:Jos nopeus pysyisi kytkimen painalluksen jälkeen tismalleen samana kuin kytkimen painohetkellä, tarkoittaisi se ääretöntä kiihtyvyyden muutosta sen hetkisestä arvosta nollaan, esim. 1 --> 0 (yksikkö on m/s^2). Vaan eihän se niin oikeassa elämässä mene...eiköhän siinä jokunen sekunnin kymmenys vielä jatku kiihtyminen kun kytkintä painetaan kesken kiihdytyksen (esim. vaihteen vaihto)...Tai sitten mä oon vaan nukkunut peruskoulun fysiikan tunneilla :D
..vai onko sittenkin niin, että nimenomaan ne nopeusmittarien lagit saa ihmiset perstuntumalta luuleman ettei näin voi olla? ;)

Ei sitä kiihtyvyyttä enää mikään maailmaneetteri aiheuta siinä vaiheessa kun moottorin synnyttämä voima on katkaistu. Kiihtyvyys putoaa negatiiviseksi.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
hma
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

hma kirjoitti: Ei sitä kiihtyvyyttä enää mikään maailmaneetteri aiheuta siinä vaiheessa kun moottorin synnyttämä voima on katkaistu. Kiihtyvyys putoaa negatiiviseksi.
No, ellet nyt sitten alamäkeen aja.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Vastaa Viestiin